sm11 en sc11

Gestart door crested budgie, februari 01, 2012, 13:39:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

crested budgie

Onlangs heb ik een sm11 en sc11 aangeschaft.  wel de versie eind jaren tachtig.  Uiterlijk schitterende toestellen.  Als CD heb ik de cd94II.  luidsprekers zijn de klipsch palladium pf37.  Voor dit set heb ik afstand gedaan van mijn sm8 en sc8.  Echter voor een deel met spijt in het hart.  ofwel is er iets die nu niet matcht met elkaar want ik heb een gans andere klankkleur.  het lijkt harder en metaalachtiger.  Is dit normaal bij deze toestellen?  wanneer ik m'n oude pm84II uit de garage haal en aansluit, bekom ik opnieuw die mooie warme klanken.  Ik ben nu technisch niet de krak in deze dingen, maar kan het dat mijn 11 set een opknapbeurt nodig heeft?
Graag het woord aan ervaren.
Kris
SM en SC 11 (jaren '80), CD73, CD94ll, TT15,
ST64, Klipsch palladium PF37
SR7500, DVD7600, 5.1 klipsch volledig in-wall ook subwoofer

JohnWx

Citaat van: crested budgie op februari 01, 2012, 13:39:34
Onlangs heb ik een sm11 en sc11 aangeschaft.  wel de versie eind jaren tachtig.  Uiterlijk schitterende toestellen.  Als CD heb ik de cd94II.  luidsprekers zijn de klipsch palladium pf37.  Voor dit set heb ik afstand gedaan van mijn sm8 en sc8.  Echter voor een deel met spijt in het hart.  ofwel is er iets die nu niet matcht met elkaar want ik heb een gans andere klankkleur.  het lijkt harder en metaalachtiger.  Is dit normaal bij deze toestellen?  wanneer ik m'n oude pm84II uit de garage haal en aansluit, bekom ik opnieuw die mooie warme klanken.  Ik ben nu technisch niet de krak in deze dingen, maar kan het dat mijn 11 set een opknapbeurt nodig heeft?
Graag het woord aan ervaren.
Kris

Na al die jaren kan het voor zo een mooie set geen kwaad om hem even te laten verwennen nieuw bougies verse olie afstellen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

crested budgie

zou inderdaad mogen gebeuren, maar is er daadwerkelijk een groot klankverschil, wanneer we dit set vergelijken met een sc8/sm8 set of een pm84II?  voor zover ik kan begrijpen is de sc11/sm11 geen klasse A versterker.  zou dit het grote verschil van klankkleur maken?
SM en SC 11 (jaren '80), CD73, CD94ll, TT15,
ST64, Klipsch palladium PF37
SR7500, DVD7600, 5.1 klipsch volledig in-wall ook subwoofer

JohnWx

Citaat van: crested budgie op februari 01, 2012, 16:33:30
zou inderdaad mogen gebeuren, maar is er daadwerkelijk een groot klankverschil, wanneer we dit set vergelijken met een sc8/sm8 set of een pm84II?  voor zover ik kan begrijpen is de sc11/sm11 geen klasse A versterker.  zou dit het grote verschil van klankkleur maken?

Naar mijn mening niet of het nu klassa A A/B B of D is hij moet alleen versterken en ze werk doen als hij wat zou toevoegen is er iets niet goed
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Paul

Citaat van: John Wx op februari 01, 2012, 15:27:09
Citaat van: crested budgie op februari 01, 2012, 13:39:34
Onlangs heb ik een sm11 en sc11 aangeschaft.  wel de versie eind jaren tachtig.  Uiterlijk schitterende toestellen.  Als CD heb ik de cd94II.  luidsprekers zijn de klipsch palladium pf37.  Voor dit set heb ik afstand gedaan van mijn sm8 en sc8.  Echter voor een deel met spijt in het hart.  ofwel is er iets die nu niet matcht met elkaar want ik heb een gans andere klankkleur.  het lijkt harder en metaalachtiger.  Is dit normaal bij deze toestellen?  wanneer ik m'n oude pm84II uit de garage haal en aansluit, bekom ik opnieuw die mooie warme klanken.  Ik ben nu technisch niet de krak in deze dingen, maar kan het dat mijn 11 set een opknapbeurt nodig heeft?
Graag het woord aan ervaren.
Kris

Na al die jaren kan het voor zo een mooie set geen kwaad om hem even te laten verwennen nieuw bougies verse olie afstellen
John.Wx de nwe B.Gehakt van het MF.   :-D
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

crested budgie

blijkbaar heb ik hier met automecaniekers of slagers te maken HLP   Effe serieus, ik hoor heel duidelijk een verschil.  moet toch ergens aan liggen.
SM en SC 11 (jaren '80), CD73, CD94ll, TT15,
ST64, Klipsch palladium PF37
SR7500, DVD7600, 5.1 klipsch volledig in-wall ook subwoofer

Paul

Citaat van: crested budgie op februari 01, 2012, 17:04:04
blijkbaar heb ik hier met automecaniekers of slagers te maken HLP   Effe serieus, ik hoor heel duidelijk een verschil.  moet toch ergens aan liggen.
Was idd offtopic   :|, weet niet waar je woont heb een vintage SC/SM-7 pre/eind mocht het niet te ver uit de buurt zijn misschien een versterker vergelijk doen ?
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

JohnWx

Citaat van: crested budgie op februari 01, 2012, 17:04:04
blijkbaar heb ik hier met automecaniekers of slagers te maken HLP   Effe serieus, ik hoor heel duidelijk een verschil.  moet toch ergens aan liggen.

Als jij verschil hoort denk ik dat er bij een wat mis is van de versterkers, en ik ben serieus

Als jij het wel waar neemt prima maar jij bent de enige die het verschil kan horen

50% hoort het niet en 50% hoort het wel 

Daar is al zoveel over geschreven en meetings van geweest op de diverse fora waarbij men blind de versterkers niet kan onderscheiden van elkaar en je krijgt toch altijd wellus en nietus discussies

Speakers en akoestiek bepalen naar mijn inzien het allergrootste gedeelte als jij een ander ervaring heb ik zou zeggen deel het hier
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Citaat van: Paul op februari 01, 2012, 17:10:15
Citaat van: crested budgie op februari 01, 2012, 17:04:04
blijkbaar heb ik hier met automecaniekers of slagers te maken HLP   Effe serieus, ik hoor heel duidelijk een verschil.  moet toch ergens aan liggen.
Was idd offtopic   :|, weet niet waar je woont heb een vintage SC/SM-7 pre/eind mocht het niet te ver uit de buurt zijn misschien een versterker vergelijk doen ?

wel beide in juiste technische staat mag met schakelkastje  8-)  :-P
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

crested budgie

haha... fun.  ik vrees dat dit niet zo makkelijk zal zijn.  ik woon in Waregem, West-vlaanderen (belgie).  Ik weert dat de opbouw tussen een sc8/sm8 en sc11/sm11 anders is van opbouw.  Ik zou graag eens een test doen om mijn sm11 eens om te leiden via mijn pm84II. weet niet of dit kan hoor, maar kan ik niet mijn pm84II als voorversterker gebruiken?  Ik had mijn sc8 (toen hij nog niet weg was) eens op mijn sm11 gezet en mijn gevoel was dat dit beter klonk.  tuurlijk zijn die klipsch palladium pf37 kasten die mijns inzien ietwat scherper klinken.  maar toch, met die pm84II klinken deze toch warm. 
SM en SC 11 (jaren '80), CD73, CD94ll, TT15,
ST64, Klipsch palladium PF37
SR7500, DVD7600, 5.1 klipsch volledig in-wall ook subwoofer

SB_Marantz

Citaat van: crested budgie op februari 01, 2012, 16:33:30
zou inderdaad mogen gebeuren, maar is er daadwerkelijk een groot klankverschil, wanneer we dit set vergelijken met een sc8/sm8 set of een pm84II?  voor zover ik kan begrijpen is de sc11/sm11 geen klasse A versterker.  zou dit het grote verschil van klankkleur maken?


Nee


Ik ken alle genoemde modellen en heel toevallig komt er morgen een SC/SM-11 deze kant op.

Tevens heb ik zelf de SC 11 een tijd gehad maar omdat ik de eindversterker niet kon vinden weer verkocht.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

crested budgie

dus een opknapbeurt zou hier op zijn plaats zijn.  :-)  en dan hoef ik mij geen zorgen te maken en spijt te hebben dat ik m'n sc/sm8 weg heb gedaan????? hello hello
SM en SC 11 (jaren '80), CD73, CD94ll, TT15,
ST64, Klipsch palladium PF37
SR7500, DVD7600, 5.1 klipsch volledig in-wall ook subwoofer

SB_Marantz

Een test vooraf is zo gepiept.

De daadwerkelijke staat bekijken ook.



Als je er mee langs wilt komen, be my guest.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

crested budgie

@SB_Marantz.
waar woon jij ergens?
SM en SC 11 (jaren '80), CD73, CD94ll, TT15,
ST64, Klipsch palladium PF37
SR7500, DVD7600, 5.1 klipsch volledig in-wall ook subwoofer

SB_Marantz

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM