Marantz PM6010 Ose/KI

Gestart door ReVision, maart 20, 2012, 22:25:25

Vorige topic - Volgende topic

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

jrm

stupid

Zeker weten en bevalt 'ie niet dan ben je deze zo weer kwijt op MP.

ReVision

Nou jullie hebben mij overtuigd, ik ga hem volgend weekend beluisteren en dan neem ik hem direct mee.   pompom
Marantz PM6010 Ose KI, Marantz CD6000, Marantz ST6000, Marantz DV6200, CEC BD-7000

mountainbiker

Citaat van: John Wx op maart 21, 2012, 00:07:17
Denk zelfs dat die Pioneer beter gemaakt/gebouwt is als de Marantz

mooie versterker hoor die A-447
Dat is inderdaad niet uit te sluiten!!Ik was altijd in de vooringenomen veronderstelling redface dat dit een low budget "prutsmerk" was totdat ik een keer bij een maat op bezoek was die had een oude Pioneer staan.Klonk goed en gebouwd als een tank.Merk speakers en typenummer versterker ben ik helaas kwijt.
versterker NAD D3020
Kef Q300
Denon pma1500AE

Lion of Judah

Ik heb er één gehad. Redelijk neutraal, misschien ietsjes aan de warme kant en wat minder controle over het laag zoals SmauG ook aangeeft. Als ik je een advies mag geven; vraag ook even of je de binnenkant mag zien en kijk dan hoe het zit met de tinverbindingen en de cap's (of ze bol staan). Daar heeft deze serie nog al veel last van. Dan zou betekenen dat je ook nog geld achter de hand zou moeten houden om hem te servicen.
Naim Supernait
Avondale TPX2
TeddyPardo U2S
Spendor A5
Intel NUC

ReVision

Helaas door tussenkomst van andere verplichtingen dit weekend niet kunnen gaan beluisteren.
Wordt daarom nog een weekje wachten helaas  nopompom
Marantz PM6010 Ose KI, Marantz CD6000, Marantz ST6000, Marantz DV6200, CEC BD-7000

ReVision

Yesss hij is binnen!  pompom

Het is dus de PM6010 Ose KI, dus niet enkel Ose of enkel KI.
Ik moet zeggen dat het een uitstekende versterker is, hij is net iets minder krachtig als de Pioneer A-447 maar klinkt wel een stuk beter. Zowel de midden als hoge tonen zijn een stuk duidelijker en het volledige geluid klinkt wat voller en warmer.

Volgende stap is kijken voor nieuwe speakers, mogelijk Wharfedale Diamond 10.5.

Ik zal vanavond even wat foto's posten :)

Cornelis1921

Citaat van: ReVision op maart 31, 2012, 13:39:12

Ik moet zeggen dat het een uitstekende versterker is, hij is net iets minder krachtig als de Pioneer A-447 maar klinkt wel een stuk beter. Zowel de midden als hoge tonen zijn een stuk duidelijker en het volledige geluid klinkt wat voller en warmer.

Ja ReVision, vooral dat laatste is hier erg belangrijk!
TTIWWP
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

Citaat van: ReVision op maart 31, 2012, 13:39:12

Maar afgezien van de pics, alsnog van harte gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Een hele mooie versterker, indeed. Daar zal je nog veel plezier van hebben en die 10.5's lijken mij ook een geen slechte keuze. Vooral ook als de versterker een tamelijk geprononceerd midden (vol en warm) heeft. Hoewel het natuurlijk ook een kwestie van smaak blijft. Die PM280 van HAL heeft dat ook en dan redt je het niet met super neutrale speaker zoals B&W [en dus ook Harbeth]. (bron: Jon de Regt)
Groetjes, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *