SR12S1 DAC

Gestart door eric1403, maart 11, 2012, 13:29:20

Vorige topic - Volgende topic

eric1403

Hallo allen,

Heeft iemand wat meer informatie over, of ervaring met de 24bit DAC in de SR12S1?
Ik ben wat aan het experimenteren met de klank van deze DAC, ivm met mijn Beresford Caiman DAC en moet zeggen dat ik aangenaam verrast ben over de klank van de SR12S1 DAC!

Groet
Eric
Stereo: PM11-S3 NA11-S1 SA15-S2LE SL10 + OM30  KEF 104/2
TV: Sony LG OLED55E6V UBP-X700 ZIDOO X9S Sony MDS-HW700
Multi-ch: SR12-S1 Oppo BDP-103 Epson TW8100 Mede8er 600X3D Vifa Surround Audio Pro Sub
Sennheiser HD650 RS180 RS220 Stax CS II

JohnWx

Een DAC is niet alleen maar het chippie maar ook het geheel erom heen voeding de componenten etc.etc.

Maar er zit een 192 kHz/24-Bit Chrystal in type CS49326 dacht ik
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Zoldar

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Marvin

Er zou voor nieuwe leden een waarschuwing moeten zijn;

Weet u zeker dat u hier een bericht wilt plaatsen?
Ben u ervan bewust dat u waarschijnlijk snel antwoord krijg van gepassioneerde mensen met kennis?
Denk u dat u antwoord geeft op het antwoord van de vraag die u zelf gesteld hebt?
Bent u ervan bewust dat het behoorlijk frustrerend is wanneer iemand z'n best voor u doet en geen terugkoppeling krijgt?
Weet u dat dit niet enkel voor dit forum geldt?

(Zoiets?!).....

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Marvin

Ja, zoiets.
Moeten we ook nog iets verzinnen voor de warmek douche....  :-D

eric1403

Tja, ik voel me echt heel erg welkom op dit forum, door bovenstaande reacties...
Multi-ch: SR12-S1 Oppo BDP-103 Epson TW8100 Mede8er 600X3D Vifa Surround Audio Pro Sub

Marvin

Eric, dat is mijn fout.

Je hebt een persoonlijk bericht van me.

lo

Heel goed marvin!

@eric1403

Voel je welkom op dit mooie forum, en ja de mannen reageren af en toe heel erg enthousiast.
Ik hoop dat je toch een fijne tijd hier gaat beleven!
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

JohnWx

Dat heet ontgroening  :schater:

Zit gewoon een mooie DAC in die SR12

Die Beresford zijn goed in het upgraden van een pc een oude dvd speler of een ander digitaal apparaat maar volgens mij niet in vergelijking hoe de DAC in de SR12 is opgebouwd

Bij de Beresford krijg je veel voor weinig

Zelf heb ik een soundprocessor van SONY ES en die DAC vind ik ook perfect

Waarvoor gebruik je de DAC 

John

ps: Marvin en ik ook zijn altijd van de lol maar zeker niet de beroerdste en soms zelf serieus maar Marvin heeft van hogerhand een teken gehad om mij minimaal 1x per dag een glimlach te bezorgen  :angel: :-D

Paul

Citaat van: marvin op maart 12, 2012, 23:11:58
Eric, dat is mijn fout.
Voor straf de sluisdeuren met de hand open en dichtdraaien.   :-D :roll: :evil:
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Marvin

Mannen, ik voel me erg schuldig aan dit euvel.
Zou het echt niet fijn vinden wanneer het mijn schuld is dat Eric niet terug komt.
Grappen en grollen kunnen jullie uiteraard in mijn eigen topicje plaatsen...

Zoldar

voor straf moet jij de volgende kabel test schoot-out doen en de verschillen uitleggen in geur en kleur. gewoon op het gehoor, zonder blindoek, geen spl meter en geen wonderkastje. biertje mag.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Marvin

eric1403

Ik kan wel tegen een stootje hoor, ik was alleen wat verbaasd over de soort reactie.

Ben zelf al vanaf 1972 een echte Marantz-o-fiel, dus met mijn merkentrouw zit het wel goed :-)

Ik ben sinds kort bezig met het streamen van audio naar mijn PM-80 en SR12S1. In eerste instantie via mijn Squeezebox Touch, daarna met een Beresford Caiman (Gatorized) DAC en dus de DAC van de SR12S1. Sterker nog, ik overweeg de aanschaf van een NA7004, om te kijken hoe ik maximaal kan genieten van mijn FLAC en 24/96 files.

Iemand ervaringen met de NA 7004?