SR5006 en Panasonic VT30 HDMI probleem ??

Gestart door Dutchie1, april 04, 2012, 00:23:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Dutchie1

Hallo,
Ik heb het volgende probleem:

Alles werkt prima na veel onderzoek en instellingen, tenminste....
Ik kijk lekker TV / DVD en schakel alles uit en naar bed.
Volgende dag zet ik het aan en krijg ik geen geluid uit de versterker.
(schakelen naar tuner of PS3 geeft wel geluid, dus zit tussen SR en TV)
Als ik volume van de tv bedien zie ik normaliter Home Cinema up en down
Als het niet werkt krijg ik daar alleen volume van de TV te zien.
Via Viera Link kan ik dan wel switchen van TV naar Home Cinema, maar dit veranderd niets.
In dat Viera Link menu staan als ik geen geluid heb ook vele opties zoals recorder 1-2-3-4 speler 1-2-3-4 overige 1-2-3-4.....  ook vreemd, want in de "werkende" modus geeft die daar of niets, of alleen speler.
Kabel vervangen (Monster) geen verandering.
Versterker aan / uit, TV aan / uit  Kabels switch...    Stekkers eruit van alles, en ja, dan doet het het weer......
Soms 2/3 dagen geen probleem meer....en dan begint het weer....
Controleer instellingen en HDMI aansluitingen - verschijnt dan ook wel in beeld, maar daar kan mi niets fouts zitten, want de voorgaande dagen werkte ook alles normaal.
Panasonic gebeld, vermoeden bestond van HDMI uitgangen ed. Monteur van e-care langs geweest.
Uiteraard werkte toen alles, zal je net zien .... maar hij heeft de HDMI printplaat uit de TV gewisseld.
helaas...... 2 dagen later weer hetzelfde.....
Naar de winkel terug..(BCC)   Die dacht misschien iets van HDMI-handshake....... nu zegt mij dit weinig tot niets, dus al helemaal niet wat er aan te doen wat dat betreft.......
Verder niets vreemds aangesloten oid, alleen een PS3 op de SR5006.
Verder een C+ module voor Ziggo  (waar ik totaal niet tevreden mee ben, want als ik tv kijk, kan ik het OSD van de SR niet zien !!!  maar dit even off topic...)

Iemand enig advies / ervaring met mijn probleem....??

Bijna radeloos.....   maar.... als het werkt, het je wel wat   hello

JeroenR

Hoe zijn je HDMI instellingen op je reveiver?
Marantz SR7005, Marantz CD5004, Marantz UD7006, PS3, AppleTV2, PopcornHour A-110, Cisco 8485dvb hd dvr

Fronts: Elac FS-187, Surround: MB Quart, Center & Sub: Jamo

sattie

Zet je Viera link eens uit, en probeer het dan nog eens, Viera link is namelijk alleen voor panasonic apparaten.
Heb je ook de laatste software in de SR5006 ?

Johan van Loon

Ik heb dezelfde combinatie, geen enkel probleem, ik gebruik echter een Humax ontvanger.
Welke HDMI ingangen heb je gebruikt op de tv en op de SR5006?

Dutchie1

#4
HDMI op versterker staat goed, anders zou het de andere dagen ook niet goed gaan....

Nog niet gevonden, Viera Link uitschakelen..... (even gezocht, gevonden, maar lost het ook niet op, als ik Link uitschakel, komt het geluid rechtstreeks uit de TV en niet meer op de SR te krijgen)

Ik gebruik HDMI2 (arc) van de TV en HDMI Out van de SR5006

Vandaag ontdekt........ wederom geen geluid vanmorgen. Niets veranderd alleen de stekker eruit (hier zit alles op aangesloten dus alles gaat uit)
Stekker er weer in en alles werkt weer goed, voor een dag of 2/3 vermoed ik zo.......
Enigste vreemde wat ik doe, is dat alles uitschakeld via de Timer (2 uur) want ik val meestal in slaap op de bank.....
Via de AB van de TV wordt alles geregeld, schakel ik naar HDMI-2, gaat de versterker ook "om", dat werkt dus goed.  Bij mijn "probleem" werkt dit ook niet.....

Winkel (BCC) had het over HDMI-handshake....


battumboy

Ik heb een GT30 met een SR5006 en ondervind na de laatste update hetzelfde probleem. Stekker eruit en hij werkt weer (voor korte tijd)

Heb je het probleem kunnen tackelen?
Marantz SR5006/Marantz UD5005
Boston a25/a225/asw250
Panasonic TX46GT30
Amino 532

Texpert.

Ik heb een GT50 icm SR-6006 en geluid via ARC heeft bij mij nooit lekker gewerkt. Via optische kabel werkt het echter wel vlekkeloos :yes:

battumboy

Marantz SR5006/Marantz UD5005
Boston a25/a225/asw250
Panasonic TX46GT30
Amino 532

battumboy

Citaat van: Texpert. op september 21, 2012, 17:05:25
Ik heb een GT50 icm SR-6006 en geluid via ARC heeft bij mij nooit lekker gewerkt. Via optische kabel werkt het echter wel vlekkeloos :yes:
Toch even een vraag, moet ik van de set top box ook een optische kabel naar de receiver doen plus vd receiver naar de tv?. Heb overal  vergulde HDMI 1.4 met ARC zitten.
Plus ik zie dat ik de HDMI kabel in de GT30 niet in de ARC ontvanger heb zitten maar in de 1e poort. Bij poort 2 krijg ik echter geen beeld en het lukt me niet om dit aan te passen.
Kabels zijn wel duur, zit te kijken bij RU connected. Iemand hier ervaring mee?
Marantz SR5006/Marantz UD5005
Boston a25/a225/asw250
Panasonic TX46GT30
Amino 532

still life

als je arc wil gebruiken zul je de kabel toch in de juiste poort moeten prikken..  :angel:


CiteerToch even een vraag, moet ik van de set top box ook een optische kabel naar de receiver doen plus vd receiver naar de tv?.

:no:  het eerste volstaat (decoder => SR optisch verbinden)
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

battumboy

Citaat van: still life op oktober 04, 2012, 14:30:46
als je arc wil gebruiken zul je de kabel toch in de juiste poort moeten prikken..  :angel:


:no:  het eerste volstaat (decoder => SR optisch verbinden)
Kijk dat scheelt weer een kabel, klopt dat hij in poort 2 moet maar ik krijg wel geluid maar geen beeld. Poort 1 heeft het altijd gedaan maar sinds de laatste update  :x :x.
Bij de tv instelling op de SR kun je niks qua poorten veranderen (wel optisch).
Bedankt voor je antwoord  hello
Marantz SR5006/Marantz UD5005
Boston a25/a225/asw250
Panasonic TX46GT30
Amino 532

battumboy

Citaat van: battumboy op oktober 04, 2012, 18:34:23
Kijk dat scheelt weer een kabel, klopt dat hij in poort 2 moet maar ik krijg wel geluid maar geen beeld. Poort 1 heeft het altijd gedaan maar sinds de laatste update  :x :x.
Bij de tv instelling op de SR kun je niks qua poorten veranderen (wel optisch).
Bedankt voor je antwoord  hello
Probleem met de tv opgelost, Viera Link staat 1 keuzemenu in, geluid via TV of home cinema.
Jammer dat dit niet in het gewone menu staat. stupid
Toch denk ik dat ik een optische kabel ga gebruiken voor de settopbox.
Marantz SR5006/Marantz UD5005
Boston a25/a225/asw250
Panasonic TX46GT30
Amino 532