CD 6004

Gestart door wimpi, februari 08, 2012, 23:45:51

Vorige topic - Volgende topic

CD 6004 of oudere speler

oudere cd speler
5 (35.7%)
cd 6004
9 (64.3%)

Totaal aantal stemmen: 14

erik1950

Ik begrijp wat je bedoeld , daarom is het ook intresant om hier even je licht op te steken,  wat denk je  van de SA12S2 dat  zou een recente zijn , maar ik weet dat hij in  een duurdere  prijsklasse  zit , is wel een mooi ding  , maar dat zegt ook weer niet alles, want de 6004 heeft een hogere score en is 4 keer goedkoper

Uploaded with ImageShack.us

JohnWx

Citaat van: erik1950 op februari 12, 2012, 20:55:28
Ik begrijp wat je bedoeld , daarom is het ook intresant om hier even je licht op te steken,  wat denk je  van de SA12S2 dat  zou een recente zijn , maar ik weet dat hij in  een duurdere  prijsklasse  zit , is wel een mooi ding  , maar dat zegt ook weer niet alles, want de 6004 heeft een hogere score en is 4 keer goedkoper

De scores die ik lees staat hij heel wat lager maar dat terzijde en ze staan in aparte lijsten ivm SACD
Weet ook niet wat je wil aangeven ? maar je stelling is in de testen en bladen niet waar
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Cornelis1921

Het zijn relatieve scores i.p.v absolute. En de scores van de gebruikers zijn doorgaans belangrijkers dan die in de bladen, die zijn vaak geflateerd door allerlei sponsor-belangen: de grootste adverteerder... Wie betaalt, die bepaalt. Groet, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

JohnWx

Citaat van: Cornelis1921 op februari 13, 2012, 02:28:41

Het zijn relatieve scores i.p.v absolute. En de scores van de gebruikers zijn doorgaans belangrijkers dan die in de bladen, die zijn vaak geflatteerd door allerlei sponsor-belangen: de grootste adverteerder... Wie betaalt, die bepaalt. Groet, Cor.

Niet in de duitse bladen Cor
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

erik1950

De scores die ik lees staat hij heel wat lager maar dat terzijde en ze staan in aparte lijsten ivm SACD
Weet ook niet wat je wil aangeven ? maar je stelling is in de testen en bladen niet waar

ik bedoel ook dat hij lager scoort dan de 6004 maar veel duurder is en ik geloof ook wel dat je dat allemaal met een korreltje zout moet nemen maar we hebben de mogelijkheid niet  om al die toestellen te horen 

still life

Citaat van: erik1950 op februari 13, 2012, 08:17:56

ik bedoel ook dat hij lager scoort dan de 6004 maar veel duurder is

voor die scores wordt ook naar de prijs gekeken:
dan moet je wel toestellen uit hetzelfde segment vergelijken natuurlijk

de 6004 is net boven instap, een SA11 is premium range (nagenoeg top)
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

wimpi

Is er nog een link naar de test van de CD 6004

:-)

JohnWx

Citaat van: erik1950 op februari 13, 2012, 08:17:56

ik bedoel ook dat hij lager scoort dan de 6004 maar veel duurder is en ik geloof ook wel dat je dat allemaal met een korreltje zout moet nemen maar we hebben de mogelijkheid niet  om al die toestellen te horen

ik bedoel net anders om want als ik in de lijsten kijk van STEREO STEREOPLAY etc. etc. etc. is de 6004 een goede budget speler maar niet te vergelijken met een SA12

de 6004 komt tot de respectabele 90 punten de SA12 komt op 120 punten oftewel Absolute Spitzenklasse

welke lijst hebben we het over ?

erik1950

ja het is inderdaad een heel andere klasse en voor die prijs mag je ook wat verwachten

JohnWx

Citaat van: erik1950 op februari 13, 2012, 21:08:17
ja het is inderdaad een heel andere klasse en voor die prijs mag je ook wat verwachten

nou dat hoeft ook weer niet het verschil zal heel klein zijn denk ik alleen wat heb je ervoor over dat kleine beetje meer ?

Cornelis1921

Citaat van: John Wx op februari 13, 2012, 14:24:24
ik bedoel net anders om want als ik in de lijsten kijk van STEREO STEREOPLAY etc. etc. etc. is de 6004 een goede budget speler maar niet te vergelijken met een SA12

de 6004 komt tot de respectabele 90 punten de SA12 komt op 120 punten oftewel Absolute Spitzenklasse

welke lijst hebben we het over ?
Jij kennelijk over de Duitse, John. Ik had het veel meer over de Engels en Nederlandse beoordelingen. Groet, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

JohnWx

Citaat van: Cornelis1921 op februari 14, 2012, 02:14:41
Jij kennelijk over de Duitse, John. Ik had het veel meer over de Engels en Nederlandse beoordelingen. Groet, Cor.

in UK is het zwaar gesponserd

in der Bundes Republiek heb je 3 grote bladen en die komen erg goed overeen qua ratings al hebben ze wel hun eigen wolf in schaaps kleren die ze als super TIP omschrijven

wimpi

Citaat van: wimpi op februari 10, 2012, 22:16:49
Ga dus voor een jonge of nieuwe marantz, na veel lezen op het internet zijn de OUDERE high-end spelers klankmatig niet ECHT beter meer dan een nieuwe van nu.

Had nog even mijn nad speler opengemaakt en op het net gekeken naar een nieuwe lazer.
KSS-213 van sony voor 14,95  :-o

Ga nog even proberen om er een nieuwe lazer in te prutsen.

Gr wim

pompom

Nieuwe laser gemonteerd en helaas met het loopwerk een paar uur zitten knoeien, de lade van de cd speler nam het loopwerk niet mee naar boven.

Het is gelukt en de nad lijkt goed te werken dus eerst maar even afwachten.

:-) 

Cornelis1921

Citaat van: Zoldar op februari 09, 2012, 00:03:48
Nieuw spul tenzij heel exotisch van toen (CD11, CD10). Die CD spelers van nu zijn gewoon erg goed. Voor 400 euro moet je ook ergens een SA7003 of zo op de kop kunnen tikken.
nonono Zie mijn malheur met een SA8400! violent1 Groet, Cor.