Beste mensen,
Ik beschouw mezelf niet echt als een Hi-fi afficionado (was daarom voorheen geen lid van dit forum) maar ben wel al 15 jaar Marantz gebruiker (versterkers en cd-spelers). Ik zit nu echter met een probleem waar ik alleen niet uit kom waarbij ik eenieder ZEER dankbaar zou zijn voor bruikbaar advies.
Mijn probleem:
Na het inschakelen van mijn PM-80 krijg ik na 5 of 15 minuten of na langere tijd een vreemd steeds luider wordend gerommel wat voornamelijk uit de rechter speaker lijkt te komen. het gerommel wordt al gauw zo luid dat ik de versterker uit moet zetten. Als ik tijdens het rommelen van kanaal (cd, aux) wissel verandert er niets. Als ik source-direct of andere knoppen indruk gebeurt er ook niets. Het gerommel stopt alleen wanneer ik de speakergroep knop uitdruk. Het probleem doet zich zowel voor wanneer ik mijn twee speakers aansluit op speakergoep 1 als speakergroep 2.
Mijn speakers zijn 2 stuks JBL LX-750 4 ohm die voor zover mij bekend goed functioneren. Heb helaas geen andere versterker om dit te kunnen controleren.
De PM-80 staat nu bij een reparateur waar we er echter niet in slagen het probleem te reproduceren. Maw: hij heeft daar de hele dag aan gestaan zonder dat het probleem zich voordeed.
Heeft iemand na het bovenstaande te hebben gelezen enig idee wat het probleem zou kunnen zijn? Ik zou al heel dankbaar zijn als ik alleen al uit zou kunnen sluiten of het uberhaupt wel aan mijn PM-80 ligt, of dat ik de oorzaak elders zou moeten zoeken (speakers, snoeren, input?) .
Zeer veel dank bij voorbaat!
Gijs