SR7005 krachtig genoeg ?

Gestart door beatbrother, maart 01, 2012, 10:17:38

Vorige topic - Volgende topic

beatbrother

Citaat van: wbrands op maart 01, 2012, 16:40:38
Veel succes mat je aankoop, en het bouwen van je ruimte.
Laat even wat foto`s zien, als je gaat bouwen.

Bij deze het ontwerp :

Marvin

Zo'n ruimte vraag om inbouwluidsprekers.

SB_Marantz

Mooie ruimte voor Klipschorns!

105 dB gevoeligheid.  :schater:
Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

WilliamB

Citaat van: beatbrother op maart 01, 2012, 17:37:26
Bij deze het ontwerp :

Wouw, wat een mooie ruimte. notworthy
Ga je deze zelf bouwen of laat je dit doen.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

JohnWx

Citaat van: marvin op maart 01, 2012, 17:54:10

dacht dat jij die paal voor het paaldansen ook wel zou zien zitten  8-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

beatbrother

Citaat van: marvin op maart 01, 2012, 17:54:10

De 2 fronts, center en subs worden ingebouwd. De surrounds worden opbouw omdat ik die nog wel heel stijlvol vind.

Klipschorns ken ik (nog) niet.  :-D

Marvin

Bekijk de site van Dynaudio en Tannoy eens, misschien dat je nog wat leukers voorbij ziet komen.
Inbouw luidsprekers kunnen voordeliger zijn, die hoeven namelijk niet zo mooi gefineerd te worden....

WilliamB

Ik heb zelf twee luidsprekers ingebouwd, en deze in kleur gespoten.
Inbouwen is erg simpel.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

beatbrother

Citaat van: marvin op maart 01, 2012, 20:03:14
Bekijk de site van Dynaudio en Tannoy eens, misschien dat je nog wat leukers voorbij ziet komen.
Inbouw luidsprekers kunnen voordeliger zijn, die hoeven namelijk niet zo mooi gefineerd te worden....

Ik heb ook een muziekstudio en daarin heb ik Dynaudio speakers staan ... Geweldig goede speakers,
maar ik weet niet hoe hun speakers voor HT gebruik zijn ... Mss  toch ook eens bekijken. thanks voor de tip.  :-D
Met Tannoy is het hetzelfde ... ik ken ze in het studio-gebruik, maar niet in de HT.

Marvin

Ook voor thuis gebruik maken ze prachtig spul, -en die inbouw dingen van Tannoy klinken in ieder geval geweldig.
Van Dynaudio heb ik ze eerlijk gezegd nog niet gehoord, maar dat vind ik over het algemeen gewoon erg goede luidsprekers.

En Tannoy, tja....
Ik kan daar natuurlijk geen onafhankelijk oordeel over vellen, aangezien het huis hier vol staat met PA krengen.  :-D

Marantz 81

Mooie ruimte  :-)

Klipsch is wel voor het echte geweld en hoge volume,s en het rendement is heel hoog , klipschhorn lijkt me een beetje duur

http://www.klipsch.com/thx-ultra2-home-theater-system  :-D

http://www.klipsch.com/rf-7-ii-home-theater-system  byebye

beatbrother

Die Klipsch THX kende ik nog niet, maar die zien er alvast heel belovend uit.
Iemand enige ervaring ermee ?

Marantz 81

Ik heb er geen ervaring mee ,maar met klipsch zelf wel en ik vindt het voor HT toch wel het ultieme merk voor wat ik zover gehoord heb en dat is best wel aardig wat  :-)

beatbrother

Ik heb nu ondertussen al heel veel gelezen over die Klipsch THX Ultra2 en overal komt hij ontzettend goed uit de testen met het meeste echte cinema gevoel waardoor hij nu dus op mn favorietenlijstje nr 1 is komen te staan.
Ik ga deze testen en als ze me goed bevallen, dan zal het waarschijnlijk deze set in 7.2 worden.  :-D
Thanks voor de tip ! notworthy