SR5004 upgrade vraagje ...

Gestart door Xplod, december 31, 2011, 11:45:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Xplod

hallo iedereen ...

vraagje ?

Als je al een NA7004 in je set hebt staan ... en je SR5004 zou willen upgraden .... naar welke SR zou jullie voorkeur dan uitgaan ?

Netwerk faciliteiten zoal internetradio en stream-mogelijkheden hoeft hij dus echt niet te hebben .... alhoewel de mogelijkheid om de SR te bedienen met de WizzApp wel leuk zou zijn maarja ... da's meer gadget'y eigenlijk nietwaar ...  :roll:
Soit ...  ik heb daar mijn NA7004 voor. Dingen dubbel hebben heeft niet véél zin.

Gewoon lekker véél aansluitingen, bi-amping mogelijkheid en genoeg power-reserve om mijn Klipsch RF-7 speakers lekker te kunnen aansturen want daar is het nu net dat de SR5004 hier bij momenten soms net iets in te kort schiet. Niet erg maar toch .... soms wel eens ... :|

Dus ?
Marantz SR5004 :: PM7004 :: CD6003 :: NA7004 :: UD5007
Klipsch RF-7 :: RC35 :: RB-15 :: RW-12D (sub)
RF-7 on SoundCare Superspikes
Vintage TT Marantz Model 6350 :: Ortofon 2M Red ::
Vintage DCC Marantz DD-82
W&M Audio LS-03 LS cable

still life

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

lo

 stupid

Al hoewel ik er geen verstand van heb natuurlijk maar bij diverse forum genoten deze SR's al heb mogen beluisteren en aanschouwen.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Paul

SENSITIVITY: 101dB @ 2.83V / 1m  is beter dan mijn Klipsch  RF-35, met een 2x 15watt buizenversterker kom ik niks tekort jouw SR5400 is rond de 90 watt.
Kan het niet ergens anders aan liggen ?
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Xplod

#4
Tja ... een héél héél héél mooi toestel maar ik heb eigenlijk al die netwerkmogelijkheden niet nodig .... die heb ik al op mijn NA7004 !
En ik heb er nog eens DAB bovenop die ik echt wel dagdagelijks heb opstaan.

@Paul .... ik denk dat het hem in de impedantie van de RF-7's zit. Die durft in het laag wel erg diep zakken ... en ik denk dat dan de eindversterkers bij hoge volume's in ademnood komen .... soms .... denk ik ;)

Effe ge-googled en op het Klipsch forum dit gevonden;
CiteerI don't know about the Mk II's but the original RF-7's have a nasty impedance dip down to around 2.8 Ohms.  Lesser amps run out of steam trying to drive them, I don't care what the sensitivity is.

Nog ééntje:
CiteerRF-7's will pound out the bass but need a pretty stout amp to handle the impedance dips below 3 Ohms.

De upgrade van mijn 1ste SR ... de SR4001 naar mijn huidige SR5004 heb ik héél goed gehoord.
Mijn speakers bi-ampen heeft hier bovenop nog een extra verbetering gegeven.
Ik heb dus het gevoel dat het nog beter kan.
Marantz SR5004 :: PM7004 :: CD6003 :: NA7004 :: UD5007
Klipsch RF-7 :: RC35 :: RB-15 :: RW-12D (sub)
RF-7 on SoundCare Superspikes
Vintage TT Marantz Model 6350 :: Ortofon 2M Red ::
Vintage DCC Marantz DD-82
W&M Audio LS-03 LS cable

Marantz 81


Stadium III

Biamping op klipsch met een zeer hoog redement kan maar is niet echt nodig
Verder behalve netwerk mogenlijkhied wat zijn je wensen

Vanuit daar kunnen we beter een mogenlijkheid geven

Iig zijn de SR 7005 en als het goed is de nieuwe Sr 6006 wel Audyssey XT
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

JohnWx

Citaat van: Marantz 81 op december 31, 2011, 12:10:52
gewoon een eindbak erachter  :-)

2 monoblokken

de Rotel's of de B&W's of Marantz  :yes:


Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

JohnWx

of probeer is een dikke old skool receiver waarbij je de eintrappen kan gebruiken zoals een

Yamaha 2070
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

still life

Citaat van: Xplod op december 31, 2011, 12:04:25Effe ge-googled en op het Klipsch forum dit gevonden;
CiteerI don't know about the Mk II's but the original RF-7's have a nasty impedance dip down to around 2.8 Ohms.  Lesser amps run out of steam trying to drive them, I don't care what the sensitivity is.

Nog ééntje:
CiteerRF-7's will pound out the bass but need a pretty stout amp to handle the impedance dips below 3 Ohms.


wie zegt/weet dat die dip i/h laag zit ?  kan best eens in de midrange zitten.. :angel:

als ze in de lagere regionen dippen,
zou je bvb dat lastige stuk makkelijk kunnen wegknippen middels een hogere X-instelling

de meerwaarde v/d SR7005 zit m.i. niet persé in de (iets) hoger W/ch
wel in de betere opbouw(made in japan)/componenten/kanaalscheiding/ADSY/etc..
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Zoldar

NAD hebben ook vaak pre in op geïntegreerde amps.

Waar merk je aan dat de sr buiten zijn comfort zone komt?
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Stadium III

Zou ik zo ff niet weten ik krijg hem hier niet over de fles

Ik heb volgens mijn weinog recievers van marantz over de zeik gekregen
Wel eens een set tweaters verbrand maar goed de marantz bleef lekker staan

Dus het over de zeik van van een marantz nee nog niet meegemaakt
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

WimPeu

Het gaat niet om het vermogen..dat wordt als excuus gebruikt.  :angel:


SR-7005 als het dan toch Marantz moet zijn.  byebye
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Xplod

Citaat van: WimPeu op december 31, 2011, 12:40:15
Het gaat niet om het vermogen..dat wordt als excuus gebruikt.  :angel:

SR-7005 als het dan toch Marantz moet zijn.  byebye

Ik heb nu 7 x 100W ter beschikking .... de SR-7005 heeft er 7 x 125W. Véél verschil is er dus niet.
Nogmaals ... een héél héél héél mooi toestel maar al die netwerkmogelijkheden ... die heb ik al op mijn NA7004 en die gaat absoluut de deur NIET uit !
Marantz SR5004 :: PM7004 :: CD6003 :: NA7004 :: UD5007
Klipsch RF-7 :: RC35 :: RB-15 :: RW-12D (sub)
RF-7 on SoundCare Superspikes
Vintage TT Marantz Model 6350 :: Ortofon 2M Red ::
Vintage DCC Marantz DD-82
W&M Audio LS-03 LS cable

Paul

Forumlid SB_Marantz heeft dezelfde Klipsch naar mijn weten heeft hij er geen last van, heb deze bij hem op diverse versterkers mogen beluisteren.
Wellicht een pm en heeft hij de oplossing, hij heeft wel het filter aangepakt.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site