Music Hall Dac25.3

Gestart door VANZOMERENG, maart 28, 2012, 20:56:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

VANZOMERENG

Was al een tijdje op zoek naar een mooie DAC, welke achter mijn Squeezebox
gekoppeld moest worden en bij voorkeur 1 met ingebouwde koptelefoonversterker
om het aantal losse componenten, binnen de perken te houden.

Voorheen had ik de Squeezebox aan mijn Cambridge CD-speler gekoppeld als DAC maar
had het idee, dat moest beter kunnen.  Was op zoek naar een wat voller/warmer geluid.
De Squeezbox werd dan vervolgens optisch gekoppeld aan de Dac van mijn SA15S2 maar ook hier
had ik het idee, dit moet beter kunnen ! 

Na veel zoeken, raadplegen, allerlei forums afschuimen (v.n.l. buitenlandse) kwam ik bij Music Hall Dac 25.3 uit.
Gelijksoortige berichtgevingen in de trend van "vol warm geluid", "muzikaal" en "strijkt digitale harde randjes enigzins glad" deden mij geloven op het juiste spoor te zijn.
In hoeverre dit allemaal 100% juist is, weet ik niet maar in ieder geval wel wat ik ongeveer zocht.
Alhoewel thuis proberen de beste oplossing is, is dit niet altijd mogelijk en/of kost dit nogal wat tijd/benzine
en inspanning, waar ik eigenlijk (voor dit soort aankoopbedragen 739 euro,- ) geen zin in had   

Toen ik ook nog van de importeur het adres van De Jong Systems uit Deurne kreeg:
- als zijnde Music Hall-dealer
- goede reputatie m.b.t. bouw/ontwikkelin/research van buizenapparatuur
- niet al te ver van mij vandaan
- en vooral omdat de DAC zonder meerprijs wordt voorzien van een kleine condensatormodificatie
  plus de orginele buis "Harmonix" wordt verruilt voor een Philips NOS Goldpin buis (uit liefde voor het vak).

Ging de kogel door de kerk en heb ik er 1 besteld.

By the way, de orginele Harmonix-buis krijg je gewoon ook meegeleverd (reservebuis)   

http://www.musichallaudio.com/detail.php?p=68

http://www.dejongsystems.nl/

Paar dagen later...............

Uiteindelijk vandaag mijn nieuwe Dac Music Hall aangesloten en ff wat muziek er doorheen gejast....

1. Sting - All this Time
2. Eagles - Hell Freeze Over
3. Bach -Matheus Passion
4. Ilse de Lange - Live at Ahoy

Het klinkt nu allemaal plastischer en "organischer" als voorheen en ook het geluid
lijkt wat meer body te hebben (meer gedragen door de grondtonen)

Bepaalde irraties van voorheen, vooral bij wat "slankere" opnames, bleven nu achterwege.
Of het nu door de ingebouwde buis komt (NOS Philips Goldpin) of whatever, zal me een worst wezen
maar het hoog klinkt nu wat gepolijster, waardoor bekkens en strijkers wat meer glans krijgen.
Nu ook geen (in iedere geval veel minder) last van scherpe digitale randjes  :-)

Nu dacht ik altijd (vooroordeel), dat je bij buizen voor een wat "vriendelijker/warmer" geluid,
je wat inlevert m.b.t. resolutie maar ook dit vooroordeel kan nu de prullenbak in.
Ook nu weer ontwaarde ik (zonder hier expliciet op te letten / ben geen technische luisteraar)
in de CD "All this Time" van Sting, kleine subtiele achtergrondgeluiden, die me eerder niet waren opgevallen.

Kortom, er is weer "magie" hiero --> 1 + 1 = 3   :-D

M.b.t. een vluchtig vergelijk tussen de selecteerbare verschillende samplingrates, heb ik tot op heden nog geen verschillen kunnen ontdekken. De luistersessie heeft met samplingrate 24/192 plaatsgevonden
- als bron diende een Nas van Qnap
- mediaplayer Squezebox Duet / Logitech
- geluidsdragers FLAC-format
- DAC Music Hall 25.3 (met buis & condensatormod)
- Dig.interlink Canare_HifiSupply
- Marantz PM11S2 versterker
- Interlink analoog Siltech Paris MTX
- Luidsprekers Sonus Faber Liuto
- Luidsprekerkabel Supra Ply3.4

Mijn set (niet 100% actueel)
http://marantzforum.nl/forum/index.php/topic,6258.msg123430.html#msg123430





jowa

Gefeliciteerd met deze mooie upgrade pompom
Mooie DAC, ook een goede importeur  :yes:

Zoldar

Leuk verslag!  notworthy

Music Hall is toch uit de VS en maakt ook mooi draaitafels toch.

Leuk dat je zo´n bijzonder ontwerp in huis haalt. Kun je zonder mods ook tube rolen= arrghh vraagtekens doet het niet meer op mijn toetsenbord.

veel luisterplezier!
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Eip

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst, en veel luisterplezier gewenst.
Elac BS 203.2
Marantz SR5023
Marantz CD6006
Panasonic DMP-BDT 167

QuattroNL

Klinkt als een mooie DAC.
En ja, soms moet je de gok nemen en 'm gewoon zelf kopen en gaan luisteren (heb ik ook net gedaan met mijn Cambridge Audio DacMagic 100).
Neem aan dat ie nog ingespeeld moet worden? Zal ie straks helemaal mooi gaan klinken!

Veel plezier ermee!
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

VANZOMERENG

Citaat van: QuattroNL op april 01, 2012, 10:52:39
Klinkt als een mooie DAC.
Veel plezier ermee!

thanks,  jij ook nog veel plezier met de DACMAGIC 100

JohnWx

Citaat van: QuattroNL op april 01, 2012, 10:52:39
Klinkt als een mooie DAC.
En ja, soms moet je de gok nemen en 'm gewoon zelf kopen en gaan luisteren (heb ik ook net gedaan met mijn Cambridge Audio DacMagic 100).
Neem aan dat ie nog ingespeeld moet worden? Zal ie straks helemaal mooi gaan klinken!

Veel plezier ermee!

Inspelen er zitten toch geen beweegbare delen in  :-o
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Zoldar

sommige electronica klinkt heel anders voordat er wat speeluren op zit. heb het zelf meegemaakt met een koptelefoon versterker en laatst met een setje nieuwe buizen. maar ook vaak genoeg helemaal niet.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

renes59

Setje nieuwe buizen kan anders klinken maar wel omdat de vorige af zijn. Buizen inspelen geloof ik niet in, bij hoeveel uren spelen zijn ze dan ingespeeld?, bij hoeveel begint het verval? Maw, ze spelen eerst naar een hoogtepunt en worden daarna alleen maar minder?, want slijten doen ze maar vanaf wanneer?
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Zoldar

geen idee. just telling it like I heard it.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

QuattroNL

Citaat van: John Wx op april 02, 2012, 18:42:18
Inspelen er zitten toch geen beweegbare delen in  :-o
Ech wel! Al die Jappanertjes die al die bitjes moeten converteren rennen zich rot, helemaal als er signalen van 192kHz binnen komen (die gaan snel man!). Voordat al die Jappanertjes goed samen kunnen werken moeten ze getrained worden, en dat kost tijd.



:D

Nee sereneus: apparatuur moet ingespeeld worden.
Mijn SR7200 moest dat ook, 13 jaar geleden. Dacht toen ik 'm net had: dat klinkt voor geen meter. Totdat opeens 2 weken later het geluid heel anders werd. Speakers ook, al hebben die de rubberen randen die zich moeten zetten.
Maar ok, bij sommige apparaten is het verschil beter hoorbaar dan bij andere. Maar hou er wel rekening mee.
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

cz79

Exact hetzelfde ervaren bij de Thule versterkers

renes59

Ik denk dat jullie moeten wennen aan het geluid. Alles went, ook geluid en dan vindt je het mooi.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Zoldar

nee rene. we horen wat we horen. en er verandert iets bij sommige apparatuur.

ik heb de designer van die headphone amp hierover gesproken en die zegt hetzelfde. net als elke gebruikers review die ik lees van dat model.

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

cz79

Precies, het heeft weinig met gewenning te maken, er kan wel degelijk iets veranderen tijdens de inspeelperiode