SR7005 krachtig genoeg ?

Gestart door beatbrother, maart 01, 2012, 10:17:38

Vorige topic - Volgende topic

beatbrother

Ik ben nieuw hier ... dus eerst en vooral ... Hi all !  byebye

ik ben momenteel bezig aan de bouw van mijn HT en ben op zoek naar een versterker en mijn eerste keuze gaat naar Marantz.
Nu, Ik heb hier al wat topics door gelezen ivm de verschillen tussen de SR en de AV + MM combi.
Blijkbaar zit daar niet zo heel veel verschil tussen en heeft het meer te maken met toekomstgerichte upgrades, dat makkelijker is bij een combi en de looks van een combi ziet er ook gewoon leuker uit.
Maar in deze fase wil ik graag m'n centjes bewust spenderen, want er gaat nog heel wat gespendeerd moeten worden.

De speakers die er gaan komen in de 7.2 opstelling zijn de volgende :

* 2 Fronts : Focal 836 V
* 1 Center : Focal CC 800 V
* 4 Surrounds : Focal SR 800 V
* 2 Subs : Velodyne SPL-1200 Ultra

Nu, is de vraag dus als de SR7005 hiermee overweg kan en krachtig genoeg is om deze set goed te kunnen aansturen of dat ik toch beter zou opteren voor de combi (AV7005 + MM7055 + MM7025).
Het prijsverschil is best wel groot : 2350 €

1500 € (SR) vs 3850 € (combi)

Het lijkt me eerder dat er toch wel een reden moet zijn voor zo'n prijsverschil, maar als dat nauwelijks hoorbaar gaat zijn, dan kan ik dat verschil in prijs wel voor wat andere zaken gebruiken.  :yes:

TurboMarco

De SR7005 zal krachtig genoeg zijn voor jouw speakers ,mocht je achteraf toch het gevoel hebben dat je power tekort komt kan je altijd nog een eindversterker aan de SR knopen .

Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Definitive Technology D7, Edifier R1800 & R1855DB ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303

beatbrother

Citaat van: Marco op maart 01, 2012, 10:28:34
De SR7005 zal krachtig genoeg zijn voor jouw speakers ,mocht je achteraf toch het gevoel hebben dat je power tekort komt kan je altijd nog een eindversterker aan de SR knopen .

Als het verschil enkel in power zit, dan denk ik dat de keuze snel gemaakt moet zijn, maar ik heb wat schrik dat er ook een verschil zou zijn in de klank kwaliteit.

sdijk

Ik weet zeker dat je je daar geen zorgen over moet maken!
Ik heb dan welliswaar de 826v spelen op de SR6005 maar ook dat is een prima match :-D
Marantz SR6005
Marantz CD5003
Marantz BD5004
Focal chorus 826V
Focal chorus CC800V
Focal chorus SR800V
Focal chorus SW800
Philips 46PFL8606 3d led TV
Connected by Monster cable

Exxar

Ik heb die combinatie nog nooit gehoord, maar die Focal luidsprekers hebben wel een lage minimum impedantie (3ohm voor zuilen, 4ohm voor center en 3,7 voor surround),en dat zou wel eens een probleem kunnen geven als je graag van "vollenbak cinemageweld" geniet. De meeste receivers zijn niet echt in staat om bij echt lage impedanties stabiel vermogen te blijven leveren, vandaar dat de meeste merken 6-8ohm luidsprekers aanraden.

Het is wel een groot voordeel dat die Focals een hoge gevoeligheid hebben en dus minder vermogen nodig hebben om luid te gaan.

En het hangt er ook vanaf waar dat die impedantiedipjes zitten in het frequentiebereik. Met een beetje geluk vallen die in het gebied dat je laat uitfilteren en naar de subs stuurt.

Kun je die set ergens stevig gaan uittesten voordat je koopt?

Vlearmoes

Er staat hier ook een prachtige Integra AV te koop (in de te koop sectie)  :kwijl:

net iets meer power als de SR7005  :yes:
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

beatbrother

Citaat van: Exxar op maart 01, 2012, 11:34:07
Ik heb die combinatie nog nooit gehoord, maar die Focal luidsprekers hebben wel een lage minimum impedantie (3ohm voor zuilen, 4ohm voor center en 3,7 voor surround),en dat zou wel eens een probleem kunnen geven als je graag van "vollenbak cinemageweld" geniet. De meeste receivers zijn niet echt in staat om bij echt lage impedanties stabiel vermogen te blijven leveren, vandaar dat de meeste merken 6-8ohm luidsprekers aanraden.
Het is wel een groot voordeel dat die Focals een hoge gevoeligheid hebben en dus minder vermogen nodig hebben om luid te gaan.

Wow. Ik ben een complete noob als het om die technische termen enz gaat. Zoveel ohm hier, zoveel watt daar en dan voel ik me net een flipperkast *TILT*
Je zegt : De Focal speakers hebben een lage impedantie en dat het een probleem zou geven voor vollenbak te gaan, maar dat ze een hoge gevoeligheid hebben waardoor ze minder vermogen nodig hebben.
Hoe kan ik dit het best interpreteren ?

Het wordt een volledig dedicated room +/- 40 m² die geïsolleerd gaat worden, want ik hou er wel van als ik het stevig open kan gooien. Is dat in deze situatie mogelijk met die SR ?

Stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

still life

Citaat van: beatbrother op maart 01, 2012, 13:43:17
Je zegt : De Focal speakers hebben een lage impedantie en dat het een probleem zou geven voor vollenbak te gaan, maar dat ze een hoge gevoeligheid hebben waardoor ze minder vermogen nodig hebben.

dat het geen probleem zal opleveren icm met een actieve sub  :wink:
je bent zelfs van plan er 2 te gaan inzetten: ik zou beginnen met 1tje..

CiteerHet wordt een volledig dedicated room +/- 40 m² die geïsolleerd gaat worden, want ik hou er wel van als ik het stevig open kan gooien. Is dat in deze situatie mogelijk met die SR ?

wees gerust, vol open ga je nooit draaien..
het zaakje een beetje lekker afstellen/inregelen (incl de sub-integratie), wordt je grootste uitdaging..  :angel:
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Marvin

Ik zou lekker wel met 2 subs beginnen. ;)

Dat kreng mag geen probleem hebben met dit soort dipjes. Met sub niet, maar ook zonder sub niet.

SB_Marantz

En wat is nu een dipje naar 3 Ohm?

Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

WilliamB

Citaat van: beatbrother op maart 01, 2012, 13:43:17
Wow. Ik ben een complete noob als het om die technische termen enz gaat. Zoveel ohm hier, zoveel watt daar en dan voel ik me net een flipperkast *TILT*

Het wordt een volledig dedicated room +/- 40 m² die geïsolleerd gaat worden, want ik hou er wel van als ik het stevig open kan gooien. Is dat in deze situatie mogelijk met die SR ?
Tja ligt eraan hoe je de ht ruimte ga bouwen.
Isolatie is erg belangrijk, en daar is erg veel over te lezen op het net.

Heb zelf een ht ruimte gebouwd, en kan mijn SR gerust s`nachts open draaien zonder dat mijn buren er last van hebben.
Maar ja, te hard vindt ik niet mooi.

Twee Velodyne SPL-1200 uiltra`s ??

Veel succes mat je aankoop, en het bouwen van je ruimte.
Laat even wat foto`s zien, als je gaat bouwen.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Marvin

Citaat van: SB_Marantz op maart 01, 2012, 16:39:09
En wat is nu een dipje naar 3 Ohm?

Dat zal je zelf best wel aardig kunnen verwoorden.
Maar volgens mij het is een veel voorkomende dip waar echt wel rekening mee gehouden is.

still life

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

SB_Marantz

Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM