Interlink tussen receiver en CD speler

Gestart door wiemelen, februari 28, 2012, 10:17:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

wiemelen

Hallo,
Om mijn SR7005 en Pearl Lite CD speler met mekaar te verbinden gebruik ik momenteel de kabel die standaard bijgeleverd werd.
Nu zou ik graag de 2 toestellen net iets verder uit mekaar willen plaatsen, alleen is mijn kabel hiervoor tekort.
Deze staat nu al strak gespannen.

Als ik me zo een nieuwe kabel zou aanschaffen, zijn er dan dingen waar ik zeker op moet letten?
Zijn er bepaalde merken die je naar voren zou schuiven?
En omdat ik weet dat er kabels in alle prijsklasses zijn, budget richtlijn is een 50 euro (goedkoper mag altijd  :wink: )
Marantz SR7005
Marantz SACD KI Pearl Lite
Focal 826W
Van Damme UP LCOFC Interlink
Van Damme UP LCOFC LS kabels

Marvin

Moet voor minder dan €10,- opgelost kunnen worden.
Loop een audiozaak binnen en vertel dat je een tulp nodig hebt met een beetje degelijke afscherming.
Juiste lengte erbij vermelden en hopen dat hij je geen loer wilt draaien.
Van de week zelf nog een stukje van 5 meter gehaald, €3,- ....



JohnWx

Citaat van: marvin op februari 28, 2012, 10:27:40
Moet voor minder dan €10,- opgelost kunnen worden.
Loop een audiozaak binnen en vertel dat je een tulp nodig hebt met een beetje degelijke afscherming.
Juiste lengte erbij vermelden en hopen dat hij je geen loer wilt draaien.
Van de week zelf nog een stukje van 5 meter gehaald, €3,- ....

Gij handelverneuker  :-P
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

pietjepc

PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

wiemelen

#4
Na wat extra onderzoek, lezen van vele berichten op diverse forum én een leuke recentie op hifi.nl wordt het er toch weeral niet makkelijker op. :no:  Veel te veel keuze ... en toch weeral afhankelijk van je specifieke hifi installatie.

Dan toch voorlopig tot deze shortlist gekomen (willekeurig volgorde)
- OEHLBACH NF214  (weet iemand het verschil tussen de gewone en master serie?)
- Inakustic Rhodos Silver
- Van Damme UP-LCOFC of Studio Blue ... Maar hier kan je enkel kabels kopen, zonder die kopjes erop. Zijn er ook van die kopjes die je er op kan zonder te moeten solderen? Als het deze zou worden, bestel ik gelijk ook een metertje of 5 luidspreker kabel erbij. Voor die prijs kan je het niet laten :-)

Iemand enige ervaring met deze bovenstaande?

groeten,
Kurt
Marantz SR7005
Marantz SACD KI Pearl Lite
Focal 826W
Van Damme UP LCOFC Interlink
Van Damme UP LCOFC LS kabels

JohnWx

Citaat van: wiemelen op februari 29, 2012, 10:06:18
Na wat extra onderzoek, lezen van vele berichten op diverse forum én een leuke recentie op hifi.nl wordt het er toch weeral niet makkelijker op. :no:  Veel te veel keuze ... en toch weeral afhankelijk van je specifieke hifi installatie.

Dan toch voorlopig tot deze shortlist gekomen (willekeurig volgorde)
- OEHLBACH NF214  (weet iemand het verschil tussen de gewone en master serie?)
- Inakustic Rhodos Silver
- Van Damme UP-LCOFC of Studio Blue ... Maar hier kan je enkel kabels kopen, zonder die kopjes erop. Zijn er ook van die kopjes die je er op kan zonder te moeten solderen? Als het deze zou worden, bestel ik gelijk ook een metertje of 5 luidspreker kabel erbij. Voor die prijs kan je het niet laten :-)

Iemand enige ervaring met deze bovenstaande?

groeten,
Kurt

verschil tussen master is dat de master afgemonteerd is en de andere alleen de kabel


en een goede kabel is natuurlijk niet afhankelijk van wat voor set je hebt hij moet gewoon zo neutraal mogelijk signaal doorverbinden
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

wiemelen

Citeeren een goede kabel is natuurlijk niet afhankelijk van wat voor set je hebt hij moet gewoon zo neutraal mogelijk signaal doorverbinden

Dat klopt natuurlijk 100%   :yes:
Maar toch hoor je wel de verhalen dat de ene goede kabel toch beter presteert op een bepaalde combinatie dan de andere ... of toch in de oren van diegene die luistert  :wink:
Marantz SR7005
Marantz SACD KI Pearl Lite
Focal 826W
Van Damme UP LCOFC Interlink
Van Damme UP LCOFC LS kabels

JohnWx

Citaat van: wiemelen op februari 29, 2012, 12:21:49
Dat klopt natuurlijk 100%   :yes:
Maar toch hoor je wel de verhalen dat de ene goede kabel toch beter presteert op een bepaalde combinatie dan de andere ... of toch in de oren van diegene die luistert  :wink:

laat ik het zo zeggen als ik voor wenig een mooie dure kabel kan kopen is dat mijn referentie  :angel:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

wiemelen

Ondertussen toch maar de Van Damme UP-LCOFC interlink en luidspreker kabels aangeschaft.
Was nog aan het twijfelen of het geheel dan niet té warm zou gaan klinken of de bas minder strak.
Maar de prijs valt gelukkig ontzettend mee.
Mocht het toch te warm/rond uitvallen kan ik nog altijd kiezen voor mijn 2de keuze met name Oehlbach NF214 interlink in combinatie met de Twin Mix Two LS kabels.

Ik zal zeker en vast nog wel een update posten over het resultaat.
Marantz SR7005
Marantz SACD KI Pearl Lite
Focal 826W
Van Damme UP LCOFC Interlink
Van Damme UP LCOFC LS kabels

Marvin


JohnWx

Citaat van: marvin op maart 01, 2012, 14:44:48
Kost dat?

geen audiofiele prijzen handelraper  :-P net aandelen Siltech Oehlbach Transparent VdH gekocht  clown1
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

wiemelen

hangt er een beetje vanaf hoe je bestelt.
Losse kabel waarbij je zelf de connectors erop zet zijn een pak goedkoper dan als je ze bestelt met bijvb banaanpluggen reeds gemonteerd.
Maar 6 meter kabel + banaanpluggen + interlink (met pluggen) + btw + verzenden kan voor zo'n 140 pond.
Misschien zelfs goedkoper als je meer geduld hebt om goed te zoeken.

Ter vergelijking : de Oehlbach kabels die ik mogelijk wilde bestellen kosten het dubbel.
Marantz SR7005
Marantz SACD KI Pearl Lite
Focal 826W
Van Damme UP LCOFC Interlink
Van Damme UP LCOFC LS kabels

still life

Citaat van: wiemelen op maart 01, 2012, 16:10:46
Ter vergelijking : de Oehlbach kabels die ik mogelijk wilde bestellen kosten het dubbel.

heb zelf eens zo'n NF mastersetje ineen geknutseld, wel uitkijken waar je bestelt
& losse onderdelen zijn veel goedkoper idd..
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

JohnWx

Citaat van: still life op maart 01, 2012, 16:33:45
heb zelf eens zo'n NF mastersetje ineen geknutseld, wel uitkijken waar je bestelt
& losse onderdelen zijn veel goedkoper idd..

maar niet origineel  8-) dus zal wel weer te horen zijn  :-P
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Paul

Citaat van: John Wx op maart 01, 2012, 19:16:37
maar niet origineel  8-) dus zal wel weer te horen zijn  :-P
Zegt een 100% non believer.   :-D
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site