NT 1602 / UN 5005 gekocht: help!

Gestart door Bink, januari 23, 2012, 07:19:42

Vorige topic - Volgende topic

Bink

20/01/12 Marantz receiver NR 1602 + (SA)CD-speler UN 5005 gekocht.
Ik ben erg geschrokken van de handleidingen, installatie-procedure, 2 gedrochten van afstandsbedieningen en bediening van de receiver. Hoe hebben ze het zo onbeschrijflijk ingewikkeld kunnen maken.
Ik begrijp er vrijwel niets van, maar heb e.e.a. dan ook nog niet op de TV-aangesloten zodat ik het met de CD-rom moest doen (en ik ben ongetwijfeld een nitwit op dit vlak).
Omdat ik op aantal plaatsen lees hoe gemakkelijk iedereen de installatie vind, wend ik me maar tot dit forum dat ik - gelukkig - ontdekte. Van de 100 vragen die ik nu heb, stel ik de voor mij nu meest prangende:

Kan iemand mij wellicht helpen met de volgende (6) vragen:

1. Ik gebruik de NR 1602 nu uitsluitend als 2-KANAALS versterker. Op welke speaker-ingang moet ik de speakers aan de achterzijde dan aansluiten (front, midden of achter) of maakt dit niet uit?

2. Ik dacht dat ik een CD zou kunnen afspelen door de UN 5005 aan te sluiten op de MT 1602 d.m.v. HDMI-kabel. Dit is niet zo, want ik krijg dan geen geluid. Ik krijg wèl geluid als ik beide apparaten verbindt d.m.v. bijgesloten rood/wit/gele tulpkabel. Ik gebruik de gele stekkertjes dan niet. Is dit de juiste manier? Of is er een, qua geluid, betere?

3. Ik heb de NR 1602 bedraad verbonden met mijn LAPTOP d.m.v. een kleine jack <-> tulp-aansluiting. Jack gaat in de laptop, tulp in de 1602. Tulp zit nu echter in de cd-ingang. Daardoor heb ik de cd-tulp moeten lostrekken. Andere tulp-ingangen lijken geen geluid te geven. Hoe kan ik tòch tegelijkertijd bedraad laptop EN CD-speler aangesloten hebben?

4. Is er een manier om de laptop draadloos te verbinden met de NR 1602 om het geluid van willekeurige websites (bv. Youtube ) af te spelen (gaat dus even niet om muziekfiles op de harde schijf) ? Marantz noemt op haar website de RX101 Bluetooth-module. Heeft iemand ervaringen ervaringen met de RX101 en werkt deze ook voor websites als Youtube? Of heeft iemand ervaringen met het aansluiten van een Airport Express van Apple?

5. Hoe kun je de Audio-klank op de NT 1602 aanpassen (bij gebruik van 2 speakers)? Ik kan uitsluitend bij "Audio Adjust" de treble en bass klein beetje aanpassen. Daarnaast lijkt in het Surround-menu de "Virtual Stereo" (geen idee wat dit is) een iets ander geluid op te leveren.

6. Is deze set 'beter' qua geluid dan de mini-Marantz set M-ER 803? Deze lijkt een stuk eenvoudiger in bediening.

Alvast mijn hartelijke dank voor eventuele reacties!

Jan-Willem Bink

JohnWx

Welkom hier

Het is geen plug en play  :no: helaas maar gewoon stap voor stap de handleiding volgen

1 = Front

2 = Toewijzen, instellen op de 1602 zie handleiding

3 = Toewijzen, instellen op de 1602 zie handleiding

4= Via een Streamer of een Wireless receiver

5= Als het goed is hoef je niks te regelen

6= Of die beter is ? wel makkelijker heb ik zo het idee
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Bink

Dank voor jouw snelle reactie!
Wat bedoel jij met "toewijzen"?

JohnWx

Citaat van: Bink op januari 23, 2012, 17:06:36

Volgens mij moet je in het menu aanwijzen wat voor bron je op die ingang wil
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Paul

Citaat van: John Wx op januari 23, 2012, 17:14:23

Offtopic: Wat is het leven met buisjes toch lekker simpel.    :-D :wink:       clown1
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

JohnWx

Citaat van: Paul op januari 23, 2012, 17:24:42

Offtopic: Wat is het leven met buisjes toch lekker simpel.    :-D :wink:       clown1

die komen ook nog wel met HDMI  :-P

Paul

Citaat van: John Wx op januari 23, 2012, 17:31:07

Hoe sluit je dat dan aan op 4x EL34 ?

Mijn site

JohnWx

Citaat van: Paul op januari 23, 2012, 17:33:46
Citaat van: John Wx op januari 23, 2012, 17:31:07

Hoe sluit je dat dan aan op 4x EL34 ?

Dat is jouw probleem in de toekomst  :evil:

Paul

Mijn site