Dual of Thorens

Gestart door i2Paq, februari 25, 2012, 12:02:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

JohnWx

Citaat van: renes59 op februari 25, 2012, 19:21:11
Wat de Thorens beter deed weet ik niet meer, het is 30 jaar geleden. De Thorens was wel degelijker en zwaarder en kon beter tegen "er tegen aan stoten". Toen in der tijd was het een stap hoger/beter.

er is een nieuwe voor je


http://store.acousticsounds.com/PDF/ToneAudio-ThorensTD160.pdf
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

renes59

#16
De Thorens doet het gewoon nog goed. Eerst maar eens wat geld steken in de nieuw in te richten luisterzolder.

De vraag was Dual of Thorens. Het gaat om een Dual 505, dan kies ik voor een 2e hands Thorens met een goed element erin, zoiets als een Denon of een Benz of een Ortofoon.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

JohnWx

Citaat van: renes59 op februari 25, 2012, 21:51:51
De Thorens doet het gewoon nog goed. Eerst maar eens wat geld steken in de nieuw in te richten luisterzolder.

De vraag was Dual of Thorens. Het gaat om een Dual 505, dan kies ik voor een 2e hands Thorens met een goed element erin, zoiets als een Denon of een Benz of een Ortofoon.


Ik zou de Dual nemen  byebye
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

renes59

Goh, laat dat nou geen verrassing zijn.  :-)
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

JohnWx

Citaat van: renes59 op februari 25, 2012, 22:54:45
Goh, laat dat nou geen verrassing zijn.  :-)

maar zeg ook geen nee tegen een TD160  :-D
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

i2Paq

Voor nu een Dual 505-2 van de eerste eigenaar (man van in de 70).

Boekjes, aankoopbon, folders en wat al niet meer er bij.
Geen krasje of wat, klein barstje achterin de kap.

Helaas een behuizing van geheel plastic en ik ga dus op zoek naar een andere behuizing.
Zag dat ze er voor Thorens wel zijn dus mocht iemand iets weten voor deze Dual, graag.

Hij klinkt prima aan de SC/SM-80.

Zal straks wat foto's plaatsen.

Heb ook nog een optie op een Thorens, dus  wie weet  :angel:
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

neoguri

En ik heb toevallig vanmiddag een 505-4 opgehaald. Half jaar geleden nog nagekeken, nieuwe tulpkabel en riem. Hagel nieuw Ortofon 2m Red er onder (en contragewichtje aan ander eind van de arm). Het is de 'oudere' versie met rubbere mat.

En dit omdat mijn SLs toeren vertonen :( Opeens op beide maar één kanaal er uit  :cry:  :| Heb ik in ieder geval overbrugging totdat dat gefixt is.

i2Paq

Mijn buurman heeft een Thorens 145 staan.

Hoe verhoud zich deze tot de 160/166?
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

JohnWx

Citaat van: i2Paq op februari 26, 2012, 21:45:32
Mijn buurman heeft een Thorens 145 staan.

Hoe verhoud zich deze tot de 160/166?

precies het zelfde alleen automatische afslag
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

i2Paq

Citaat van: John Wx op februari 26, 2012, 21:59:09
precies het zelfde alleen automatische afslag

OK, dat is handiger :wink:

Wat zijn de verschillen tussen de "normale" en een MKII bij deze spelers?
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

JohnWx

Citaat van: i2Paq op februari 27, 2012, 09:19:08
OK, dat is handiger :wink:

Wat zijn de verschillen tussen de "normale" en een MKII bij deze spelers?

De arm


Wel oppassen het Thorens virus kan zeker voor jouw (je vrouw) een probleem worden


http://www.theanalogdept.com/thorens_dept_.htm


er is denk ik geen medicatie tegen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

i2Paq

Citaat van: John Wx op februari 27, 2012, 10:17:05
De arm


Wel oppassen het Thorens virus kan zeker voor jouw (je vrouw) een probleem worden


http://www.theanalogdept.com/thorens_dept_.htm


er is denk ik geen medicatie tegen

Leuke site!

Ik vond nog deze: http://www.vinylengine.com/

Mijn vrouw is al lang blij dat de meeste Marantz weg zijn (nog niet allemaal helaas).
Omdat ze zelf ook nog veel platen heeft kan ze de aanschaf van een platenspeler erg waarderen.

Dat het er straks meerdere zijn doet daar niets aan af.

De planning is om de zolder in te ruimen als luisterkamer.
Er komt over 2 maanden een dakkapel op en dan kunnen we beginnen.

Ik denk dat ik de 145 van de buurman in dank aanvaard  :angel:

Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

JohnWx

Citaat van: i2Paq op februari 27, 2012, 10:26:34
Leuke site!

Ik vond nog deze: http://www.vinylengine.com/

Mijn vrouw is al lang blij dat de meeste Marantz weg zijn (nog niet allemaal helaas).
Omdat ze zelf ook nog veel platen heeft kan ze de aanschaf van een platenspeler erg waarderen.

Dat het er straks meerdere zijn doet daar niets aan af.

De planning is om de zolder in te ruimen als luisterkamer.
Er komt over 2 maanden een dakkapel op en dan kunnen we beginnen.

Ik denk dat ik de 145 van de buurman in dank aanvaard  :angel:


extra bakkie koffie wel waard
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

i2Paq

Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.