Sony TA-1630 Opknappen

Gestart door ReVision, maart 22, 2012, 12:28:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

ReVision

Bij het opruimen van de zolder kwam ik vanochtend een leuke vintage versterker tegen.
Het gaat om een Sony TA-1630.



Heb hem aangesloten op een paar Sony speakers en een cd speler en hij werkt redelijk goed.
bij het draaien aan een aantal knoppen hoor je echter wel wat ruis en af en toe hoor je op willekeurige momenten wat ruis door de muziek heen. (dit laatste kan mogelijk komen door de oude speakers en oude kabels)

Nu wil ik hem graag een beetje opknappen, echter heb ik 0,0 verstand van de inner electronica dus de vraag is hoe knap ik zo'n apparaat op is dat zelf te doen als je het nooit gedaan hebt?

Verder missen de houten panelen zoals op de foto. Die zou ik graag toch erbij willen.
Zijn zulke panelen mogelijk nog ergens te krijgen of kan ik ze beter zelf maken en wat voor hout gebruik ik dan?
Marantz PM6010 Ose KI, Marantz CD6000, Marantz ST6000, Marantz DV6200, CEC BD-7000

SB_Marantz

Enerzijds: je moet ergens beginnen.
Anderzijds: de kans dat je wat sloopt is behoorlijk aanwezig.

Ruis door de muziek heen wordt NOOIT door kabels veroorzaakt.
Ground verbroken is brom
Signal verbroken is geen signaal

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

ReVision

Ik weet vrij wel zeker dat ik hem ga slopen als ik het probeer. Heb er overigens ook de juiste gereedschap niet voor denk ik. Is er een plek waar ik hem kan laten nakijken/reviseren en waar moet ik dan aan denken kwa kosten?
Marantz PM6010 Ose KI, Marantz CD6000, Marantz ST6000, Marantz DV6200, CEC BD-7000

SB_Marantz

Ik heb wel een gaatje.

Stuur me maar een PM
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

HAL9000

Simpel versterkertje hoor, die zijn leuk te doen. 
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

ReVision

Citaat van: SB_Marantz op maart 22, 2012, 13:26:08
Ik heb wel een gaatje.

Stuur me maar een PM

Ik heb je een PM gestuurd :)
Marantz PM6010 Ose KI, Marantz CD6000, Marantz ST6000, Marantz DV6200, CEC BD-7000

JohnWx

Citaat van: SB_Marantz op maart 22, 2012, 13:26:08
Ik heb wel een gaatje.

Stuur me maar een PM

je kan straks groter gaan wonen na altijd revisies

of personeen aannemen  :-D
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Paul

Citaat van: John Wx op maart 22, 2012, 16:24:46
je kan straks groter gaan wonen na altijd revisies

of personeen aannemen  :-D
Het ABN is weer van een laag niveau.   redface frusty
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

SB_Marantz

Is nieuwe spelling uit het oude testament Paul.  :schater:

Hoest nou met je zoon?

Effe bellen?
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Paul

Citaat van: SB_Marantz op maart 22, 2012, 16:32:31
Is nieuwe spelling uit het oude testament Paul.  :schater:

Hoest nou met je zoon?

Effe bellen?
Redelijk bellen van de week wel nu ff geen zin in.  :wink:
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

JohnWx

Citaat van: Paul op maart 22, 2012, 16:31:26
Het ABN is weer van een laag niveau.   redface frusty

Wat heeft een bank ermee te maken :-P
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SB_Marantz

Een loungebank legt anders best lekker.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

ReVision

#12
Wat is er met het topic gebeurt, haha  :-D

Even een update, ik heb besloten om hem toch niet direct te laten reviseren aangezien ik toch nog geen doel heb voor de versterker en ik ook op het punt sta om een Marantz PM6010 Ose KI versterker te kopen als vervanging voor mijn Pioneer.

Nu heb ik bij de Sony even alle knoppen eraf gehaald en het front losgemaakt. Deze heb ik helemaal schoongemaakt en ook de knoppen heb ik goed schoon gemaakt, deze plakte ook erg.

Inmiddels is de bij bijna alle knoppen de ruis weg, de vraag natuurlijk voor hoe lang. Er is enkel nog wat ruis bij de Balance knop echter hoor je dit pas op het alle laatste moment als het volume volledig gedempt wordt van een speaker.

Wel zoek ik nog een nieuwe knopje voor de monitor schakelaar (het knopje tussen de grote volume en function knoppen) iemand een idee waar ik deze kan vinden. En iemand nog een tip voor de missende houten zijpanelen?
Marantz PM6010 Ose KI, Marantz CD6000, Marantz ST6000, Marantz DV6200, CEC BD-7000

Whisper.nl

Citaat van: ReVision op maart 22, 2012, 19:39:22
Wat is er met het topic gebeurt, haha  :-D

Even een update, ik heb besloten om hem toch niet direct te laten reviseren aangezien ik toch nog geen doel heb voor de versterker en ik ook op het punt sta om een Marantz PM6010 Ose KI versterker te kopen als vervanging voor mijn Pioneer.

Nu heb ik bij de Sony even alle knoppen eraf gehaald en het front losgemaakt. Deze heb ik helemaal schoongemaakt en ook de knoppen heb ik goed schoon gemaakt, deze plakte ook erg.

Inmiddels is de bij bijna alle knoppen de ruis weg, de vraag natuurlijk voor hoe lang. Er is enkel nog wat ruis bij de Balance knop echter hoor je dit pas op het alle laatste moment als het volume volledig gedempt wordt van een speaker.

Wel zoek ik nog een nieuwe knopje voor de monitor schakelaar (het knopje tussen de grote volume en function knoppen) iemand een idee waar ik deze kan vinden. En iemand nog een tip voor de missende houten zijpanelen?

Houten zij panelen. Een goede DHZ zaak op maat laten zagen ??

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

SB_Marantz

En dan donker beitsen of bootlak er op.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM