Eindelijk, de PM7200 van Cor is weer terug van een servicebeurt bij HAL9000!

Gestart door Cornelis1921, maart 15, 2012, 01:30:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

SB_Marantz

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Paul

Citaat van: SB_Marantz op maart 15, 2012, 11:37:08
Het is me wat met die elco's.  :schater:
Wordt er gek van en ook inmiddels slapeloze nachten, of ze drogen uit of ze gaan lekken. 8-)
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

SB_Marantz

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Marvin


HAL9000

Citaat van: wbrands op maart 15, 2012, 08:47:02
"Verdroogde Elco`s bij een bijna 9 jaar oude versterker" is dat niet erg snel ? nopompom
@ HAL9000 veel succes pompom

Voor ELNA  kan niks te snel zijn  nopompom,  Ellende  is  dat ik door een  verkeerde bestellingen (logistiek RS components)   heb ik  ook een bende  ELNA's  nieuw  hier liggen.  STARGAT bruin gouden.
keertje  een  marantz 1030  1060  regelen en ze daar in zetten, zou gunstig moeten zijn voor  de  klank.
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

SB_Marantz

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

WilliamB

Citaat van: HAL9000 op maart 15, 2012, 11:43:46
Voor ELNA  kan niks te snel zijn  nopompom,  Ellende  is  dat ik door een  verkeerde bestellingen (logistiek RS components)   heb ik  ook een bende  ELNA's  nieuw  hier liggen.  STARGAT bruin gouden.
keertje  een  marantz 1030  1060  regelen en ze daar in zetten, zou gunstig moeten zijn voor  de  klank.
Duidelijk, lees later het verslag wel.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Paul

Citaat van: HAL9000 op maart 15, 2012, 11:43:46
Voor ELNA  kan niks te snel zijn  nopompom,  Ellende  is  dat ik door een  verkeerde bestellingen (logistiek RS components)   heb ik  ook een bende  ELNA's  nieuw  hier liggen.  STARGAT bruin gouden.
keertje  een  marantz 1030  1060  regelen en ze daar in zetten, zou gunstig moeten zijn voor  de  klank.

Ik denk dat ik je niet goed begrijp Jon, Elna is shit volgens jouw maar je wilt ze wel in een 1030 / 1060 zetten alleen voor verbetering van de klank.
Doe je dan deze oude dametjes daar niet te kort mee ? Het probleem van de Elna blijft bestaan.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

HAL9000

Citaat van: Paul op maart 15, 2012, 11:49:36
Ik denk dat ik je niet goed begrijp Jon, Elna is shit volgens jouw maar je wilt ze wel in een 1030 / 1060 zetten alleen voor verbetering van de klank.
Doe je dan deze oude dametjes daar niet te kort mee ? Het probleem van de Elna blijft bestaan.

Ik heb ze  maar  tot  10µF  meestal  staan  zulke  waarde  in  de  signaal weg.  Ik zie ELNA  als  een  halogeen lampje.  Schijnt  heel mooi en fel voor  even, maar  brand  sneller  op dan een standaard lamp of een TL.
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

HAL9000

Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

SB_Marantz

Een elco doet op zich niets aan de ''klank.''

Koppelen en ontkoppelen is de functie.
In de voeding is de functie: de DC van de rimpel verlossen zodat de versterker schone stroom/spanning aangeboden krijgt waar deze op werkt. niet AC dus.  :-D

Wel kan het zijn wanneer deze of meerdere echt stuk zijn de boel enorm gaat brommen, frequenties in het hoog enorm gaat afkappen.
Dus wanneer bv een C van 100 uF in de nano range gaat meten.
Een tolerantie van -10 en + 50% is standaard en mag ook.
Daar ga je niets van terug horen.

Het enige wat echt iets aan het versterkings gedrag (''klank'') doet is negative feedback. (local of global)

De ontwerper bepaald hoeveel er van nodig is (in dB's) en daarmee is de kous in feite al af.  clown1

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

SB_Marantz

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Paul

Citaat van: SB_Marantz op maart 15, 2012, 12:11:29

Grappig dingetje.
Het zelfde als deze volgens mij ook een onderschat typetje



Kocht ik als complete set met tuner bij JD Classic voor weinig.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

SB_Marantz

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

HAL9000

CiteerKoppelen en ontkoppelen is de functie.
In de voeding is de functie: de DC van de rimpel verlossen zodat de versterker schone stroom/spanning aangeboden krijgt waar deze op werkt. niet AC dus. 

Stroom word  aangeboden  spanning  geleverd, met de weerstand  in de formule  kan je  alles  uitrekenen.
Lading  e.d  is  de volgende stap  in de  elektronica  leer.   :wink:

Elko's  hebben wel degelijk  effect op  klank, ik merk het  toch  altijd weer.  En  effect  op stabiliteit  is  ten opzichte  van een  perfect  of  minder gedimensioneerd  circuit af hangend. 

En sommige  elko's met bepaalde spec's zijn inderdaad niet  overal  te gebruiken. 
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!