Marantz 1300 DC

Gestart door NICOR, maart 04, 2012, 16:16:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Paul

Citaat van: HAL9000 op maart 14, 2012, 13:51:40
Nee Inderdaad NIET zelf aan beginnen daar is deze ingewikkeld voor. 
Ok had hem net uit elkaar  :roll:  dan maar weer in elkaar zetten.  :-D
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Marvin

Citaat van: SB_Marantz op maart 14, 2012, 13:36:17
Uit elkaar halen ....krijg je zoiets: Mijn eigen PM-8 a.k.a. 1300dc ( qua preamp, voeding en kast dan)



http://img101.imageshack.us/img101/8826/img1811pe7.jpg

Zolang die volumeknop maar naar me luisterd en me paar haren met rust laat, voor mij geen enkel probleem...
Rammen maar!!  :-D

NICOR

kun je niet zien of hij er een beetje of erg aan toe is?volgens mij valt het wel goed mee

Paul

Citaat van: NICOR op maart 14, 2012, 18:32:52
kun je niet zien of hij er een beetje of erg aan toe is?volgens mij valt het wel goed mee

NICOR als de trauma helikopter moet komen dan ben je er erg aan toe, dit is een vrij stoffige versterker en meer weten we niet.
Wil je uiteindelijk precies weten wat er aan de hand is zal deze aan de scoop cq multimeter moeten en dan weet je nog niet alles.
Wellicht is er meer aan de hand en gezien de leeftijd en de staat van de versterker zou dit zeer goed mogelijk zijn.

Met andere woorden: Wil je een juiste diagnose laat  hem dan door een techneut nakijken.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

NICOR


WilliamB

Citaat van: Paul op maart 14, 2012, 18:43:11
NICOR als de trauma helikopter moet komen dan ben je er erg aan toe, dit is een vrij stoffige versterker en meer weten we niet.
Wil je uiteindelijk precies weten wat er aan de hand is zal deze aan de scoop cq multimeter moeten en dan weet je nog niet alles.
Wellicht is er meer aan de hand en gezien de leeftijd en de staat van de versterker zou dit zeer goed mogelijk zijn.

Met andere woorden: Wil je een juiste diagnose laat  hem dan door een techneut nakijken.
:yes:
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

NICOR

akkoord maar het is minimum 250 euro niet dat ik dit niet heb maar ben nog maar aan het verzamelen :yes:

SB_Marantz

Of een volledige revisie, dus inclusief de 4 voedingselco's noodzakelijk is valt nog te bezien.

Die krengen kosten iets van 30,- per stuk.

Eerst een diagnose laten stellen en afspraken maken.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

HAL9000

Ik denk niet dat  de  4  grote buffers moeten.  Alhoewel  ik deze op verzoek wel eens  bij een SM-7  heb vervangen.
Die  zijn inderdaad  vrij prijzig. 
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

NICOR

Hoeveel zouden er nog in omloop zijn van  dit model?ze werden maar 1 jaar verkocht las ik op google in heel Europa!

SB_Marantz

Tellen en je weet het.  clown1
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

HAL9000

Ik heb er tot nu toe  3 onder mijn vingers  gehad.  1 staat bij mij, ander  in zeeland en nog  een ins Deutschland.
En ik heb een Pm-8 gehad, doet u mij maar een receiver.  :angel:
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

SB_Marantz

Ook leuk.

Als ik er nog eentje zou willen dan de 2330. (niet de b)
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

NICOR

wat maakt die pm 8 zo speciaal?er was 1 te koop op ebay door de 500 euro

NICOR

Ken juist beslist voor hem te houden en binnenkort te laten reviseren  door SB Marantz  pompom