integrated Denon pma 300v als monoblocks aangesloten

Gestart door mountainbiker, maart 15, 2012, 11:35:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mountainbiker

Zo ,tijd voor een experiment om te kijken of er een soort "poor man" variant is om geimproviseerd  2 aparte "monoblocks" te creeren.Ik ben de gelukkige bezitter van twee identieke versterkers ( de een is wel zwart en ander is zilverkleurig) namelijk de 25 jaar oude Denon pma 300v en twee identieke sets speakers namelijk de Mission 762.Het audio signaal gaat via de bron naar de Marantz pm 40 ,die uitstaat , via twee rechter tape out signalen op het zwarte model zowel rechts als links die de 2 rechter Mission speakers aanstuurd en 2 tape out signalen zowel rechts als links op het zilveren model die ook 2 mission 762 speakers links aanstuurd.Nu even beide volumeknoppen gelijkstellen en luisteren maar.Ben zelf erg nieuwgierig naar het resultaat.
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

Paul

Ben benieuwd, werkt dat wel via de tape out ?  :-o  Dacht alleen als er een pre out op zat maar goed kan het mis hebben.  :wink:
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

JohnWx

volgens mij bliven het stereo versterkers omdat je geen kanaal kan uitzetten
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SB_Marantz

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

mountainbiker

#4
Citaat van: John Wx op maart 15, 2012, 12:20:01
volgens mij bliven het stereo versterkers omdat je geen kanaal kan uitzetten
Op de twee versterkers zit op beide kanalen hetzelfde signaal.Dus op de zwarte Denon 2 keer rechts en de zilveren 2 keer links.Ik heb dus de versterkers via de Marantz aangesloten op tape out 1 links en tape out 2 links op de zilveren Denon cd ingang links en rechts.Bij de zwarte precies andersom.Zo heb ik twee dezelfde signalen per versterker en dus 2*55 watt links met de zilveren en 2*55watt rechts met de zwarte.
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

mountainbiker

Citaat van: Paul op maart 15, 2012, 11:44:30
Ben benieuwd, werkt dat wel via de tape out ?  :-o  Dacht alleen als er een pre out op zat maar goed kan het mis hebben.  :wink:
Ja :yes: hoor geen probleem.
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

JohnWx

Citaat van: mountainbiker op maart 15, 2012, 12:34:28
Op de twee versterkers zit op beide kanalen hetzelfde signaal.Dus op de zwarte Denon 2 keer rechts en de zilveren 2 keer links.Ik heb dus de versterkers via de Marantz aangesloten op tape out 1 links en tape out 2 links op de zilveren Denon cd ingang links en rechts.Bij de zwarte precies andersom.Zo heb ik twee dezelfde signalen per versterker en dus 2*55 watt links met de zilveren en 2*55watt rechts met de zwarte.

thx ja logisch dit heet dan cycling mono hello
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Paul

Citaat van: John Wx op maart 15, 2012, 18:25:29
thx ja logisch dit heet dan cycling mono hello
Ja das logisch en aan ieder nadeel zit een voordeel.

Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

mountainbiker

#8
Citaat van: Paul op maart 15, 2012, 18:29:19
Ja das logisch en aan ieder nadeel zit een voordeel.


Voordeel is dat ik nu 4 monoblokken heb en het geluid beter klinkt dan ooit.Nadeel is dat de Marantz pm 40 in de praktijk functioneerd als een soort stekkerdoos en de Pm35 er werkeloos bijstaat.Het lijkt wel alsof de Denon versterkers totaal anders klinken.Veel minder schel en veel meer power.Jammer genoeg te weinig technisch inzicht om dit te verklaren.
Heb de hele avond de tijd om te luisteren want ik ga helemaal niks meer doen behalve op de bank liggen :zzz: omdat ik vanmiddag een martelsessie heb gehad bij de tandarts :evil:.Godsgruwelijke zere bek :cry:
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

Don Logan

ben benieuwd hoe dat nu weer klinkt Michiel!! In het najaar maar een keer langskomen geloof ik. pompom pompom

mountainbiker

Citaat van: Don Logan op maart 25, 2012, 22:20:12
ben benieuwd hoe dat nu weer klinkt Michiel!! In het najaar maar een keer langskomen geloof ik. pompom pompom
Ja dat word na october ergens. :yes:Ze gaan hier de hele handel onder handen nemen en mijn halve huis word zowat gesloopt violent1 ivm groot onderhoud.
Het geluid is waanzinnig goed met twee bij twee gescheiden kanalen en ga deze opstelling ook niet meer veranderen.Had niet gedacht met die 42 jaar oude oren van mijn nog een zinvolle verbetering te kunnen waarnemen maar dit scheelt toch wel.Moet alleen nog een oplossing vinden om 1 signaal te splitsen in twee via een soort verloopstekker. Zal eens rondneuzen op de Conrad site.Loopt nou via de pm40 die ik niet meer gebruik.Als dit probleem is opgelost kan ik die Wharfedale's speakers en Marantz versterkers mischien wel een keer verkopen op mp of zo.
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1