PM-80

Gestart door signor al fresco, maart 09, 2012, 22:33:23

Vorige topic - Volgende topic

signor al fresco

Haha, tja... nu weet ik niet of ik blij moet zijn dat de versterker nog origineel is of verdrietig om het feit dat ik voor het lapje ben gehouden en het apparaat eigenlijk hartstikke defect is...

Ik heb nu wel een goed excuus om hem nog maar niet weg te doen. Toch maar even sparen voor een reparatie dus!

Dank allen!

JohnWx

Citaat van: signor al fresco op maart 10, 2012, 14:20:21
Haha, tja... nu weet ik niet of ik blij moet zijn dat de versterker nog origineel is of verdrietig om het feit dat ik voor het lapje ben gehouden en het apparaat eigenlijk hartstikke defect is...

Ik heb nu wel een goed excuus om hem nog maar niet weg te doen. Toch maar even sparen voor een reparatie dus!

Dank allen!

blij zijn dat er niet in gerommeld is en voor een retaltief klein bedrag heb je straks een dijk van een versterker
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Zweef

Citaat van: signor al fresco op maart 10, 2012, 14:20:21

Dank allen!
Tja, je bent duidelijk niet helemaal eerlijk geinformeerd. Aan de andere kant heb je er al een tijd plezier van gehad, en zijn de kostn van een revisie te overzien, je hebt er tenminste geen nieuwe/betere versterker voor. En wat modificaties betreft, wees blij dat er niet aan geklooid is, veel "modificaties" maken het er nou niet echt beter op.
Stoc:  Marantz NR1506, PM-7200B, CD-72MKII, CD-72mkII SE, SA-7001, ST-50L
Ooit:CD-42 MkII, PM-80MkII, SC/SM80

SB_Marantz

Vertel mij wat!

Heb al teveel van dat soort gevallen voor mn neus gehad.
Leuk is anders kan ik je mededelen.
Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Zweef

Citaat van: SB_Marantz op maart 10, 2012, 17:23:53
Vertel mij wat!
ik kijk wel link uit  notworthy

Citaat van: SB_Marantz
Heb al teveel van dat soort gevallen voor mn neus gehad.
Leuk is anders kan ik je mededelen.

Paps, doe eens een horrorverhaaltje vertellen! clown1

Paul

Citaat van: Zweef op maart 10, 2012, 18:22:56
ik kijk wel link uit  notworthy

Lang geleden kwam er een pm80 op de wereld, zo klein dat de naam pm80 nog niet echt van toepassing was.
Zijn ouders noemde hem ook pm80 junior z,n vermogen was te laag en de soldeerbindingen lieten regelmatig  los.
In zijn jeugd gaf dat nog geen grote problemen maar in de pubertijd begon het gelazer.
Na verloop van tijd moest hij onder het mes en werd bijgevoerd met vloerbare tin wat goed aansloeg en het aanhecten zorgde weer voor goede contacten op de toch wel slechte pcb,s.
Na deze ingreep bleef hij vrij stabiel tot hij afwijkingen in zijn  STK module kreeg, deze werd vervangen en de oorzaak welke door oververhiting werd verzoorzaakt werd onderdrukt door een eenmaling infuus van koelpasta.
Al met al een slechte start wat een gelukkige afloop kent, de oorzaak is waarschijnlijk genetisch en is zover bekend bij de stief familie genaamd Philips terug te vinden.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

jrm

Zweef

mountainbiker

Citaat van: Paul op maart 10, 2012, 18:50:32
Lang geleden kwam er een pm80 op de wereld, zo klein dat de naam pm80 nog niet echt van toepassing was.
Zijn ouders noemde hem ook pm80 junior z,n vermogen was te laag en de soldeerbindingen lieten regelmatig  los.
In zijn jeugd gaf dat nog geen grote problemen maar in de pubertijd begon het gelazer.
Na verloop van tijd moest hij onder het mes en werd bijgevoerd met vloerbare tin wat goed aansloeg en het aanhecten zorgde weer voor goede contacten op de toch wel slechte pcb,s.
Na deze ingreep bleef hij vrij stabiel tot hij afwijkingen in zijn  STK module kreeg, deze werd vervangen en de oorzaak welke door oververhiting werd verzoorzaakt werd onderdrukt door een eenmaling infuus van koelpasta.
Al met al een slechte start wat een gelukkige afloop kent, de oorzaak is waarschijnlijk genetisch en is zover bekend bij de stief familie genaamd Philips terug te vinden.
Klinkt als een kind met adhd wat Retalin krijgt!!! :oops:
versterker NAD D3020
Kef Q300
Denon pma1500AE

signor al fresco

Tja, de PM-80 is wel een zorgenkindje geloof ik, he? Maar alle gekheid op een stokje; op hoeveel moet ik redelijkerwijs rekenen om hem weer in goed werkende staat te krijgen?

Paul

Citaat van: signor al fresco op maart 11, 2012, 16:21:09
Tja, de PM-80 is wel een zorgenkindje geloof ik, he? Maar alle gekheid op een stokje; op hoeveel moet ik redelijkerwijs rekenen om hem weer in goed werkende staat te krijgen?
Niet echt een zorgenkindje, zoals een auto periodiek onderhoud nodig heeft geldt dit ook voor versterkers en andere elektronica dus zie het niet als een specifiek Marantz probleem.
De printplaten van de PM80 zijn niet van te beste kwaliteit maar is volgens de kenners te doen.
Kijk voor je zelf wat je wilt en wat je er voor over hebt, zie het als een servicebeurt en weet dat iedere hobby geld kost.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Maurice

Breng de versterker niet naar een willekeurige winkel, dan ben je al gauw te duur uit en is het ding te lang weg.
Ik zie drie opties, twee ervan hebben hier al gereageerd (Cuijk en Rotterdam), de derde is audioservice te Elst.
Revisie gewoon doen, ga je nog veel langer van genieten en voor minder dan dat koop jij geen gelijkwaardige 2ehandse versterker ;)
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

SB_Marantz

Citaat van: Zweef op maart 10, 2012, 18:22:56

Dat kan mijn zoon.  :schater:
Prepare yourself!  :-o
Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

SB_Marantz

'' Slapstick horror''  :-o

Voor