Citaat van: SB_Marantz op april 04, 2012, 11:52:39
Je zegt kleine speakers te te hebben met ook nog een wat lager rendement.
Welke speaker / type is het?
Als je graag hard draait is het misschien verstandiger eens naar een andere speaker om te kijken.
Met een hoge continue belastbaarheid dus.
Of eentje met een lekker hoog rendement zoals Klipsch/Cabasse/Tannoy e.a.
Dan hoef je er niet persé zo'n bullebak van een versterker aan te hangen om toch een hoge geluidsdruk te kunnen genereren.
De speakertjes die ik heb, zijn Vifa Impuls.
Net een tijdje geleden de metaldome tweeters laten vervangen door een set Scanspeak D2905/950000 tweeters. Ook het filter is hierbij licht aangepast, waardoor de speaker nog wat beter klinkt als het origineel.
Ze staan op zeer zware handgemaakte stalen stands, die werkelijk loodzwaar zijn.
Al met al een fijn setje speakers waar ik niet direct afscheid van wil nemen.
Ik heb ook nog een wat grotere set speakers (KEF CarinaII), maar die zijn eigenlijk al weer te groot voor de kleine luisterruimte waar ze in staan.
De speakers moeten ook vlak tegen de muur aan staan, en dat is nu eenmaal beter te doen met een kleine speaker dan met een grotere speaker. (over het algemeen genomen)
Ik weet dat het aantal Watts wat een versterker levert, niet echt veel zegt over de kwaliteit.
Maar als je over een bepaald merk praat, en dus uitgaat van die kwaliteit, dan is er natuurlijk wel het een en ander mee aan te geven.
Een 25 Watt Marantz/Rotel/Quad versterker, is niet te vergelijken met een 25 Watt Supertech versterkertje, dat lijkt me duidelijk.