CD 6004

Gestart door wimpi, februari 08, 2012, 23:45:51

Vorige topic - Volgende topic

CD 6004 of oudere speler

oudere cd speler
5 (35.7%)
cd 6004
9 (64.3%)

Totaal aantal stemmen: 14

Maurice

Citaat van: lo op februari 09, 2012, 16:49:36
Een heeeeele mooie premium speler  :kwijl:
En jij hebt er één te koop staan, zo kan ie wel weer hè ;)

Ik heb een CD6000 OSE en een CD7MKI SE. De laatste heeft mijn voorkeur en de meest gangbare onderdelen zijn prima te verkrijgen. Ook loopwerken kom je nog wel tegen, al gaan die zelden kapot bij deze tanken.
De 72 kun je vanaf €75 al vinden. Ik heb de mijne gekocht voor dat bedrag met een klein lade probleempje (tandwieletje, moet ik nog vervangen).

De nieuwere series heb ik niet beluisterd, dus kan er ook geen oordeel over vellen.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Cornelis1921

:yes: Gezien de prijs/kwaliteit-verhouding heb ik op de cd6004 gestemd. Minder loopwerk maar zeer fijne DAC met klankmatig heel fijne eigenschappen, indien hij zijn voorganger, de cd6003, hierin evenaard of misschien zelfs overtreft. Cd6003 hebt redelijk uitgebreid aan de tand mogen voelen, cd6004 ken ik alleen van uiterlijk, ook zeer fraai!
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

i2Paq

Ik heb 2x een CD72MKII, een CD6003 en een CD12LE, als ik jou was ging ik voor een CD6003.
Prachtige speler en voor een redelijke prijs te krijgen.

De CD6003 klinkt vele malen beter den aan CD72MKII, lees anders even: Marantz CD12LE vs. CD72MKII en de CD6003.
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

wimpi

:gaap:  Een CD 6003 gevonden op internet, aanbieder gemaild.   

Volgens stereoplay doet een CD 6003 niet onder voor CD 6004, beide 80 punten.

Een Nad 545 BEE stond eerst op mijn lijsje maar 550 euro betalen voor iets wat niet beter is.  :?
Nad zal ook nooit goedkoper aangeboden worden dan de adviesprijs.

Mijn voor en eind versterker van nad zal het dus moeten doen met een marantz cd speler.  :evil:

Ga dus voor een jonge of nieuwe marantz, na veel lezen op het internet zijn de oudere high-end spelers klankmatig niet echt beter meer dan een nieuwe van nu.

:-)         

erik1950

ik heb  een heel goede nieuwe marantz gezien , ik weet niet  welke reeks het was, maar er waren er drie op elkaar, goud van kleur,
dus er was ook een dvd speler bij  en ze waren een beetje gebogen  langs de voorkant resiever dvd en tuner
die dvd koste rond de 300 euro iets minder denk ik

JohnWx

Citaat van: i2Paq op februari 09, 2012, 21:09:37
Ik heb 2x een CD72MKII, een CD6003 en een CD12LE, als ik jou was ging ik voor een CD6003.
Prachtige speler en voor een redelijke prijs te krijgen.

De CD6003 klinkt vele malen beter den aan CD72MKII, lees anders even: Marantz CD12LE vs. CD72MKII en de CD6003.

voor jouw  8-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

KayaRahnee

Had eerst de CD6003, daarna toevallig  een tweedehands CD6004 tegengekomen en deze staat hier nu te spelen.
Klankmatig toch heel wat verschil merkbaar tov de al zo bejubelde 6003.
Zeker een aanrader die 6004.
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

SB_Marantz

Citaat van: Cornelis1921 op februari 09, 2012, 20:24:36
:yes: Gezien de prijs/kwaliteit-verhouding heb ik op de cd6004 gestemd. Minder loopwerk maar zeer fijne DAC met klankmatig heel fijne eigenschappen, indien hij zijn voorganger, de cd6003, hierin evenaard of misschien zelfs overtreft. Cd6003 hebt redelijk uitgebreid aan de tand mogen voelen, cd6004 ken ik alleen van uiterlijk, ook zeer fraai!

Je hebt het over de D/A omzetter of de dac als geheel?
De complete dac versterkt kaarsrecht binnen 0,2 dB dus hoe kom je dan aan ''klankeigenschappen?''

De volgende vraag is wat er ''minder'' aan het loopwerk zou zijn?

Ik lees het graag!
Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

wimpi

Cd 6003 -  6004

Staat ook nog een gemodificeerde cd 17 mk2 te koop van bj 2000.

De CD 6003 moet ik gaan ophalen en niet echt dicht bij de deur, voor hetzelde geld dan ook een gemodificeerde cd 17 mk2 incl de brandstofkosten.

:|

Maurice

Citaat van: SB_Marantz op februari 10, 2012, 09:57:41

De complete dac versterkt kaarsrecht binnen 0,2 dB dus hoe kom je dan aan ''klankeigenschappen?''

Ik lees het graag!
Klankmatig hoor ik geregeld verschillen tussen cd-spelers. Zo ook tussen mijn cd6000 OSE en CD72SE. Goed om te lezen dat er gelijkmatig versterkt wordt met een heel kleine marge, maar wat zegt dit over het analoge signaal vóór versterking?
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Whisper.nl

Citaat van: wimpi op februari 09, 2012, 22:56:52
:gaap:  Een CD 6003 gevonden op internet, aanbieder gemaild.   

Volgens stereoplay doet een CD 6003 niet onder voor CD 6004, beide 80 punten.

Een Nad 545 BEE stond eerst op mijn lijsje maar 550 euro betalen voor iets wat niet beter is.  :?
Nad zal ook nooit goedkoper aangeboden worden dan de adviesprijs.

Mijn voor en eind versterker van nad zal het dus moeten doen met een marantz cd speler.  :evil:

Ga dus voor een jonge of nieuwe marantz, na veel lezen op het internet zijn de oudere high-end spelers klankmatig niet echt beter meer dan een nieuwe van nu.

:-)         

Je bedoeld dat de hedendaagse High-end cd speler niet verschillen van de High-end spelers van toen. ??

Of bedoel je dat de high end van toen de hedendaagse (niet high end) er niet uit speelt ?

Toch maar eens gaan luisteren naar een 11 of 12 op een goede set. Wellicht wil je dan je mening heroverwegen / herzien.

Groet Whisper

De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

wimpi

Ga dus voor een jonge of nieuwe marantz, na veel lezen op het internet zijn de OUDERE high-end spelers klankmatig niet ECHT beter meer dan een nieuwe van nu.

[/quote]

Had nog even mijn nad speler opengemaakt en op het net gekeken naar een nieuwe lazer.
KSS-213 van sony voor 14,95  :-o

Ga nog even proberen om er een nieuwe lazer in te prutsen.

Je leest wel eens van die leuke blind testen met audiofielen die het verschil niet horen tussen een cd speler van 200 euro en hun eigen meegenomen high-end spelers.
En ze waren zo zeker , die goedkope halen wij er zo tussenuit.   :no: :no:

Gr wim

Cornelis1921

Citaat van: SB_Marantz op februari 10, 2012, 09:57:41

De volgende vraag is wat er ''minder'' aan het loopwerk zou zijn?

Ik lees het graag!
:oops: redface Sorry SB, ik bedoel natuurlijk de D/A omzetter en wat betreft het loopwerk is dat het in het geval van de 6003 en 6004  niet specifiek ontwikkeld en gefabriceerd voor deze apparaten waarin ze verwerkt zijn, dat bedoel ik met "minder", hoewel het op zich om kwalitatief een goed product en combinatie kan gaan.
Tevreden?!
Groet, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

SB_Marantz

Je hoeft geen sorry te zeggen hoor.
Het is me nu helaas nog niet duidelijk hoe je aan dit gegeven komt?!

Let me refrase: Hoe kan een dac ''klank eigenschappen hebben?''

Of het nu een TDA 1540 / 41 / 47 / wolfson / delta sigma of een ander type is maakt niet uit.

Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

HAL9000

Waar  Wilfred  op doelt  is  dat  zo'n DAC precies hetzelfde  doet  als  de  nieuwe serie  DAC of en DAC van een ander merk/ontwerp. 

Klank  zit  hem meer,  in welke  condensatoren  het merk  heeft gebruikt  en welke  elko's.
Merken zoals  Advance  acoustic  gebruiken zelf en kleine  buizen trap  als  eind stage.

Arcam,  gebruik veel  dubbele opamps en andere extra  componenten/circuits om een betere klank te verwezenlijken.
(overigens  het eenigste  merk dat ik ken, waar de  DAC's  wel  eens stuk van gaan)

Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!