Dual of Thorens

Gestart door i2Paq, februari 25, 2012, 12:02:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

i2Paq


Ik heb hier een Marantz 6300 staan maar daar moet nogal wat aan gedaan worden.

Nu heb ik daar even geen zin in, ik wil platen gaan draaien  :-D

Wat zou een leuke speler zijn?

Ik lees veel over een Thorens 160/166 en over de Dual Cd 505-2 of hoger.

Waar let ik op en wat verdiend de voorkeur (met in het achterhoofd dat ik misschien wel een leuke mod ga doen)?
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

Cornelis1921

 stupid
@i2Paq,
Heb je die cd6003 soms zo hard laten werken dat er, nu al, het een en ander aan gedaan moet worden?
Groet, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

i2Paq

Citaat van: Cornelis1921 op februari 25, 2012, 12:09:21
stupid
@i2Paq,
Heb je die cd6003 soms zo hard laten werken dat er, nu al, het een en ander aan gedaan moet worden?
Groet, Cor.

Nee joh, ik heb het over de 6300 platenspeler  :-D

De 6003 doet het prima.

Maar omdat de 6300 nogal wat werk heeft zoek ik iets goed waar ik tzt mee kan gaan modden.
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

JohnWx

Een Thorens 166 mk2 of een Dual 505-2/3/4 zijn al goede draaitafels
Zelf vind ik de Dual een erg goede speler mooi armpje makkelijk af te stellen en alle onderdelen nog te krijgen en speelt altijd en degelijk gebouwd
Zit ook alweer te kijken voor een platen speler maar word zeker een DUAL 505-2/3/4

De kunstof versie is net zo goed als de houten versie (omlijsting) alleen oogt de houten wat mooier
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Het enige wat te modden valt is eventueel een platen puck (let op juiste gewicht) interlink of platenmat
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

i2Paq

Ik zou toch een nieuwe behuizing kunnen bouwen?
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

i2Paq

Citaat van: John Wx op februari 25, 2012, 12:29:27
Een Thorens 166 mk2 of een Dual 505-2/3/4 zijn al goede draaitafels
Zelf vind ik de Dual een erg goede speler mooi armpje makkelijk af te stellen en alle onderdelen nog te krijgen en speelt altijd en degelijk gebouwd
Zit ook alweer te kijken voor een platen speler maar word zeker een DUAL 505-2/3/4

De kunstof versie is net zo goed als de houten versie (omlijsting) alleen oogt de houten wat mooier

Die 505- 2 en hoger in kunstof "oogt" wat minder dan de houten variant, de prijzen verschillen wel tussen die 2.

Een Thorens 166 vindt ik er ook erg mooi uit zien + lees je hier veel over hoe deze te modden.
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

JohnWx

Citaat van: i2Paq op februari 25, 2012, 12:33:19
Ik zou toch een nieuwe behuizing kunnen bouwen?

dat heet geen modden maar mooier maken  :-D
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Citaat van: i2Paq op februari 25, 2012, 12:35:27
Die 505- 2 en hoger in kunstof "oogt" wat minder dan de houten variant, de prijzen verschillen wel tussen die 2.

Een Thorens 166 vindt ik er ook erg mooi uit zien + lees je hier veel over hoe deze te modden.

een kunstof valt voor weinig wel mooi te maken met een eigen gemaakte rand  :yes:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

i2Paq

Citaat van: John Wx op februari 25, 2012, 13:00:50
een kunstof valt voor weinig wel mooi te maken met een eigen gemaakte rand  :yes:

Lijkt mij ook, zeker als de speler voor de rest goed is.
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

renes59

Een Thorens td 160 is in mijn beleving beter dan een Dual 505. Heb in 1982 mijn toenmalige Dual 505 ingeruild voor een Thorens td160 met Denon DL301 element.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

JohnWx

Citaat van: renes59 op februari 25, 2012, 14:06:28
Een Thorens td 160 is in mijn beleving beter dan een Dual 505. Heb in 1982 mijn toenmalige Dual 505 ingeruild voor een Thorens td160 met Denon DL301 element.

zolang ze hem nog maken moet het wel een goed produkt zijn  :-D
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

renes59

#12
Thorens td 160 wordt niet meer gemaakt maar de mijne draait nog steeds, na 30 jaar en 1 service beurt. Die Dual 505-1 was ook een goede draaitafel maar de Thorens is meer, zowiezo minder plastic.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

JohnWx

Citaat van: renes59 op februari 25, 2012, 14:54:02
Thorens td 160 wordt niet meer gemaakt maar de mijne draait nog steeds, na 30 jaar en 1 service beurt. Die Dual 505-1 was ook een goede draaitafel maar de Thorens is meer, zowiezo minder plastic.

Je hebt 2 versies (plastiek en met houten omlijsting)


Maar wat doet de Thorens meer dan ? zonder dat het een discussie word van het is een beter merk


vr gr John


ps:nadeel van een Thorens is als je er zoekt moet je in de buidel tasten heb je er geen een nodig gaan ze weer voor 5 tientjes langs  :-D
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

renes59

Wat de Thorens beter deed weet ik niet meer, het is 30 jaar geleden. De Thorens was wel degelijker en zwaarder en kon beter tegen "er tegen aan stoten". Toen in der tijd was het een stap hoger/beter.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.