extra speakerset

Gestart door GGG, januari 04, 2012, 12:20:17

Vorige topic - Volgende topic

JohnWx

Citaat van: Marco op januari 04, 2012, 23:03:09
Citaat van: Zoldar op januari 04, 2012, 22:11:23
Niks verkeerds over Kanzy he. Speelt een Sony weg, als je je oren dichtstopt met brocoli.
:-D

En John ,wake up  :yes:

uuuuhhhhh schrok wakker,

watskeburt  :zzz:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Zoldar

past makkelijk boven het keuken kastje. Lekker deuntje bij je senseo  HB
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

TurboMarco

De topicstarter stelt een serieuze vraag en daar hoort toch wel een serieus antwoord bij ,dus voordat men gaat zeggen dat het allemaal niets uitmaakt welke speakers je in de keuken (of elders) aansluit op een enkele versterker (let wel een stereo versterker) waarbij er dus een keuze gemaakt kan worden tussen een parallel en een serie schakeling dient men toch enige kennis van zaken te hebben voordat de TS een verkeerde beslissing maakt .

En ja ....zaken als inductie,wisselweerstand etc los je dan niet op door te zeggen dat je dan iedere luidspreker zomaar kan aansluiten ....ook niet door een hele dure kabel te gebruiken  :wink:

Voor het zelfde geldt heeft de TS een K9 in de living staan ,als je dan een set speakers voor in de keuken parallel aansluit dan heeft hij toch een serieus probleem .

Ik verzoek jullie dan ook onderbouwend de vragen van de TS te beantwoorden en verder op te houden met grappen te maken
Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, Edifier R1800 ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303

JohnWx

Sorry hoor maar je kan elke fatsoenlijke speaker op B op een PM7004 zetten en spelen gaat echt niks stuk

Dus mijn antwoord is serieus

Vind dan jouw 1 na laatste zin weer niet serieus over een bepaalde speaker in de woonkamer, jammer
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

lo

Citaat van: lo op januari 04, 2012, 22:00:17
Vriend van me speelt vlekkeloos met een PM7001 op dynaudio audience 72SE's. Wel aan 4mm2 koperkabel over een lengte van een meter of 8.

Hij heeft er trouwens ook de dynaudio audience 42 boekenplank luidsprekers bij aan hangen (A en B aansluitingen dus beiden benut) Deze draait hij ook gelijktijdig. Beide speakers met een nominale impedantie van 4 ohm. Goed je moet niet op oorlogssterkte met beide speakersets tegelijk willen draaien maar gaat dus verrassend goed.

Zelf heb ik op mijn voormalige PM7000 ook de Audience 72 aan 4 ohm en boekenplank speakers ook aan 4 ohm voor in de keuken gelijktijdig aangestuurd op A en B uitgang. Zelfs op 10 voor twaalf geen krimp. Hij werd wel warm de versterker ja, maar dat mag ook wel bij die belasting.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

GGG

bedankt voor al jullie reacties.
Het gaat mij niet om het perfecte geluid in de keuken. Maar ik wil graag de muziek die ik in de kamer hoor, ook in de keuken verder kunnen luisteren, zonder daarbij mijn versterker te verprutsen. De vraag is dus of ik er er gewoon simpele luidsprekertjes van Marktplaats neer kan zetten.

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Whisper.nl

Ik weet niet wat je wilt uitgeven.

Maar je kunt uiteraard kiezen voor een mooie monitor.

Succes met je zoektocht.

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Maurice

Citaat van: GGG op januari 05, 2012, 19:24:07
Het gaat mij niet om het perfecte geluid in de keuken. Maar ik wil graag de muziek die ik in de kamer hoor, ook in de keuken verder kunnen luisteren, zonder daarbij mijn versterker te verprutsen. De vraag is dus of ik er er gewoon simpele luidsprekertjes van Marktplaats neer kan zetten.
Dat kan, blijf gewoon bij eenvoudige 8Ohm speakers, dan moet dit prima gaan.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

mountainbiker

Citaat van: Maurice op januari 05, 2012, 21:13:55
Citaat van: GGG op januari 05, 2012, 19:24:07
Dat kan, blijf gewoon bij eenvoudige 8Ohm speakers, dan moet dit prima gaan.

8Ohm? Dat doe ik al jaren.Wel oppassen met meerdere speakerparen op 1 versterker.Heb er 1 keer mijn versterker mee naar de galemiezen geholpen.De pm 40 kon gelukkig nog gefixed worden.Sindsdien nooit meer meerdere speakers aangesloten op 1 versterker.
versterker NAD D3020
Kef Q300
Denon pma1500AE

TurboMarco

Gelukkig heb ik daar nooit versterkers mee gesloopt ,wel een paar peperdure tweeters van MB  :cry:

Let wel dit was op een geruime tijd op een hoog volume .

Veel mensen kunnen klankmatige omschrijvingen uit de hoed toveren ,maar wanneer een versterker gaat clippen horen ze dat niet  :-o ... of ze kunnen dat lastig omschrijven .
Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, Edifier R1800 ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303