Welke versterker

Gestart door seppe, maart 05, 2012, 15:05:03

Vorige topic - Volgende topic

joep

Of 2e hands een PM-11s1 of nog liever een PM11-s2 als je die voor dat geld kunt kopen.
Het zijn beide eerlijke "no nonsense" versterkers. Waar je heel lang veel plezier zult hebben.

seppe

Tuurlijk een hoop twijfel. Als je geen kennis hebt over het gegeven ben je een muis voor de kat. Kunnen ze je alles wijs maken. Ik hou van mooie muziek en wil gewoon het beste voor mijn speakers. Wanneer je zo een bedrag neer legt hoop je wel dat het een goede keuze is. :oops:

seppe

Revisie lijkt me niet aangeraden. Die amplifier is waarschijnlijk 25jr.oud  :lol:

SB_Marantz

Ik reviseer nog wel oudere dan dat.  8-)
Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

still life

we gaan je niets voorliegen hoor..  :wink:

enige oplossing: zelf gaan luisteren (evt je speakers meepakken)
maar liefst nog een toestel op leen krijgen om thuis te beoordelen..  (in je eigen akoestiek)

Citaat van: seppe op maart 05, 2012, 17:58:44
Revisie lijkt me niet aangeraden. Die amplifier is waarschijnlijk 25jr.oud  :lol:

vintage ! & het kost je veel minder dan een andere toestel...
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Jeroen

Dit is misschien vloeken in de kerk maar ik heb zelf ook een Marantz PM7001 op een paar B&W 685 luidsprekers gehad en vond dit niet de meest ideale combinatie.
Het zou kunnen dat de duurde serie van Marantz beter presteert maar die heb ik nog nooit gehoord dus daar kan ik geen oordeel over geven.
Ik zou de Naim Supernait eens proberen en heeft nog eens een voordeel dat er een interne DAC in zit dus dan zit je voor de toekomst helemaal goed. Er staat er nog één op marktplaats voor 2150 euro die precies in je budget past.
Test: http://thehbproject.com/nl/testen/88/Naim-Supernait-ge%C3%AFntegreerde-versterker-met-d/a-converter

Gr. Jeroen
Yamaha RX-A1010, Naim Supernait, Naim hicap DR, Naim ND5XS, Oppo bdp-103 darbee edition, Linn Majik 140, Linn Majik 112 & 10x linn unik , B&W db3d, jvc DLA-X5900WE, Lehmann Black Cube, Rega RP40, i-qube V2 / dragonfly red een AT ATH-A7 hoofdtelefoon.

seppe

en de PM-KI-Pearl-lite?
Iemand daar meningen over?

lo

Is laatst ook eea over geschreven hier ergens, moet je de zoek functie nog even op los laten. Kijk maar eens.

Gisteren trouwens een PM15 voor rond de 1600 euro bij de mediamarkt gezien.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

seppe

Net op een ander forum de meningen gelezen. Ik zal maar even alles stil leggen. Wordt te moeilijk voor me. Iederren enorm bedankt. Speakers meenemen kan niet dus het wordt uittesten.
:|

lo

Viel het zo tegen dan? Waarom leg je alles stil?
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Paul

Citaat van: lo op maart 05, 2012, 19:04:31
Viel het zo tegen dan? Waarom leg je alles stil?
Windkracht 10 in z,n hoofd.   :-D    clown1
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

JohnWx

ze hebben elkaar gevonden  :-P vergeet de bekabeling niet  shutup sorry  :schater:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

SB_Marantz

krijgen we nog een netfilter , aparte stroomgroep etc........oops!  :-o :schater:
Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

JohnWx

Citaat van: SB_Marantz op maart 05, 2012, 20:12:47
krijgen we nog een netfilter , aparte stroomgroep etc........oops!  :-o :schater:

zit nog in de stekker omdraai fase
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Zweef

Citaat van: John Wx op maart 05, 2012, 20:49:59
zit nog in de stekker omdraai fase
Ook zo'n kramp bij die wisselspanning?
Stoc:  Marantz NR1506, PM-7200B, CD-72MKII, CD-72mkII SE, SA-7001, ST-50L
Ooit:CD-42 MkII, PM-80MkII, SC/SM80