Gezocht: Marantz Audiophile Test CD 2nd Edition

Gestart door cz79, februari 12, 2012, 16:04:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

cz79

Zoals de topictitel al zegt ben ik op zoek naar Marantz Audiophile Test CD 2nd Edition, ik heb deze momenteel geleend maar wil hem graag hebben en vroeg me af of er iemand hier is die deze heeft en er niet zo veel meer mee doet en deze dus te koop aanbied (aan mij :angel:).

bef

Je kunt hem toch ook gewoon kopieren ? Als je kopieerd vanaf het origineel, dan blijft de kwaliteit hetzelde neem ik aan :)
SR 7005 - UD 5005 - CC4001
Magnat Quantum 505 - 503 - 513
Magnat Betasub 30A

Whisper.nl

Citaat van: bef op februari 12, 2012, 20:20:49
Je kunt hem toch ook gewoon kopieren ? Als je kopieerd vanaf het origineel, dan blijft de kwaliteit hetzelde neem ik aan :)
:no: :no:

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

cz79

Nou kan maar ik heb liever origineel, opzich gaat het nog wel met de kwaliteit maar het is het gewoon NET niet.
Ik heb Fritz ook al gecontact maar die heeft ze ook niet meer, hij kan hem wel kopieren voor me, misschien dat hij het anders doet dan ik en mijn PC.

lo

Citaat van: bef op februari 12, 2012, 20:20:49
Je kunt hem toch ook gewoon kopieren ? Als je kopieerd vanaf het origineel, dan blijft de kwaliteit hetzelde neem ik aan :)

Idd  :no: :no:
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

lo

Citaat van: cz79 op februari 12, 2012, 20:44:28
Nou kan maar ik heb liever origineel, opzich gaat het nog wel met de kwaliteit maar het is het gewoon NET niet.
Ik heb Fritz ook al gecontact maar die heeft ze ook niet meer, hij kan hem wel kopieren voor me, misschien dat hij het anders doet dan ik en mijn PC.

Ik denk idd dat Fritz dat beter kan, dus proberen waard.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

renes59

#6
Citaat van: bef op februari 12, 2012, 20:20:49
Je kunt hem toch ook gewoon kopieren ? Als je kopieerd vanaf het origineel, dan blijft de kwaliteit hetzelde neem ik aan :)
Ja hoor geen enkel probleem, ik hoor geen klankverschil, al zijn er hier wel mensen die er anders over denken. Zij horen verschil, anderen niet. Daar valt niet over te twisten dat is ieders eigen mening. Je zult moeten luisteren of er verschil is.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

bef

nouja, weer wat geleerd dan, ben alleen wel benieuwd waar dit dan in kan zitten :) dan zou er dus ook verschil inzitten als de cd geript word naar FLAC ?
SR 7005 - UD 5005 - CC4001
Magnat Quantum 505 - 503 - 513
Magnat Betasub 30A

Marvin

Dat menen velen inderdaad te moeten beweren, ik behoor daar overigens niet onder....  :?

renes59

#9
Je kunt gewoon ergens een kopie van maken. Geloof niet dat de apparaten er zelf 1 en 0 bijdenken zodat er een verschil in klank ontstaat.
Waar het verschil in zit, vandaan komt of ontstaat heeft mij nog niemand kunnen uitleggen.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

cz79

Behalve dat een originele cd geperst is en een kopie gebrand, een gebrande CD zorgt voor meer/andere verstrooiing van het licht (zo herkennen ze tegenwoordig ook illegale kopiën van CD's), die verstrooiing en de daarmee behorende fouten moeten gecorrigeerd worden en dat KAN ten koste gaan van de kwaliteit.

Oh ja en ik heb hem liever origineel, gewoon zoals het hoort

FT

Als je hem niet origineel kunt krijgen: rippen met behulp van Exact Audio Ripper naar FLAC (instellingen kunnen desgevraagd gegeven worden), en dan héél langzaam branden naar het liefst een Verbatim-schijfje. :)
Versterker: Marantz PM80II
Tuner: -
CD-speler: -
Luidsprekers: -
Bezig met eerste setje...

cz79

En een originele gevonden, bedankt voor het meedenken allemaal!