UD9004 (of UD8004) Voorzien van digital in?

Gestart door Audiotic, februari 17, 2012, 13:37:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Audiotic

Is er iemand die ooit heeft gehoord waar je een UD9004 van een digital-in kan laten voorzien? Zodat deze super-speler als DAC gebruikt kan worden achter een streamer.
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

hansaspro1946

Nee dat is ook nieuw voor mij er zit wel een voorziening op voor dig.in.
mijn aansluitingen zijn allemmaal XLR.
"Leer van gisteren,droom van morgen en Leef vandaag"
MarantzAV8003/MM8003.
Marantz UD 9004 super Audio CD/Blu-Ray Disc Player
Marantz UD7007 silver     
Marantz TT-15S1 Premium (draaitafel wit)
Element Moving Coil V2 Clearaudio

JohnWx

Citaat van: hansaspro1946 op februari 17, 2012, 15:11:09
Nee dat is ook nieuw voor mij er zit wel een voorziening op voor dig.in.
mijn aansluitingen zijn allemmaal XLR.

er zit geen dig. in op
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Audiotic

Citaat van: John Wx op februari 17, 2012, 15:48:26
er zit geen dig. in op
Nee maar ik zoek iets of iemand die zo'n mod kan doen...
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

JohnWx

Citaat van: Audiotic op februari 17, 2012, 15:53:38
Nee maar ik zoek iets of iemand die zo'n mod kan doen...

Dat jij dat wist ik wel  :-P je heb er zelf 1

Reageerde op de vorige posting die suggereerde het volgens mij

Of het mogelijk is ? heb effe gegoogled maar kon niks zo 1 2 3 vinden of op DIY sites ?

maar zit er dan een soort digital monitor op want software matig en hardware matig kan je niks regelen dan ?

Had je het ergens gelezen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

scanspeakman

#5
Ik vraag me af of dat zo makkelijk kan. Je moet dan ergens voor je dac een switch zien in te bouwen op signaallijnen tussen loopwerk en dac (weet niet waar zo'n ding mee werkt. i2s of dsd of iets anders?) en dan heb je nog een converter nodig van spdif naar het type signaal dat je dac in gaat. Is zeker geen simpele mod en kans dat je speler sloopt lijkt mij heel groot. Niet aan beginnen.

Scanspeakman

JohnWx

Citaat van: scanspeakman op februari 17, 2012, 16:36:28
Ik vraag me af of dat zo makkelijk kan. Je moet dan ergens voor je dac een switch zien in te bouwen op signaallijnen tussen loopwerk en dac (weet niet waar zo'n ding mee werkt. i2s of dsd of iets anders?) en dan heb je nog een converter nodig van spdif naar het type signaal dat je dac in gaat. Is zeker geen simpele mod en kans dat je speler sloopt lijkt mij heel groot. Niet aan beginnen.

Scanspeakman

of dat dac bordje is universeel ? en hoe duurder hoe meer opties er op gesoldeerd zijn ?
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Zoldar

Het is duidelijk. Marantz mist een serieuze DAC voor de audiofiel.

Waarom niet de DAC plus line stage van een SA11S2 op de markt zetten?
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Audiotic

Citaat van: Zoldar op februari 17, 2012, 16:49:23
Het is duidelijk. Marantz mist een serieuze DAC voor de audiofiel.

Waarom niet de DAC plus line stage van een SA11S2 op de markt zetten?
Zou je die ook uit een speler kunnen peuteren?
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

Audiotic

Citaat van: John Wx op februari 17, 2012, 16:19:25
Dat jij dat wist ik wel  :-P je heb er zelf 1

Reageerde op de vorige posting die suggereerde het volgens mij

Of het mogelijk is ? heb effe gegoogled maar kon niks zo 1 2 3 vinden of op DIY sites ?

maar zit er dan een soort digital monitor op want software matig en hardware matig kan je niks regelen dan ?

Had je het ergens gelezen
Nee had het nergens gelezen. Maar de DAC van de 9004 is geweldig, beter dan mijn Transporter (en die is al best goed). Als je nou simpel de 9004 als externe DAC kon inzetten zou het wel geweldig zijn. Maar inderdaad - kans je speler te slopen is te groot.
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

still life

Citaat van: Audiotic op februari 17, 2012, 16:56:52
Nee had het nergens gelezen. Maar de DAC van de 9004 is geweldig, beter dan mijn Transporter (en die is al best goed).

hoezo ?
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

JohnWx

Citaat van: Zoldar op februari 17, 2012, 16:49:23
Het is duidelijk. Marantz mist een serieuze DAC voor de audiofiel.

Waarom niet de DAC plus line stage van een SA11S2 op de markt zetten?

ik denk weinig afzet en je kan de ander produkten belachelijk maken qua prijs

de een zal zeggen jeetje betaal ik zoveel voor alleen een loopwerk als de dac duur is en als hij goedkoop is verkoop je de speler miscchien weer niet

maar de echte audiofiel streamt niet heb net Kennie gebeld en kon dat bevestigen  clown1
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Zoldar

De echte audiofiel heeft niet al zijn digitale muziek alleen op schijfjes staan. Die heeft hier en daar al een collectie high rez bestanden of gewoon wat CDs als flac op de server gezet.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Zoldar

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

still life

Citaat van: Zoldar op februari 17, 2012, 17:49:48
Kennie komt hier nog wel achter.

kennie weet al lang dat het digitaal wel snor zit..  :-D
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300