Onze dag van vandaag bij Bert is inmiddels al uitstekend verwoordt door Marcel, eens kijken of ik er nog iets aan toe kan voegen...
Yep, geheel toevallig komen Marcel en ik gelijktijdig aan bij de woonst van Bert. Leuk om elkaar na een wat langere tijd weer life te zien, fijn dat het op dit moment weer kan! Bert zwaait met de bekende lach op zijn gezicht de deur open, ha mannen leuk jullie weer te zien! Wij zijn ook blij jou weer te zien Bert!
Snel naar binnen waar, zoals gebruikelijk. Bert zijn set al zachtjes staat te spelen. Niet op letten Leo, zeg ik tegen me zelf, daar moet je zometeen uitgebreid aandacht aan geven.... Dat valt niet mee kan ik je zeggen, maar eerst moeten we natuurlijk even "bij buurten" over van alles en nog wat en vooral hoe of Bert het proces van afscheid nemen van zijn Harbeths en de aankoop van de Dyn's heeft doorlopen.... een boeiend verhaal in mijn ogen.
Na de koffie en het heerlijke appeltaartje toch de aandacht op de Confidence 20 richten. Wat een mooie speakers in de kleur Midnight Bleu, wat een mooie stands, wat een hoog afwerkingsniveau, wat een mooi plaatje. (ik weet het ik ben bevooroordeeld en kan nog veel meer superlatieven bedenken) Nog geen week uit de transportkist en er wordt een heerlijk stuk muziek neergezet. Als ze iets langer zijn ingespeeld en wat losser worden zal het stereobeeld en de diepte mogelijk nog iets aan definitie winnen, maar jeetje mina wat klinkt het nu al goed. Zoals Marcel al aangaf moet Bert nog wat aandacht geven aan de plaatsing van de C20's en de positie van de bank, maar ik ben zwaar onder de indruk van de weergave uit deze monitors. Helemaal het Dynaudio geluid, de kracht, de kleur, de volheid, de resolutie. Nergens te veel, nergens te weinig, in mijn beeld volledig coherent...... genieten, genieten met hoofdletter G!!
Bert en Marcel, ik heb weer genoten van jullie gezelschap en de gastvrijheid van Bert dank daarvoor!!
Bert, in mijn beeld (maar hé, mijn smaak hè) heb je nu een fantastische set. Niets meer aan doen en heel veel plezierige uurtjes hiermee toegewenst!!