Probleem SR6005: switcht zelf van bron

Gestart door bommelaar, januari 15, 2012, 16:05:20

Vorige topic - Volgende topic

bommelaar

Hallo iedereen,

Heb sinds kort een probleem met mijn SR6005.
Hij speelt enkele uren per dag en de laatste dagen verzet hij ongeveer 1x per dag zelf de bron.
Als ik dus naar de Tuner aan het luisteren ben, schakelt hij ineens zelf over naar de cd. De bron waar hij in eerste instantie opstaat maakt geen verschil, hij springt wel steeds naar cd.

Wat is er laatst veranderd?
- UD 5005 is er bij gekomen (en is verbonden via hdmi en via Remote kabel)
- Heb HDMI control aangezet
- Heb de bronnen die ik niet meer gebruik er van tussen gehaald.

Het is sedert deze veranderingen dat hij kuren krijgt. Heb hem sinds juli. Begin deze maand zijn de aanpassingen gebeurd.

Weet iemand aan wat dit kan liggen? Ik heb bij wijze van test de hdmi control afgezet.

bommelaar

Hij is daarnet weer overgeschakeld. Deze keer naar de DVD speler. Op die poort zit mijn externe harde schijf aangesloten.
Heb nu het kabeltje van de remote controle ook verwijderd.

Marvin

Anders je instellingen even opschrijven en proberen te resetten?

bommelaar

Als er echt geen andere oplossing zou zijn, dan zal ik dat inderdaad eens moeten proberen!

Whisper.nl

De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

bommelaar

Whisper.nl

Citaat van: bommelaar op januari 16, 2012, 11:34:30
Mee leren leven zeg je dan ?  :evil:

Nee hoor, natuurlijk niet.

Het is een hele rare gewaarwording als ie uit zichzelf omschakeld naar een ander medium.

Als je er nog garantie op hebt even overleggen met de winkelier. ?

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

still life

gaat dat switchen soms niet gepaard met het inschakelen van desbetreffende apparatuur ?   :-D
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

bommelaar

Neen dat dacht ik ook eerst. Daarmee dat ik dacht dat het aan de hdmi controle lag.

Mijn vriendin kwam er eerst mee af, ik dacht dat ze wel haar voeten weer op de afstandsbediening had gelegd. Tot het bij mij ook gebeurde.
Na het uittrekken van het kabeltje van de remote control is het niet meer gebeurd. Maar ik denk dat dat toeval is.

Vandaag had ik iets anders en ook vervelend voor. Ik was een cd aan het luisteren en af en toe verdween het geluid voor een seconde. Net alsof er een kras op de cd stond. De UD bleef echter doorspelen. Op het scherm van de SR6005 zag ik dat de symbolen aan de linkerkant (dus oa waarop staat welke boxen worden aangestuurd) tegelijkertijd verdwenen.

Als er iets zou schelen, dan hoop ik dat het toch allemaal aan de versterker ligt en niet aan mijn nieuwe UD. HEt is wel sedert dat die erbij staat dat ik precies problemen heb.

sattie

Heb je de laatste firmware in de UD zitten en ook in de SR ?

bommelaar

Laatste firmware zit zeker in de UD, want die heb ik pas vorige week aangekocht en direct geupdated.
De firmware van de SR6005 is mijn weten niet geupdated. Maar ik zou niet weten hoe ik dat moet doen? Toestel heeft geen netwerkverbinding??

Ik heb contact opgenomen met de dealer. Hij gaf mij de raad om contact op te nemen met het audiocenter in Elst. Heb dat dan via mail gedaan.

Op hoop van zegen, want heb lang gespaard voor beide toestellen en heb echt geen idee wat er aan scheelt.
Switchen van bron is voorlopig niet meer gebeurd na het uittrekken van de remote control kabel, maar dat kan toeval zijn.

Vooral het wegvallen van het geluid bij het afspelen van een cd verontrust mij. Bij het wegvallen van het geluid verdwijnen ook volgende symbolen: "ingangsindicatorsignalen" en "kanaalindicators voor het ingangssignaal'

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marvin

Die remote kabel zou nog wel eens de boosdoener kunnen zijn ook, klinkt allemaal leuk maar het wordt er niet echt
'hufter-proof' van.
Maar even resetten wil ook weleens een hoop doen.

bommelaar

Ga ik straks doen. Heb in de handleiding gelezen dat ik zelf een reset kan doen met behoud van de instellingen. Dus dan ga ik dat straks proberen.

Weet enkel iemand nog hoe ik de firmware update kan doen?

En mijn probleem van de cd is natuurlijk ook nog niet opgelost. Weet niet of het aan de UD5005 ligt of aan de SR6005.

still life

Citaat van: bommelaar op januari 16, 2012, 20:28:40Weet enkel iemand nog hoe ik de firmware update kan doen?

normaal gezien moet je even op het net (thuisnetwerk) daarvoor
anders enkel mogelijk via een servicecenter (audiocenter in Elst)

CiteerEn mijn probleem van de cd is natuurlijk ook nog niet opgelost. Weet niet of het aan de UD5005 ligt of aan de SR6005.

is vast weer kabel (hdmi) gerelateerd:
als je de tv uitschakelt terwijl je luistert op BD valt het geluid bvb ff weg
  (break in communicatie/omdat de receiver over hdmi signaal krijgt om evt ook standby te gaan)

doorlussen (remote kabels) & gear samen laten aan/uit gaan klinkt leuk, maar..

Citaat van: marvin op januari 16, 2012, 18:57:37
het wordt er niet echt 'hufter-proof' van.

:-D
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300