Advies upgrade

Gestart door madevt, januari 25, 2012, 23:03:02

Vorige topic - Volgende topic

JohnWx

Citaat van: dmeerpa op januari 31, 2012, 19:56:50
Ik had een CD6002, wat ook geen slechte CD speler is. Mijn UD7006 is toch een heel stuk beter dan de CD6002. Er is veel meer detail aanwezig. (Beiden analoog aangesloten, want dat klint toch beter hier dan digitaal).

Dan wil ik toch even het volgende kwijt, ik heb audio bestanden op een netwerk harde schijf staan (dus geen loopwerk), als ik die afspeel met men Apple TV, PopCorn C200, HDI Dune HD Max of via de SR7005, is de kwaliteit telkens verschillend, de AppleTV klinkt het slechtst, en de kwaliteit neemt toe, en klinkt het best via de Marantz  (Upnp). Dus de manier dan het digitale bestand gelezen en digitaal aangeboden wordt aan de receiver worden toch beïnvloed. Zeker op de AppleTV is het opvallend hoe slecht die klinkt.

Ik heb verder ook ooit iets gelezen of jitter op de digitale uitgang die de kwaliteit beïnvloed en de gebruikte klok (quartz ?), o nog te zwijgen van de voeding.

De menigen over al dan niet DSP (Audessey) zijn de meningen hier op het forum ook uiteenlopend. Ik verkies ook Pure Direct boven Stereo met DSP. Al heb ik gisteren gespeeld met de sub en deze op 12Hz getuned. En bij stereo gaat die wel veel lager dan in pure direct, maar ik mis detail in stereo die er wel is in Pure Direct.
de pro inregeling zou misschien een verbetering zijn, maar zolang ik mijn sub niet definitief heb geïnstalleerd (ik zou die elders willen voor meer plaats te hebben) wil ik er niet aan denken.

duidelijk verteld
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

dmeerpa

Citaat van: John Wx op januari 31, 2012, 20:09:16
Citaat van: dmeerpa op januari 31, 2012, 19:56:50
Ik had een CD6002, wat ook geen slechte CD speler is. Mijn UD7006 is toch een heel stuk beter dan de CD6002. Er is veel meer detail aanwezig. (Beiden analoog aangesloten, want dat klint toch beter hier dan digitaal).

Dan wil ik toch even het volgende kwijt, ik heb audio bestanden op een netwerk harde schijf staan (dus geen loopwerk), als ik die afspeel met men Apple TV, PopCorn C200, HDI Dune HD Max of via de SR7005, is de kwaliteit telkens verschillend, de AppleTV klinkt het slechtst, en de kwaliteit neemt toe, en klinkt het best via de Marantz  (Upnp). Dus de manier dan het digitale bestand gelezen en digitaal aangeboden wordt aan de receiver worden toch beïnvloed. Zeker op de AppleTV is het opvallend hoe slecht die klinkt.

Ik heb verder ook ooit iets gelezen of jitter op de digitale uitgang die de kwaliteit beïnvloed en de gebruikte klok (quartz ?), o nog te zwijgen van de voeding.

De menigen over al dan niet DSP (Audessey) zijn de meningen hier op het forum ook uiteenlopend. Ik verkies ook Pure Direct boven Stereo met DSP. Al heb ik gisteren gespeeld met de sub en deze op 12Hz getuned. En bij stereo gaat die wel veel lager dan in pure direct, maar ik mis detail in stereo die er wel is in Pure Direct.
de pro inregeling zou misschien een verbetering zijn, maar zolang ik mijn sub niet definitief heb geïnstalleerd (ik zou die elders willen voor meer plaats te hebben) wil ik er niet aan denken.

duidelijk verteld
Dan mag je geen rekening houden van de tik fouten die ik heb gemaakt ;-)
(Heb deze inmiddels aangepast)
Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB-991
X-box Series X
83" LG OLED evo G4 4K
Zone 1 : 7.1.4 Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, Opus Tri-Surround,  SVS Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : HEOS AMP HS2 + Boston Acoustic A25
Zone 3 : Denon Home 150

madevt

Citaat van: still life op januari 28, 2012, 14:35:01
Citaat van: madevt op januari 28, 2012, 01:04:47

dsp/adsy heb ik wel geprobeerd, moet er nog maals voor gaan zitten wet nu beter hoe het nu klinkt en hoe de SR werkt etc. nu vind de klank verschil erg groot tussen PD of adsy.
Het laag in adsy vind ik nu vaak te veel aanwezig.

typisch probleem v/e verkeerd afgestelde sub bvb, of verkeerde instellingen
(tips zat hieromtrent na te lezen op het forum)

de 2 mogen elkaar niet al te gek ontlopen..
indien goed uitgevoerd, vult de eq via dsp enkel aan & af waar nodig

Heb momenteel geen sub aangesloten staan mijn REL is al een tijdje dood, maar met speakers op "large" krijg ik ook een bak laag (uiteraard was met sub wel mooier laag, maar dan had ik mijn speakers op "middel" ingesteld, de sub was al dood voor ik mijn SR kocht.
Niet alleen het laag is meer aanwezig ook het stereo beeld is anders met of zonder DSP.

Citeer
thx .. ok ga dan voor 5005 dat scheeld toch heel wat euries. die ik mooi dan in een nieuw scherm kan steken.

:yes:

Reeds de 5005 besteld, waren wat winkels elkaar aan het overtroeven dit weekend heb nu 399,- betaald.
vorige week was de goedkoopste nog 499,-  zaterdag zag ineens dat iemand hem voor 449,- aanbood en zondag was iemand anders alweer naar 399,-  gezakt volgens die winkellier liep die aanbieding tot vandaag, blij dat ik vandaag heb besteld. gelijk een mooi HDMI kabeltje mee besteld.

de ki voor muziek (PD) & de ud over hdmi voor het filmgebeuren (of sacd)
=> aan de slag dus met adsy  :-D
[/quote]

dat ga ik mooi doen dus, nou mijn DVD weg kan dan gebruik de COAX om eens de KI ook digitaal aantesluiten, eens luisteren hoe alles gaat klinken. Ben erg benieuwd.
Nu snel een scherm uitzoeken dan kan ik gaan genieten van mijn UD.. hello

JohnWx

Citaat van: madevt op januari 31, 2012, 22:32:07
Citaat van: still life op januari 28, 2012, 14:35:01
Citaat van: madevt op januari 28, 2012, 01:04:47

dsp/adsy heb ik wel geprobeerd, moet er nog maals voor gaan zitten wet nu beter hoe het nu klinkt en hoe de SR werkt etc. nu vind de klank verschil erg groot tussen PD of adsy.
Het laag in adsy vind ik nu vaak te veel aanwezig.

typisch probleem v/e verkeerd afgestelde sub bvb, of verkeerde instellingen
(tips zat hieromtrent na te lezen op het forum)

de 2 mogen elkaar niet al te gek ontlopen..
indien goed uitgevoerd, vult de eq via dsp enkel aan & af waar nodig

Heb momenteel geen sub aangesloten staan mijn REL is al een tijdje dood, maar met speakers op "large" krijg ik ook een bak laag (uiteraard was met sub wel mooier laag, maar dan had ik mijn speakers op "middel" ingesteld, de sub was al dood voor ik mijn SR kocht.
Niet alleen het laag is meer aanwezig ook het stereo beeld is anders met of zonder DSP.

Citeer
thx .. ok ga dan voor 5005 dat scheeld toch heel wat euries. die ik mooi dan in een nieuw scherm kan steken.

:yes:

Reeds de 5005 besteld, waren wat winkels elkaar aan het overtroeven dit weekend heb nu 399,- betaald.
vorige week was de goedkoopste nog 499,-  zaterdag zag ineens dat iemand hem voor 449,- aanbood en zondag was iemand anders alweer naar 399,-  gezakt volgens die winkellier liep die aanbieding tot vandaag, blij dat ik vandaag heb besteld. gelijk een mooi HDMI kabeltje mee besteld.

de ki voor muziek (PD) & de ud over hdmi voor het filmgebeuren (of sacd)
=> aan de slag dus met adsy  :-D

dat ga ik mooi doen dus, nou mijn DVD weg kan dan gebruik de COAX om eens de KI ook digitaal aantesluiten, eens luisteren hoe alles gaat klinken. Ben erg benieuwd.
Nu snel een scherm uitzoeken dan kan ik gaan genieten van mijn UD.. hello
[/quote]

je kent de regel hier zo snel mogelijk foto's

alvast veel plezier
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

dmeerpa

Ben nu wel benieuwd in de prestaties van (SA-)CD weergave tussen de UD5005 en de SA7001.
Voor CD/SA-CD weergave gebruik ik nog steeds de analoge aansluiting op de UD7006. Voor film de HDMI.
Ik heb de analoge aansluiting aan de CD input gekoppeld en de HDMI aan de BD-ingang.
Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB-991
X-box Series X
83" LG OLED evo G4 4K
Zone 1 : 7.1.4 Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, Opus Tri-Surround,  SVS Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : HEOS AMP HS2 + Boston Acoustic A25
Zone 3 : Denon Home 150

Sander

Citaat van: still life op januari 27, 2012, 15:55:55

Citaat van: Sander Nolden op januari 26, 2012, 23:48:53
Ik vind de SA7001KI echt een super cd speler en kan haast niet geloven dat de ud5005 hetzelfde presteert

:evil:

sterk afh van hoe je luistert/aansluit/vergelijkt..

Het lijkt me dat je van beide spelers de voor de gebruiker meest aangename aansluitinningen met elkaar vergelijkt.
Vandaar ook het advies erbij om de spelers lekker 1 op 1 met elkaar te vergelijken.
zorg dus dat je eerst van te voren bepaald welke aansluiting per speler je het lekkerst vind klinken.
Ga pas daarna de spelers met elkaar vergelijken!
Anders zijn er wel heel veel variabelen in 1 keer.

Misschien dat je dan technisch verantwoord niet helemaal correct kan vergelijken, but who cares.
Het gaat uit eindelijk om de luister ervaring van de gebruiker.

Veel plezier met vergelijken!!

Grtz Sander
Marantz SR8002
Marantz SA7001KI
B&W CM7(front)
B&W CMC (Center)
Jamo compact 500 (Surround)
Squeezebox classic
W&M LS-01
v/d Hul Royal Yade
Oehlbach NF1 Interlink

madevt

Bij deze dan de foto's.

De UD nu beina 2 weken in huis en de TV persies 1 week.. :-o

Moet zeggen dat ik erg blij en tevreden ben over de set absolute geen spijt.

De "late" reaktie komt vanwege drukte dus daarom pas nu. heb vanmorge ook pas echt de echt vergelijk gehouden tussen de KI en UD.
Voor bijde vond ik de analoog uitgang net iets lekkerder klinken en bij CD weergave won de KI het net tov UD al is het nipt. Vond hem iets voller klinken.
SACD stereo weergave was moeilijker te vergelijken wand ik heb geen 2 de dezelfde SACD's zoals ik wel bij een paar CD's heb.
De UD verbaasde mij daar ook positief, verschil hier ook niet heel erg groot. moet daar nog nog maals eens goed voor gaan zitten.
Nu zeg ik kleine voorsprong voor KI.

Voor de volledigheid maar ff aan geven hoe e.e.a. is aangesloten.
KI .   Analoog:  Van de Hull "the name"   Digitaal : Van de hull "..." niet meer leesbaar maar in de zelfde klasse
UD.   Analoog: profi-gold oxi puur   Digitaal : Van de Hull HDMI flatt

SR met audyssey aan, en "bi amp" aan.

Verder krijg ik zowel op tv als UD de DLNA niet aan de praat, terwijl er ook een WB live kastje staat en die werkt perfect geen probleem.
De UD geeft verder niet aan wat evt probleem is de TV zit te janken om de gateway hij ziet wel een netwerk maar komt er niet op?
Bij TV moest ik ook IP handmatig invoeren, bij auto config kwam de de TV al niet verder als IP controleren.
Be UD komt wel op internet heb update kunnen uitvoeren maar ziet dus ook geen files van de pc.
Is dus voorals nog geen groot probleem omdat ik dus die WB kastje er nog bij heb staan maar zou het wel leuk vinden dat het werkt, mischien doet de UD wel veel mooier een film doorgeven dan mijn WD.. :-(

Maar goed al met al een tevreden gebruiker, die lekker aan het genieten is en nog veel aan het spelen is.

ps. aan de andere kant van de meubel staat nu de oude DVD speler (die is verder niet meer aangesloten, had heb daar alleen ff geparkeerd) en de pioneer DVL 909 laserdisc speler.

JohnWx

Mooie spullen

In Friesland zouden ze zeggen ut ken njet met de breedte

Die Pioneer is nog zeer gewild

Veel plezier

pameijer

Mooi hoor! Kun je niet je TV naar links, richting het midden, schuiven zodat de centerspeaker meer in het midden van de frontspeakers staat? Zo te zien kan je TV over de SR schuiven.

Ik krijg thuis ook niet de UD5005 aan het streamen, hij crasht bij alle formaten. Maar ik heb XBMC op de AppelTV, works like a charm!
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

JohnWx

Citaat van: pameijer op februari 14, 2012, 15:15:00
Mooi hoor! Kun je niet je TV naar links, richting het midden, schuiven zodat de centerspeaker meer in het midden van de frontspeakers staat? Zo te zien kan je TV over de SR schuiven.

Ik krijg thuis ook niet de UD5005 aan het streamen, hij crasht bij alle formaten. Maar ik heb XBMC op de AppelTV, works like a charm!

zijn gebruikersfouten  :schater: :-P

pameijer

Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

JohnWx

Citaat van: pameijer op februari 14, 2012, 15:47:44
Hoe bedoel je?

dat crashen  :-D bij sommige werkt het wel snap dat ook nooit

madevt

Citaat van: pameijer op februari 14, 2012, 15:15:00

ja de TV en center iets upschuiven naar het midden had ik ook aangedacht, het past idd wel TV valt over de SR heen. Het makelijkst is het als iemand hier is dan kan ik de TV optillen en de ander de center ff opschuiven.
Ik zit wel te twijvelen of dit wel zo goed is voor de center. dus mischien iets fabrieken met hout, zodat de TV op een plakje komt en de center er onder zonder het gewicht van de TV. Alleen de kleur van het meubel zou moeilijk worden om te krijgen, mischien zwart.