Advies bij het in ere herstellen van een 2100L tuner.

Gestart door SMarcel, januari 10, 2012, 18:58:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

SMarcel

Hallo Forummers,

Kan iemand mij vertellen welk type lampjes ik moet gebruiken om een Marantz 2100L tuner weer het licht te doen zien?

Hoeveel moet ik er hebben en zijn ze allemaal hetzelfde? Ik bedoel hiermee zowel voor de schaal verlichting, de signal meters en de afstem ien met het rode lampje.

Ik hoor graag van jullie.

Groeten,

Marcel


Paul

Als je hem open schroef heb je zelf het beste zicht er op.  :wink:
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.


SMarcel

Citaat van: RM3100 op januari 10, 2012, 22:15:50
Gewoon compleet lamp setje kopen bij b.v. Classic Audio Service.

http://www.ebay.nl/itm/Marantz-Lampen-lamps-2100-CAS-/380350430193?pt=LH_DefaultDomain_77&hash=item588ea6fbf1

Bedankt voor deze gouden tip.

Ik heb net de bestelling gedaan dus zie wel wanneer dit komen gaat.

Groeten,

Marcel

SMarcel

De onderdelen zijn besteld, ik heb op You-Tube een filmpje gevonden over het vervangen van de lampjes maar die worden alleen vervangen in de sigaal meters.

Is de verlichting voor de schaal op dezelfde wijze te vervangen en dan bedoel ik via het verwijdderen vaan de frontplaat en dan de schaal verdeler verwijderen waardoor je bij de lampjes komt??

Wie weet dit??

Groeten,

Marcel

Thierry

Hi Marcel,

deze zijn eenvoudig te vervangen als je het toestel open doet.
De lampjes staan op printplaatjes. Voor de signaalmeters klikken deze los van de houders. Wel voorzichtig losmaken want de plastic kan wat broos geworden zijn.
De verlichting van de schaal zit met 2 vijsjes vast geschroefd, als je deze los draait dan neemt de gehele schaalverlichting er af. Daar staan dan de (7 dacht ik) lampjes op.
Het wijst zichzelf uit eens je eraan begint.

Groeten, Thierry.

SMarcel

Hallo forummers,

Hier even een update.

Ik heb de lampjes vervangen en de binnenkant van de schaalverlichting met radiator lak mooi wit gelakt zodat er weer een frisse afstraling plaatsvindt.

Nog wel even een vraagje aan jullie, hoe krijg ik het lampje van de STEREO indicator er uit en wat is het type voor vervanging.

En nog een vraag, hoe krijg ik het lampenhuisje open van de zenderaanduider zodat ik het LED-lampje met het draadje kan vervangen.

Ik hoor graag van jullie.

Groeten,

Marcel