Eindelijk, de PM7200 van Cor is weer terug van een servicebeurt bij HAL9000!

Gestart door Cornelis1921, maart 15, 2012, 01:30:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

mountainbiker

Citaat van: HAL9000 op maart 16, 2012, 20:59:34
Ik heb  Alle  bindingen  gedaan  bij de  eindversterker  omdat  het  hier  het  warmst word  en daardoor  de  meest  temp schommelingen zijn.  Opzich  laat niks los  aan  bindingen bij deze  type  versterkers  maar  je  dient wel een passende  soldeerbout  te gebruiken.  Anders  kan je de  koperbanen/eilanden  wel  beschadigen.

Daarom zeg ik altijd  als  mensen  zelf  willen  reviseren repareren. Kan wel  maar wees  gewaarschuwd, je kan makkelijk meer kapot  maken  dan  restaureren.
Hoeveel watt is passend voor een soldeerbout?
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

HAL9000

Ik heb zelf  maar een 18Watt  boutje  en ik heb ook nog een 29Watt. En voor  echt grote oppervlakte  een 40Watt met dikke punt.
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

mountainbiker

Citaat van: HAL9000 op maart 17, 2012, 12:28:01
Ik heb zelf  maar een 18Watt  boutje  en ik heb ook nog een 29Watt. En voor  echt grote oppervlakte  een 40Watt met dikke punt.
Ik gebruik er een van 30watt.
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

HAL9000

Citaat van: mountainbiker op maart 17, 2012, 12:36:54
Ik gebruik er een van 30watt.

Is  prima,  Ik  hecht meer  waarde  aan wat voor  punt  erop zit.  Ik heb een kleine collectie  speciale  punten voor  verschillende  toepassingen.  Zoals  SMD  solderen bij  laptops  :angel:
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

JohnWx

Word dus weer geen waarde gehecht aan mijn manier van testen  :| wat een goede bout is
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SB_Marantz

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

HAL9000

puke  inderdaad,   Ik heb het  wel  gedaan hoor  maar  het  werkt  veel beter  als  je  een SMD  Stuuk  apparaat hebt. 
zijn alleen  zo  groot   :-(
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

HAL9000

Ik heb deze  ooit nog  eens  gemaakt.



Ik heb het generale  ontwerp  gedaan, toen werkte ik nog bij  een  elektronica  ontwikkelaar.
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Cornelis1921

Citaat van: Cornelis1921 op maart 16, 2012, 22:59:22
notworthy notworthy notworthy notworthy notworthy notworthy notworthy notworthy notworthy notworthy   JON: KUDOS!!!
Greetz, Cor.
P.S. Jon, kan jij de PM7200 a.s. zondagmiddag (al) komen brengen.... Ik mail je hierover. Nogmaals dank, Cor.
Zondagmorgen: nog steeds geen positief tegen-mail van De heer Jon ontvangen - dat wordt wachten of Jon wil de PM7200 zeker niet meer ruilen tegen zijn PM230, die nu bij mij staat te spelen.
P.S. Jon, de PM230 laat een zware brom horen over het rechterkanaal van hoofdtelefoonuitgang. Over de luidsprekers is echter niets van deze brom te horen.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

SB_Marantz

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

HAL9000

Citaat van: Cornelis1921 op maart 18, 2012, 04:34:39
Zondagmorgen: nog steeds geen positief tegen-mail van De heer Jon ontvangen - dat wordt wachten of Jon wil de PM7200 zeker niet meer ruilen tegen zijn PM230, die nu bij mij staat te spelen.
P.S. Jon, de PM230 laat een zware brom horen over het rechterkanaal van hoofdtelefoonuitgang. Over de luidsprekers is echter niets van deze brom te horen.

oohjee,  en hij is  gereviseerd  dus  :-P  ook op  een  ander  input  kanaal  te horen?
ik zie wel,  is  toch meer een test versterkertje.   Ik weet het nog  niet zeker Cor,  maar  dan  word het  in  de  avond.

Ik herinner mij dat  de  Pm7200 ook zou moeten brommen.  Echter heb ik dat nog niet  gehoord, is  misschien de  Sa-8400  het probleem? 
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

SB_Marantz

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

HAL9000

Ja  komt ook ooit  aan  de beurt  ik heb  al een nieuwe  laser  unit  liggen. 26,-  nopompom wat een geld, dat ze het daarvoor kunnen maken.
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Cornelis1921

Citaat van: HAL9000 op maart 18, 2012, 11:48:31
oohjee,  en hij is  gereviseerd  dus  :-P  ook op  een  ander  input  kanaal  te horen?
ik zie wel,  is  toch meer een test versterkertje.   Ik weet het nog  niet zeker Cor,  maar  dan  word het  in  de  avond.

Ik herinner mij dat  de  Pm7200 ook zou moeten brommen.  Echter heb ik dat nog niet  gehoord, is  misschien de  Sa-8400  het probleem?
Het "brommetje" in de PM7200 deed zich zowel toendertijd voor bij de SA8400 als nu bij de SA8003. Niet echt storend maar eerder verontrustend omdat het om een versterker op leeftijd ging.
Jon, wat betreft de aflevering houden we maar een avond (woensdag a.s.?) in de week of een middag in het weekend aan. Mail mij maar wanneer jij kunt en ik pas mijn agenda aan, want dat is eenvoudiger als jij dat moet doen.
Groet, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *