Eindelijk, de PM7200 van Cor is weer terug van een servicebeurt bij HAL9000!

Gestart door Cornelis1921, maart 15, 2012, 01:30:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HAL9000

Daar is  hij dan,  de  foto reportage  zoals  beloofd.  Ik heb gisteren nacht  even doorgewerkt,  En vanochtend ook even.
Klaar is 7200  :schater:








Bij aanzetten kon ik eerlijk gezegd  niet  direct een brom horen??  ook geen gekraak. Dat is overigens wel een klein  wonder.


Alles los gekoppeld, Vind het wel  fijn aan deze  versterkers  dat je hem helemaal  uit  elkaar  kunt halen en  ideaal kan servicen.


De  25V220µF waren behoorlijk  terug  gelopen.  De 63V  varianten ook maar minder.

Losse binding ellende,  letterlijk  overal  staat het los. 

Ik heb de elko's  en de verkleurde  transistoren  weg gehaald. En 4  vervangen door zwaarder en  metalen behuizing ipv kunststof. 

alles  opnieuw  vertint, Goed oppassen dat er niet teveel op zit,  deze printen zijn wat kleverig  wat  Tin betreft.


standby, en classA.

Waren wat  slechte  bindingen maar niet zoveel.


voorversterker, voeding en toon regeling


alle  elko's  vervangen en wat bindingen ook niet zo heel veel.


oude  prut.



Ik vind de versterker wel  goed klinken, staat nu  hier  te  spelen.
Uiteraard  zijn bias  en Dc  opnieuw  afgeregeld  waar  nodig.

 
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

SB_Marantz

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

lo

Mooi werk weer geleverd Jon, lijkt inwendig erg op mijn oude PM7000.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

HAL9000

Citaat van: lo op maart 16, 2012, 14:05:29
Mooi werk weer geleverd Jon, lijkt inwendig erg op mijn oude PM7000.

Op  Het  eindversterker Print  staat  PM68/78/7000/8000  :roll:  Marantz  japen is niet echt inventief geweest.
Bij de voeding  zit  een modificatie  omtrent  class A, maar verder is alles  identiek.

Ik wil zo'n Pm15S1 S2  eens  onder mij vingers  krijgen.  :angel:
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

HAL9000

Citaat van: SB_Marantz op maart 16, 2012, 14:04:45
De 2500 vind ik interessanter, pardon me.  :mrgreen:

Ja  die  heb ik  al gereviseerd  etc,  Heb ook nog een 2600.  Die  staat  stof  te happen bij m'n broer.
EN  dan nog een 4400  voor mezelf  maar die  is nu al een jaar niet aangeweest  nopompom
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

SB_Marantz

Ik heb er altijd spijt van gehad dat ik mijn 2600 weg gedaan heb.  frusty
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

WilliamB

Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

pietjepc

Zo te zien is het een goede zet geweest om hem even bij Hal9000 te laten logeren, Cor. :yes:
Mooi verslag Hal notworthy
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

jrm


mountainbiker

#54
Hoi Hal,
Heb je alleen datgene vertind waar grotere stromen doorlopen? Is er geen risico dat het extra vertinde gedeelte kan breken of de koperbanen los gaan laten? Heb je bij het doorsolderen van de loslatende bindingen nog iets extra tin toegevoegd?
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

HAL9000

Citaat van: mountainbiker op maart 16, 2012, 19:58:45
Hoi Hal,
Heb je alleen datgene vertind waar grotere stromen doorlopen? Is er geen risico dat het extra vertinde gedeelte kan breken of de koperbanen los gaan laten? Heb je bij het doorsolderen van de loslatende bindingen nog iets extra tin toegevoegd?

Ik heb  Alle  bindingen  gedaan  bij de  eindversterker  omdat  het  hier  het  warmst word  en daardoor  de  meest  temp schommelingen zijn.  Opzich  laat niks los  aan  bindingen bij deze  type  versterkers  maar  je  dient wel een passende  soldeerbout  te gebruiken.  Anders  kan je de  koperbanen/eilanden  wel  beschadigen.

Daarom zeg ik altijd  als  mensen  zelf  willen  reviseren repareren. Kan wel  maar wees  gewaarschuwd, je kan makkelijk meer kapot  maken  dan  restaureren.
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

100%Marantz

Citaat van: Paul op maart 15, 2012, 12:23:16
Het zelfde als deze volgens mij ook een onderschat typetje



Kocht ik als complete set met tuner bij JD Classic voor weinig.

Grappig, dit was mijn eerste Marantz versterker. Ik was toen 12 denk ik. Had het toen 6204 BEF (154 €) betaald nieuw. Was wel met een mooie korting.     :yes:
marantz, what else?

SB_Marantz

Brings back memory's he 8-)

Ik had een PM 350 en later ook deze 450.

Helemaal geweldig die LED balkjes!  HB
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Cornelis1921

 notworthy notworthy notworthy notworthy notworthy notworthy notworthy notworthy notworthy notworthy   JON: KUDOS!!!
Greetz, Cor.
P.S. Jon, kan jij de PM7200 a.s. zondagmiddag (al) komen brengen.... Ik mail je hierover. Nogmaals dank, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *