NA7004

Gestart door theo49, februari 29, 2012, 14:01:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

theo49

Hallo allemaal,
Ben nieuw hier.Ik zal me even voorstellen.Mijn naam is Theo,ik ben62jaar en al wat jaartjes Marantz fan.
Ik overweeg een NA7004 aan te schaffen en ik zou graag weten of er een shuffle mogelijkheid op zit,kan dat namelijk nergens gevonden krijgen.Alvast bedankt voor de moeite.
M.v.g.Theo

i2Paq

Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

theo49

Dat is kort maar duidelijk. Bedankt voor je reactie.Ik zie dat je zelf ook een NA7004 hebt.Heb nu de squeezebox touch,vind het geluid net niet helemaal jedat,vandaar dat ik de aanschaf van een NA7004 overweeg.De bediening van de touch vind ik wel erg prettig. Hoe zijn jouw ervaringen met de bediening van de NA7004?
M.v.g.Theo

WimPeu

Is een Dac geen optie. Een beetje upgrade Dac tov de ingeboude Dac van de Touch heb je wel al voor rond de €250,- (MF V-Dac) of €350 (Metrum Quad Minidac (heb ik zelf icm een Touch)). Hou je een boel geld over en ga je kwa klank niet onder de NA zitten. Je behoudt dan de mooie bediening en Touch.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

i2Paq

Ik ben meer dan content met mijn NA7004, had hiervoor een Tuner en een SoundBridge M1001.

Juist het feit dat het alles in zich heeft maakte voor mij de keuze eenvoudig.

De bediening is eenvoudig al kan de software nog wel een flinke boost krijgen, vooral de webinterface.

Toevoegen van zenders, ook handmatig, via marantz.com maakt dat je een eigen menu met voorkeurszenders kunt opzetten.
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

WimPeu

Maar dat ie nog steeds niet gapless af kan spelen... shutup
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

theo49

Blijft moeilijk om de juiste keuze te maken,aangezien ik eigenlijk alleen op maandag tijd heb om te gaan luisteren en dan zijn helaas zowat alle goede audiozaken gesloten.
Ik heb de touch gehoord met een MF M1 DAC,maar dat verschil vond ik de prijs toen niet waard.Wellicht wel als ik e.e.a.in mijn eigen set kan beluisteren.Ik woon in Eindhoven,iemand een idee?Alvast bedankt voor jullie reacties

WimPeu

De M1 heb ik ook gehad. Als je dat geen upgrade vond (vond ik wel maar goed) dan zul je dat met de NA ook niet echt gaan ervaren denk ik. Denk dat je kwa Dac de M1 wel met de NA mag vergelijken.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

theo49

De M1 heb ik in een andere set gehoord,misschien dat het daaraan ligt.Ik zou hem eens een mijn eigen set moeten kunnen beluisteren.

WimPeu

Ik ben van de M1 naar de Metrum Quad gegaan. Vond ik wel een hele verbetering. De Metrum komt op €350,- nieuw dus zit je nog goedkoper ook.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

JohnWx

Luister al de gehele dag naar een vreemde constructie maar klinkt geweldig.....


Een kleine compacte Compaq EVO D530 met 2gb intern INTEL P4 2.6ghz 40gb WiFi antenne en WINDOWS 7 starter met een audiofiel kabel (model Marvin  clown1) naar de LG 32LD320 lcd en dan digitaal uit(ook model Marvin optisch) naar de SONY SDP-EP90ES en dan weer naar de SONY ES TA-F530es en dan weer naar de SONY ES SS-F5es via MONSTER MCX-2s


Hoezo lekker "audiofiel" verantwoord bezig  pompom
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

theo49

Citaat van: WimPeu op maart 01, 2012, 14:00:31
Ik ben van de M1 naar de Metrum Quad gegaan. Vond ik wel een hele verbetering. De Metrum komt op €350,- nieuw dus zit je nog goedkoper ook.
Hallo Wim,ik zie de Metrum Quad voor €795.00staan.hebben we het dan over hetzelfde apparaat?

Janver

http://www.nosminidac.nl/Prijslijst.html

Je hebt nu de prijs voor de Octave versie.

De Quad is duurder geworden, maar wel met een betere voeding, nu vanaf 465 E dus.

Hier kan uw reclame staan!

theo49

Citaat van: Janver op maart 01, 2012, 19:40:46
http://www.nosminidac.nl/Prijslijst.html

Je hebt nu de prijs voor de Octave versie.

De Quad is duurder geworden, maar wel met een betere voeding, nu vanaf 465 E dus.


[/quoteDank voor de reactie.

Janver

De losse, betere voeding kost 145 Euro.

Daar ga ik nu nog maar even voor sparen, want die zijn nog maar een paar maanden beschikbaar.
Hier kan uw reclame staan!