Stekker omgedraaid, krijg nou tandjes...

Gestart door Zweef, januari 07, 2012, 15:16:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

211

Citaat van: Audiotic op augustus 25, 2013, 21:04:20
Mag ik 'm ook lenen? En anders - samen delen?

Ga naar de Gamma/Praxis en koop voor €2,= zo'n schroevendraaier met lampje voor het meten van de fase-draad...
Zolang je maar geniet....

Audiotic

Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

sprint88

Hey Marantz freaks.
Zou iemand mij dan eens uit kunnen leggen waarom de componenten die ons lieve audio geluidje transporteren en versterken en allemaal op zuivere gelijkspanningen werken en met de aangeboden sinus van 50hertz niks te maken hebben,
in de gaten moeten hebben hoe een stekker in het stopcontact zit ? En dus hun transport aan moeten passen op onze oren.
Pdf wat een zin ik kom er bijna zelf niet meer uit ;-)

Grt Rogier.



renes59

Dat hebben ze ook niet in de gaten, het maakt allemaal kein flaus aus. Nu zeg ik erbij dat ik een ongelovige ben, dat maakt wel weer uit.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Cornelis1921

#169
Citaat van: sprint88 op januari 06, 2014, 19:46:54
Hey Marantz freaks.
Zou iemand mij dan eens uit kunnen leggen waarom de componenten die ons lieve audio geluidje transporteren en versterken en allemaal op zuivere gelijkspanningen werken en met de aangeboden sinus van 50hertz niks te maken hebben,
in de gaten moeten hebben hoe een stekker in het stopcontact zit ? En dus hun transport aan moeten passen op onze oren.
Pdf wat een zin ik kom er bijna zelf niet meer uit ;-)

Grt Rogier.
Gelieve het bovenstaande hier niet hardop te beweren en zeker niet te herhalen... nonono ;-)

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

sprint88

De grap is:
Ik beweer niks maar stel een vraag. ;-)
Ben gewoon benieuwd of dit nu echt technisch uit te leggen is.

Grt Rogier.

pietjepc

#171
En al helemaal niet om een technische uitleg vragen! shutup
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

renes59

#172
Citaat van: sprint88 op januari 07, 2014, 17:53:32
De grap is:
Ik beweer niks maar stel een vraag. ;-)
Ben gewoon benieuwd of dit nu echt technisch uit te leggen is.

Grt Rogier.
Iets wat er niet is, in mijn oren, valt niet uit te leggen. Heikel onderwerp, voor je het in de gaten hebt discussie en hitsige koppen en verbannen forumgenoten. :-D Blijft het forum wel levendig en interessant van, nu af en toe tote Hose.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

jrm

Citaat van: sprint88 op januari 07, 2014, 17:53:32
De grap is:
Ik beweer niks maar stel een vraag. ;-)
Ben gewoon benieuwd of dit nu echt technisch uit te leggen is.

Grt Rogier.

Hi Rogier, welkom op ons forum.

Dit is niet te meten c.q. vast te stellen met meetapparatuur welke gekalibreerd, geijkt of anderszins gekeurd zijn.

Wel via onze oortjes, echter deze zijn helaas niet betrouwbaar (het vliesje in je oor is afhankelijk van de luchtdruk, maar ook van de eigenaars eigen lichaamswarmte c.q. druk)

Dus een discussie die voor- en tegenstanders heeft en blijft houden.  :-D

thanatos

12 pagina's over om te draaien stekkertjes..  :-D

Door de fase te draaien kun je een verminderde lekspanning krijgen. Meet maar eens in mV vanaf chassis naar een massa punt. Bij sommige apparatuur kan de lekspanning dan iets minder zijn waardoor als je apparaten stapelt of aan elkaar gekoppeld zijn minder naar elkaar doorlekken.

De vraag is of je dit fenomeen invloed heeft en zo ja of het te horen valt.

Zoals alles met voodoo, biostabielen of andere stenen geneeswijzen. Als men het wil geloven kan het een placebo effect geven. En ja.. daar zijn de wetenschappers het wel over eens. Dat fenomeen valt niet te onderschatten  :wink:

Maw werkt het voor jou. Dan is het volledig gerechtvaardigd.  :-D

bas focal marantz

Citaat van: thanatos op januari 08, 2014, 12:36:04


Door de fase te draaien kun je een verminderde lekspanning krijgen. Meet maar eens in mV vanaf chassis naar een massa punt. Bij sommige apparatuur kan de lekspanning dan iets minder zijn waardoor als je apparaten stapelt of aan elkaar gekoppeld zijn minder naar elkaar doorlekken.


Dat soort apparaten moet je links laten liggen .

thanatos

Zelfs mijn Marantz PM11S2 had dit heel erg lichtjes...

De enige reden van gestabiliseerde voedingen in ziekenhuizen e.d. of zoals bij audiofielen gebruikt is om deze lekspannig/vervuiling naar andere apparaten tegen te gaan. Niet om schone stroom te voeren aan apparatuur.

Bij de meeste apparaten is de ground gekoppeld aan het chassis en ontkom je niet aan kleine lekspanningen.

Maurice

Citaat van: thanatos op januari 08, 2014, 12:36:04
12 pagina's over om te draaien stekkertjes..  :-D

Door de fase te draaien kun je een verminderde lekspanning krijgen. Meet maar eens in mV vanaf chassis naar een massa punt. Bij sommige apparatuur kan de lekspanning dan iets minder zijn waardoor als je apparaten stapelt of aan elkaar gekoppeld zijn minder naar elkaar doorlekken.

De vraag is of je dit fenomeen invloed heeft en zo ja of het te horen valt.

Zoals alles met voodoo, biostabielen of andere stenen geneeswijzen. Als men het wil geloven kan het een placebo effect geven. En ja.. daar zijn de wetenschappers het wel over eens. Dat fenomeen valt niet te onderschatten  :wink:

Maw werkt het voor jou. Dan is het volledig gerechtvaardigd.  :-D
Zo heb ik het ook begrepen, en ja, ik vraag mij af in hoeverre het echt te horen is. Zelf heb ik ooit hiermee gespeeld en daadwerkelijk verschil gehoord. Niet noemenswaardig en ik sluit placebo ook niet uit. Ik maak mij ook niet druk hoe de stekker er precies in zit, als deze er maar in zit. Met twee kinderen zijn er wel andere effecten die een groter hoorbaar verschil geven  clown1
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

pameijer

Volgens mij is het lekstroom en geen lekspanning. Lekspanning is hoogstens iets dat bij een accu hoort die langzaam ontlaadt. Op welke manier is lekstroom trouwens gerelateerd aan koppeling van de aarde aan het chassis?
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Maurice

Citaat van: pameijer op januari 08, 2014, 20:19:28
Volgens mij is het lekstroom en geen lekspanning. Lekspanning is hoogstens iets dat bij een accu hoort die langzaam ontlaadt. Op welke manier is lekstroom trouwens gerelateerd aan koppeling van de aarde aan het chassis?
Misschien is het geen lekspanning, maar spanning zal het zeker zijn, ondanks dat er amper stroom zal lopen.
Meet maar eens hoeveel volt er staat op de kast van je pc indien deze niet op een geaard stopcontact is aangesloten. Ik heb zo al een keer ooit iets van 13V gemeten.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude