Welke versterker

Gestart door seppe, maart 05, 2012, 15:05:03

Vorige topic - Volgende topic

seppe

Ik ben in het bezit van B&W speakers Matrix 803 series 2 en zou graag een nieuwe stereo versterker kopen. Heb niet genoeg technische kennis alleen grote muziekliefhebber. Oren zijn voor mij het belangrijkst. Kan iemand me raad geven welke richting van versterker ik moet zoeken? Bedankt

JohnWx

Citaat van: seppe op maart 05, 2012, 15:05:03
Ik ben in het bezit van B&W speakers Matrix 803 series 2 en zou graag een nieuwe stereo versterker kopen. Heb niet genoeg technische kennis alleen grote muziekliefhebber. Oren zijn voor mij het belangrijkst. Kan iemand me raad geven welke richting van versterker ik moet zoeken? Bedankt

Bijna elk merk versterker kan vanaf 50 watt of meer gaat prima
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

SB_Marantz

En wil je daarbij een echte Marantz (buizen jaren 50 en 60) Superscope Marantz (1966 - 1981) Een Philips Marantz (1981 - 2001) of een KI Marantz?

Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

seppe

Ik had gedacht aan een KI
:-)

SB_Marantz

PM-6004 of iets dergelijks dus.

Kan prima.
Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

seppe

Ik dacht aan Marantz omdat er veel te lezen valt dat het een warme klank produceert. Wil zomaar niet iets kopen. Ik zou graag hebben dat het geluid enorm aansluit bij mijn speakers. Ik ben er zo tevreden van.
Had een yamaha ax-530 maar die is nu echt aan het slijten.  :-(

seppe

budget tussen de 1000 en 2000 euro :lol:

SB_Marantz

Het zijn jou centen.........

Je wilt een versterker waar je op kunt kicken dus......enigzins begrijpelijk hoor.
Been there done that already.......alot!  :-D
Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

seppe

Bedoel je dat het bedrag niet waard is om te spenderen dat het met minder ook prima klinkt? Nogmaals ik ben geen techneut, :oops:

SB_Marantz

10 punten!

Maar ik zal eens kijken of het lastige krengen zijn want dan zul je wel naar wat groters moeten.

Kom er nog op terug dus.
Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

SB_Marantz

Gevind  :-D

http://images.owneriq.net/download/images/c/c0ab50e6-f799-485a-9e3f-490b2f98b3f9-000001.png

Makkelijke speaker.
Continue belastbaarheid 250 Watt.

Dus als je eens een keer lekker uit je dak wilt gaan zou een 2 x 250 Watter @ 8 Ohm wel lekker zijn hoewel dit niet eens echt veel harder gaat dan een 2 x 100 Watter.

Voor een 2 keer zoveel SPL heb je 10 keer meer vermogen nodig.

Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

still life

Citaat van: seppe op maart 05, 2012, 16:53:38
Had een yamaha ax-530 maar die is nu echt aan het slijten:-(

revisie ?  :-D

Citeer
Ik zou graag hebben dat het geluid enorm aansluit bij mijn speakers. Ik ben er zo tevreden van.

die AX was 85W/CH RMS

als je graag luid draait zou je een zwaardere amp kunnen overwegen
gezien het altijd genoeg was met bovenstaande, denk ik eerder aan een PM700X of PM15..

wat je echt wil, is je speakers laten matchen met je akoestiek
opstelling/plaatsing/schuiven doet daarbij al heel wat..
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

seppe

Hoef niet hard,  helemaal niet, ergens gelezen dat je dan om stilte smeekt. Ik draai meestal klassiek, folk, gitaar, jazz muziek.
Ga maar weer eens op zoek want heb nu nog meer twijfels.
Ik zoek een mooi harmonieus stereo geluid, speakers staan prima . Zou ik nooit weg doen.
Wat denk je dan welke marantz het beste zou zijn, Rotel is me ook aangeraden maar ik ken het helemaal niet.

SB_Marantz

Revisie kan ook (hier)  :-D

Mooi verwoord Still alive.  byebye

Akoestiek / speakers / kwaliteit van de opname.

Ik lees een hoop twijfel Seppe?
Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

still life

Citaat van: seppe op maart 05, 2012, 17:37:55
Hoef niet hard,  helemaal niet,

kijk, dan wordt het helemaal makkelijk..

CiteerRotel is me ook aangeraden maar ik ken het helemaal niet.

zoek je klank maar niet in de versterker  :wink:

maar:

Citaat van: SB_Marantz op maart 05, 2012, 17:39:19
Akoestiek / speakers / kwaliteit van de opname.

CiteerWat denk je dan welke marantz het beste zou zijn,

voor je aangegeven budget (1000-2000) kun je heel wat, maar nieuw:

PM15S2: iets van 1800 pleuro

Marantz PM-KI Pearl Lite: 1200
PM7004: 650
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300