Marantz PM-80 vreemd probleem

Gestart door Gijsb, maart 16, 2012, 12:14:57

Vorige topic - Volgende topic

SB_Marantz

Profiel zit op nieuwe banden mijn beste en waar ik een hekel aan heb zijn het wel dit soort uitspraken.

Wij zijn allen gelijkwaardige forumleden dus ga aub ergens anders mensen de les lezen.
Viva forum maybe?

De reden waarom ik het vroeg is dat er teveel onzin verkondigd word en dan zie ik het graag uitgelegd.

Niets mis mee dacht ik.
Ik heb net als ieder ander het recht vragen te stellen.

Als ik keihard beweer dat kabel A beter ''klinkt'' dan kabel B onderbouw ik dat. clown1

Ik denk dat het tijd wordt wat serieuzer te worden zoals een reeds vertrokken moderator al aan gaf dat dit op een viva forum begint te lijken.

Catch my drift?

Mvg,

Profile tire centre.

Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Cornelis1921

Citaat van: HAL9000 op maart 21, 2012, 12:44:48
Ik voorzie  dat  er meer draadjes van de types;  Pm  7000 7200 8000 8003 Pm17 16 etc  zullen komen.
Die  zijn een  stuk service  gevoeliger.  Heb nu ook verdiept  in  die PMxxxx series.  pompom
stupid HAL, indien ook de PM72000 relatief "service gevoeliger" is, waar moet ik als eigenaar/gebruiker in het bijzonder op letten en rekening mee houden. Alvast dank voor de reactie(s). notworthy Groet byebye, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Gijsb

Even een update, gebruik de versterker inmiddels weer een week of 2 en heb het probleem (net als de reparateur) niet kunnen reproduceren. Dus samengevat:

probleem; naar reparateur; probleem hetzelfde; naar reparateur die niks doet;  probleem is weg.

Ik begrijp er niks meer van...

HAL9000

Citaat van: Gijsb op maart 30, 2012, 19:20:15
Even een update, gebruik de versterker inmiddels weer een week of 2 en heb het probleem (net als de reparateur) niet kunnen reproduceren. Dus samengevat:

probleem; naar reparateur; probleem hetzelfde; naar reparateur die niks doet;  probleem is weg.

Dan zal het probleem  gewoon weer  terug  keren.  Er zit  ergens een  binding los, of een van de  transistoren  gaat stuk.

Waar  zit je  in het land?
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

SB_Marantz

Citaat van: Gijsb op maart 30, 2012, 19:20:15

Ondanks dat het probleem zich niet openbaart lijkt het me verstandig er toch even naar te laten kijken.

En wel door iemand met kennis van zaken.

De technicus in kwestie heeft er niets aan gedaan?
Heeft dat ding ooit enige service genoten?

Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Gijsb

Citaat van: SB_Marantz op maart 31, 2012, 16:54:25

Ondanks dat het probleem zich niet openbaart lijkt het me verstandig er toch even naar te laten kijken.

En wel door iemand met kennis van zaken.

De technicus in kwestie heeft er niets aan gedaan?
Heeft dat ding ooit enige service genoten?

Waarschijnlijk heeft hij nooit service genoten (ben tweede eigenaar). De desbetreffende technicus heeft wel wat gedaan en een ander probleem verholpen, echter niet het onderhavige.

Zodra het probleem weer de kop op steekt ga ik naar een andere technicus.

Na overigens wat rondgeneusd te hebben op dit forum ben ik achter de toch wel twijfelachtige (technische) reputatie gekomen van dit model. Heb dan ook geen zin om er veel extra tijd en geld in te steken. Vind hem aan de andere kant nog steeds wel te gek klinken...

JohnWx

Citaat van: Gijsb op april 13, 2012, 16:58:47
Waarschijnlijk heeft hij nooit service genoten (ben tweede eigenaar). De desbetreffende technicus heeft wel wat gedaan en een ander probleem verholpen, echter niet het onderhavige.

Zodra het probleem weer de kop op steekt ga ik naar een andere technicus.

Na overigens wat rondgeneusd te hebben op dit forum ben ik achter de toch wel twijfelachtige (technische) reputatie gekomen van dit model. Heb dan ook geen zin om er veel extra tijd en geld in te steken. Vind hem aan de andere kant nog steeds wel te gek klinken...

elke versterker van die leeftijd heeft onderhoud nodig en het probleem is bekend dus makkelijk op te lossen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject