marantz 1040

Gestart door erik1950, februari 14, 2012, 18:22:02

Vorige topic - Volgende topic

erik1950

wat denken jullie van een  Superscope T210 tuner  die is 37 cm breedt kan hem kopen voor 50 euro, en wat betekend superscope, heeft alleen te maken met de zenderknop
ik denk dat die in andere fabriek gemaakt is en ontworpen door marantz als ik het goed begrijp zou die fabriek superscope heten  en gevestigt zijn in  zwitserland  , kan het ook mis hebben

Paul

Beste Erik,

Waar jouw onrust vandaan komt weet ik niet maar als ts heb je een vraag waar je door diverse leden antwoord op krijgt maar schijnbaar sla je deze in de wind en ga je uiteindelijk je eigen weg.
Is je goed recht maar dit heb ik ook in andere topics waar genomen, mij lijkt als je toch je eigen weg wilt gaan en de adviezen links laat liggen dat je je eigen goed moet bedenken wat je uiteindelijk wilt voor je een topic start.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

SMarcel

In Denekamp staat nog een 104 tuner te koop op Marktplaats.

http://link.marktplaats.nl/529711986

Groeten,

Marcel

erik1950

ik ga niets uit de weg,  maar je kan zomaar geen marantz 104 uit de lucht toveren en ik had er geen tegengekomen , ik zoek ze niet in nederland, want dat is te ver,  ook ik heb nog niets beslist , ik stel alleen maar de vraag over het aanbod die er nu is , was er een 104 voor een redelijke prijs had ik direct een bod gedaan, daarom vroeg ik me af als ik geen 104 vind  of die ook goed  was, die 104 in nederland wou ik nog vragen aan  die mens als ie dat wil opsturen naar belgie , als die man die moeite wil doen voor het geld dat ie er maar voor krijgt

JohnWx

Citaat van: erik1950 op februari 15, 2012, 17:09:58
wat denken jullie van een  Superscope T210 tuner  die is 37 cm breedt kan hem kopen voor 50 euro, en wat betekend superscope, heeft alleen te maken met de zenderknop
ik denk dat die in andere fabriek gemaakt is en ontworpen door marantz als ik het goed begrijp zou die fabriek superscope heten  en gevestigt zijn in  zwitserland  , kan het ook mis hebben

http://www.hifi.nl/artikel/1511/De-Geschiedenis-van-Marantz.html

hier wat info over Superscope
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

erik1950

Eigenlijk heb ik gewed op twee paarden , heb eerst een bod gedaan op de T210 en dan kwam ik het model 104 tegen en heb daar ook een bod op gedaan  de T210 heb ik al en denk dat het ook in orde komt met het model 104 waarvan dank aan Paul , (het is niet altijd wat het lijkt) :yes:

Uploaded with ImageShack.us

JohnWx

Persoonlijk zou ik niet voor de Superscope gaan tis geen Marantz
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SB_Marantz

En de versterkers na pak hem beet 1982 tot 2001 zijn Philips apparaten met een Marantz sticker.
Vergelijk de PM series (80 / 95) etc maar eens met de Philips FA en LHH serie.
CD spelers idem dito. ( waar ik persoonlijk wel veel vertrouwen in heb)

Superscope kocht Marantz in 1965 dus de enige echte Marantzen zijn buizenversterkers.

Saul was nog wel betrokken bij de ontwikkeling van de 7T en de 14/15 voordat hij ermee stopte.

Veel later toen het contract verlopen was tussen hem en Superscope wilde hij een comeback maken met het merk Lineage maar dat faalde.

http://saulbmarantz.com/
Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

JohnWx

Citaat van: SB_Marantz op februari 16, 2012, 12:58:05
En de versterkers na pak hem beet 1982 tot 2001 zijn Philips apparaten met een Marantz sticker.
Vergelijk de PM series (80 / 95) etc maar eens met de Philips FA en LHH serie.
CD spelers idem dito. ( waar ik persoonlijk wel veel vertrouwen in heb)

Superscope kocht Marantz in 1965 dus de enige echte Marantzen zijn buizenversterkers.

Saul was nog wel betrokken bij de ontwikkeling van de 7T en de 14/15 voordat hij ermee stopte.

Veel later toen het contract verlopen was tussen hem en Superscope wilde hij een comeback maken met het merk Lineage maar dat faalde.

http://saulbmarantz.com/

ik had het niet mooier en beter kunnen verwoorden  notworthy

erik1950

maar ik denk als we nog enkel maranzen zoeken  van voor de jaren 1965 dan zal dat een duur zaakje worden onze mooie hobby en niet meer te doen zijn

SB_Marantz

De Marantz / Superscope periode was ook een hele mooie hoor. (1965/66 - 1980/81)

Leef je uit zou ik zeggen!  :mrgreen:
Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

erik1950

CiteerPersoonlijk zou ik niet voor de Superscope gaan tis geen Marantz
ik vraag me dan af wat al die hifi zijn van na 1964 , dat zijn dan ook geen marantz meer of niet geheel , dus in de periode van 1964 tot 1980 is al de apparatuur  superscope,  dat zijn vele mooie marantz dan he

JohnWx

Citaat van: erik1950 op februari 16, 2012, 18:03:28
ik vraag me dan af wat al die hifi zijn van na 1964 , dat zijn dan ook geen marantz meer of niet geheel , dus in de periode van 1964 tot 1980 is al de apparatuur  superscope,  dat zijn vele mooie marantz dan he

hier boven staat een link ergens daar staat het verhaal over Superscope, je had Marantz en Superscope

NICOR

En als je dan een toestel binnenkrijgt en die werkt korte tijd maar het lampje sterio brand niet en is dan later kapot wat wil dat dan zeggen?????

NICOR

Deze 2110  hoort bij  1122dc 1152dc 1180dc bijvoorbeeld.
Ik heb deze  ook in de collectie,  mijne  heeft een heldere  scope,  maar deze tuners  hebben vaak een defecte  transformator.  Ga kijken voor een  104 of 112. Let op STEREO lampje  moet wel aangaan.

KOMT VAN DE VORIGE PAGINA