Bi-ampen, hoe?

Gestart door i2Paq, januari 06, 2012, 12:55:22

Vorige topic - Volgende topic

SMarcel

Ook al zijn ze speciaal voor jou gemaakt in Single-Wire uitvoering, dan zijn ze nog vrij eenvoudig, met behoud van de componenten in de signaalweg, terug te brengen naar Bi-Wire.

Er gaan toch twee aparte signaalstromen van de aansluitterminal naar de units, dus die is vrij eenvoudig weer op te pikken.

Groeten,

Marcel

SMarcel

By the way,

Er staan er nog een paar te koop op MP welke ook al geupgrade zijn. Wellicht dat deze nog wel Bi-Wired zijn.

Groeten,

Marcel

jowa

Citaat van: SMarcel op januari 08, 2012, 15:03:18
Ook al zijn ze speciaal voor jou gemaakt in Single-Wire uitvoering, dan zijn ze nog vrij eenvoudig, met behoud van de componenten in de signaalweg, terug te brengen naar Bi-Wire.

Er gaan toch twee aparte signaalstromen van de aansluitterminal naar de units, dus die is vrij eenvoudig weer op te pikken.

Groeten,

Marcel

Bij seriƫle filters gaat dat niet, wel bij parallelle filters.

SMarcel

Hey Norman,

Ik zie de Hepta's niet meer op MP staan. Kan het zijn dat deze nu van eigenaar gewisseld zijn naar jou??

Groeten,

Marcel

i2Paq

Citaat van: SMarcel op januari 10, 2012, 18:52:09
Hey Norman,

Ik zie de Hepta's niet meer op MP staan. Kan het zijn dat deze nu van eigenaar gewisseld zijn naar jou??

Groeten,

Marcel

Nee, ik denk dat Mevr. i2Paq er dan de brui aan geeft  :-D

Ik ga de zwarte SM80 enmijn ST72L laten reviseren en eerst bi-ampen per kanaal.
Dan leen ik 2 Hepta's die bi-wired zijn en luister naar het verschil.
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

Marantz 81

ik denk niet dat je verschil zult horen indien beide eindversterker in dezelfde staat verkeren

Moet jeje maar eens verdiepen in Acoustiek wat dat met je geluid doet dan is die 0,1 % afwijking die evt tussen de eindversterkers zou kunnen zijn niet eens waarneembaar

Per speaker een eindversterker lijkt mij sowieso het beste omdat je dan een volledig kanaal scheiding hebt van link en rechts  byebye

thepioneer

Ik zou ook een versterker links en een rechts doen.  HB
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

i2Paq

DE SM80 gaat vrijdag naar HAL9000, samen met mijn defect ST72L.
Dus over een week weten we meer  :wink:
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...