REW - diverse metingen & feedback & aanbevelingen.

Gestart door xander32, maart 04, 2012, 21:01:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

JohnWx

Citaat van: Whisper.nl op juni 10, 2012, 21:26:39
nope:

Frequency range 35 Hz - 20 kHz
Sensitivity 90 dB at 1m for 1 watt
Impedance 8 ohms nominal
Dimensions 900 x 200 x 375 mm
Weight 21 kg each (packed)


Groet Whisper

als van een monitor af komt is dat 0  :-P
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Whisper.nl

Citaat van: John Wx op juni 10, 2012, 21:30:06
als van een monitor af komt is dat 0  :-P

:schater: :schater: :schater:

als je versterker uitstaat is ie ook o.

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

JohnWx

Citaat van: Whisper.nl op juni 10, 2012, 21:32:41
:schater: :schater: :schater:

als je versterker uitstaat is ie ook o.

Groet Whisper

dan de vraag hoeveel is 2 x 0 ik zeg 2
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

drees62

Ik gebruik als microfoon een Galaxy CM-140, REW heeft hiervoor een calibratiefile. Overigens hou je jezelf behoorlijk voor de gek met deze grafiek, stel het bereik maar eens in op 40-100 dB.
De pieken en dalen zien er dan toch wat anders uit. Maak en plaats ook maar eens een waterfall, de echte problemen worden dan goed zichtbaar  :wink:


Citaat van: Zoldar op juni 10, 2012, 20:39:59
creatief met kurk prt II

- fotocamera gepakt en foto van mezelf gemaakt zoals ik normaal op de bank zit.
- camera laten staan en de microfon precies op de hoogte en lengte as gezet als mijn oor op de voorgaande foto.
- Laptop aangeloten op de DAC en met REW een paar sweeps over de Graaf gedaan.
- lekker hanessen met de phase, cross en gain.

het begint er aardig op te lijken. de bult bij 33khz is aardig in toom. De response tot 20 hz is behoorlijk vlak. De bult tussen 65-70 hz krijg ik nog niet weggewerkt. Uit een test van hifi world blijkt dat de bas poorten vanaf 80Hz mee doen. Een keer een prop erin proberen.



Wat hoor je hier nu van in het echie? best veel.
- Yello - boshkits van hun laatste CD. dit ging mega boomen. Nu is het nog steeds zwaar maar hoor je die lage toon ook trillen. Beetje zoals op mijn koptelfoon.
- bob marley - positive vibration van babylon by bus. heerlijk, je kunt het basloopje echt goed volgen. het is nog steeds lekker romig en vet maar nu met definitie.

het geheel wordt wat strakker en hier en daar doet het "kaler" aan. (volgens mij is dit wennen). Ja het gaat wat lijken op wat de onkyo doet met audyssey, in de goede zin  :angel:

Zoldar

Citaat van: drees62 op juni 10, 2012, 22:14:32
Ik gebruik als microfoon een Galaxy CM-140, REW heeft hiervoor een calibratiefile. Overigens hou je jezelf behoorlijk voor de gek met deze grafiek, stel het bereik maar eens in op 40-100 dB.
De pieken en dalen zien er dan toch wat anders uit. Maak en plaats ook maar eens een waterfall, de echte problemen worden dan goed zichtbaar  :wink:

Dag drees. Ik steek graag wat op over dit onderwerp. Ik zal de metingen nog eens overdoen met een CM-140 en op een hoger level.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Zoldar

Citaat van: drees62 op juni 10, 2012, 22:14:32
Ik gebruik als microfoon een Galaxy CM-140, REW heeft hiervoor een calibratiefile. Overigens hou je jezelf behoorlijk voor de gek met deze grafiek, stel het bereik maar eens in op 40-100 dB.
De pieken en dalen zien er dan toch wat anders uit. Maak en plaats ook maar eens een waterfall, de echte problemen worden dan goed zichtbaar  :wink:

Niet helemaal voor de gek. Zo kun je lezen in deze microfoon schoot-out.


This is the EMM-6 vs the Audyssey MultEQ microphone. Many people have this mic and it should do fine for taking measurements without any calibration files. This seems to be the best performer without calibration data, however it is also the most expensive out of the pack if purchased individually. Be careful of the ones on ebay, apparently, there are a lot of fakes. More information on that here, but generally if it has a stereo jack, its a fake.



http://www.avsforum.com/t/1328136/measurement-mic-shootout-emm-6-wm-61a-rs-33-2055-audyssey

Dank u Audyssey. We gaan weer verder met meten....
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Zoldar

#21
handige link waarin wordt uitgelegd hoe je met REW je sub kunt afstellen  hello

http://www.avforums.com/forums/subwoofers-tactile-transducers/728289-tuning-your-subwoofer-rew-how.html
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Joost_Bosmans

Citaat van: Joost_Bosmans op juni 04, 2012, 09:48:57
Hier ook mijn metingen



Als ik met de dBmeter het volume van de ls opmeet, geeft geen van de ls hetzelfde nivo aan.
Klopt dat wel?
Audessey Pro             Focal 816w   
Marantz SR7005         Focal CC700V
Marantz UD7006         Focal 806V
BK XLS 200 MK II

still life

Citaat van: Joost_Bosmans op juni 23, 2012, 18:23:55
Als ik met de dBmeter het volume van de ls opmeet, geeft geen van de ls hetzelfde nivo aan.
Klopt dat wel?

de lvl's mogen niet te ver uiteen liggen, maar een paar db verschil onderling kan best

het ligt er verder ook aan hoe je meet & waarmee..
een prof met dito toestel i/d hand, meet altijd wat nauwkeuriger
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

thepioneer

Ik moet voor mijn Meridian nog een db meter hebben. Ik moet de db meter aansluiten op een rca ingang dus de db meter moet een eigen voeding hebben.

Wat is een goede meter en waar koop ik zoiets?

Alvast bedankt
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

still life

zoiets ?




VOLTCRAFT® SL-451 Geluidsniveau meetapparaat

A / C weging × F / S-term review (snel / langzaam)
Min.-/Max.-opslag
Analog-uitgang • Staafdisplay • USB-interface • Achtergrond verlichting
Kalibratie • Batterij-en netbedrijf.
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300