marantz 1040

Gestart door erik1950, februari 14, 2012, 18:22:02

Vorige topic - Volgende topic

erik1950

Vandaag mijn versterker gekregen  1040 hij is echt goed , ik wou  hier eens filmke plaatsen terwijl hij speeld  maar dat kan blijbaar niet of ik weet niet hoe het moet  , hij heeft mooie lage tonen en hoge  tonen en ze reiken heel ver  heeft een  hevige bas , is toch wel  bij de betere  van marantz  van de oude garde

Paul

Een gouwe ouwe  :wink: veel plezier er mee.

Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

erik1950

weet je ook met wat je dat een beetje kan oppoetsen, wat gebruik je daar net best voor

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

HAL9000

Mini audio-tanks  :evil: 

veel plezier ermee.
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

erik1950

Ik vraag me af of er tuners  van de tijd  van de 1040 bestaan die de zelfde breedte  hebben en misschien samen verkocht werden , want het is geen brede versterker 36 cm en de meeste vintage tuner zijn veel breder en dat is geen zicht als dat op zo een versterker staat

Cornelis1921

Citaat van: erik1950 op februari 14, 2012, 18:22:02
Vandaag mijn versterker gekregen  1040 hij is echt goed , ik wou  hier eens filmke plaatsen terwijl hij speeld  maar dat kan blijbaar niet of ik weet niet hoe het moet  , hij heeft mooie lage tonen en hoge  tonen en ze reiken heel ver  heeft een  hevige bas , is toch wel  bij de betere  van marantz  van de oude garde
hello Erik, van harte proficiat ofzoiets. Iig een hele mooie aanwinst, ziet ver :evil: fraai uit! Groet, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Paul

Citaat van: erik1950 op februari 14, 2012, 23:47:38
Ik vraag me af of er tuners  van de tijd  van de 1040 bestaan die de zelfde breedte  hebben en misschien samen verkocht werden , want het is geen brede versterker 36 cm en de meeste vintage tuner zijn veel breder en dat is geen zicht als dat op zo een versterker staat
De 104 of bv de 105b tuner passen er prima op, hebben alleen verschillende bevestigings boutjes op het voorfront.

Mijn site

SB_Marantz

Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

erik1950

zijn niet zo makkelijk te vinden zeker

Paul

Citaat van: erik1950 op februari 15, 2012, 11:07:47
zijn niet zo makkelijk te vinden zeker
De 104 kom je nog regelmatig op mp tegen de 105b is een lucky shot en de 110 en 112 zelden en die prijzen liggen "iets" hoger.
Je moet eens op ebay.de kijken heb je een idee van de prijzen, liggen daar wel aanzienlijk hoger dan wat er hier in NL voor gevraagd wordt.

Mijn site

erik1950

ik heb  op  ebay deze gevonden

Tuner marantz model 2110

Uploaded with ImageShack.us
staat voorlopig 140 euro

SMarcel

Beste Erik,

Ik neem aan dat de 1040 36 cm breed is. Dan is de maatvoering van deze 2110 anders. Ik ben zelf in het bezit van een eindversterker 140 welke 36 cm breed is.

Ik had hierbij de tuner 2100 maar deze heeft de reguliere breedte van 42 cm, ik heb deze kunnen ruilen (via Marktplaats) met iemand die graag de bredere 2100 wilde hebben en zelf in het bezit was van die 104.

Dus als jij de lijn wilt doortrekken in deze breedte, dan zul je toch voor de eerder geadviseerde tuner types moeten gaan.

Groeten,

Marcel

HAL9000

Citaat van: erik1950 op februari 15, 2012, 12:09:27
ik heb  op  ebay deze gevonden

Tuner marantz model 2110

Uploaded with ImageShack.us
staat voorlopig 140 euro

Deze 2110  hoort bij  1122dc 1152dc 1180dc bijvoorbeeld.
Ik heb deze  ook in de collectie,  mijne  heeft een heldere  scope,  maar deze tuners  hebben vaak een defecte  transformator.  Ga kijken voor een  104 of 112.  Let op STEREO lampje  moet wel aangaan.
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

erik1950

ja ik weet wat je bedoeld en weet ook dat deze te groot is maar dat was  het enige aanbod ik doe er niets mee en wacht af tot ik een type vind die wel past