hier een recencie van mijn belevenissen over de marantz SR4021
Nou ik heb de SR4021 gekocht bij correct vandaag voor 299,-
je hebt twee versies ervan de zwarte en de zilvere ik heb de laatste genomen.
de demo modellen hadden ze blijkbaar als filnk mee gegooid. er zat een Put bij de ene in de kap. en de multifuncion knop was aan het wiebelen(kapot)..
eerste indruk: wat is het een schoon model.
simpel en overzichtelijk en een design dat zich anders maakt dat andere merken.
ik heb gelijk ook naar andere merken gekeken.
merken zoals H/K,denon,sony,audiolab,onkyo.
Bij de demo modellen. heb ik ze beide opgetild om te voelen hoe zwaar ze zijn....
nou dat was niet erg zwaar..
wel zwaarder dan menig 'plastic front' receivers die er stonden.. maar de meeste sony's waren zwaarder. overigens SR4300 was zwaarder maar die is niet stereo.
ik heb gelijk even binnenin de receiver gekeken bij correct nog. het was wel aanzienlijk minder dan wat je bij een 2275 uit (1975) kreeg. maar niet slecht.
de printen die hier zijn gebruikt zijn ietsjes beter dan de PM80 varianten.
er zit wel SMD print voor het computer menu. maar dat heeft verder niks te maken met mijn geluid.
elko's zijn 63V 8200uF X2 (pioneer gebruikt dit ook in zijn versterkers uit de jaren 80 ).
Nu de klank.
de klank is goed. mooi helder hoog en een diepe bass. de receiver haald de 2x80watt zonder probleem en vervormd niet. niet in het hoog en ook niet in het laag. je hebt 10 standen voor hoog en laag.
je kan er eventueel een EQ van marantz tussen de Voor-en eindversterker zetten.
de tuner sectie is niks bijzonders.
de afstandbediening is plastic uiteraard..
conclusie:
iik vind de receiver een goede koop. helemaal voor het geld dat je er voor neer moet tellen.
het is een mooi afgewerkte en complete receiver met veel mogelijkheden.
klankmatig is de receiver heel goed. helemaal als je weet waar harman kardon naar klinkt. In vergelijking tot een marantz 2325 of een marantz 2275. vind de oudere veel beter in de klank. ze hebben veel meer diepgang.
het hoog van de SR4021 is niks mis mee, maar het laag zou eventueel beter kunnen. ook de tuner sectie vind ik stug werken. de receiver ontvangt alle zenders, maar een beetje moeilijke zender is toch snel ruis-mania. daar zijn de marantzen van de oudere lijnen toch wel beter in.
Ik denk dat ik de receiver weer verkoop. aangezien ik er niks mee heb..