HD tv met interne decoder net zo goed als externe decoder ?

Gestart door jwx, december 29, 2011, 16:09:22

Vorige topic - Volgende topic

JohnWx

Is een tv met interne decoder net zo goed als een HD decoder met hdmi ?

HLP
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

lo

Volgens mij wel hoor, zie niet in waarom niet. De beste verbinding en de kortste volgens mij.
Eventuele features van een externe decoder heb je dan niet hè.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

JohnWx

Citaat van: lo op december 29, 2011, 16:38:24
Volgens mij wel hoor, zie niet in waarom niet. De beste verbinding en de kortste volgens mij.
Eventuele features van een externe decoder heb je dan niet hè.

dat is een mooie audiofiele gedachte LO dacht het ook maar wist niet zeker
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

joep

Een externe decoder geeft je een hardeschijf voor opslag programma's die je later zou willen bekijken. Gebruik altijd HDMI.

JohnWx

Citaat van: joep op december 29, 2011, 16:49:50
Een externe decoder geeft je een hardeschijf voor opslag programma's die je later zou willen bekijken. Gebruik altijd HDMI.

zou niet weten ik zou moeten opslaan Joep, maar is het ook beter of is het lood om oud ijzer qua beeld ?

Stadium III

Tv's met HDD zijn er ook zeker geweest weet niet als ze er nu zijn

Maar goed ik zou voor een CI+ slot gaan en externe decoder de deur uitgooien
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Marvin

Voor beeld en geluid zijn ze gelijk.
De bediening met een insteek-module is een stuk handiger doordat je maar één ab nodig hebt, maar dat maakt dus geen donder uit wanneer je een universele ab gebruikt die gewoon werkt. (Zoals ik).  :-D

Geloof niet dat programma gemist met een insteker werkt?
Je kan wat meer dingen instellen via een aparte decoder.

Voor het bedieningsgemak van de wat minder onderlegde audio/video gebruikers is het erg makkelijk.
Voor de doorgewinterde gebruikers zoals wij is het lood om oudijzer, denk ik.

lo

Citaat van: marvin op december 29, 2011, 20:17:24
Voor het bedieningsgemak van de wat minder onderlegde audio/video gebruikers is het erg makkelijk.

Maar goed dat ik dan zo'n TV heb met zo'n kaart d'r in. Begrijp helemaal niks van die technische dingen.... :schater:
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

still life

Citaat van: John Wx op december 29, 2011, 16:09:22

HLP

de meeste channels zenden uit in gewone stereo (2CH)

sommige HD-zenders sturen 5.1 mee, denk dat zo'n interne decoder altijd 2CH uitstuurt

voor jou echter geen surround, dus met die interne decodering ben je 'good to go'  :-D
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

JohnWx

Citaat van: still life op december 30, 2011, 14:32:31

HLP

sommige HD-zenders sturen 5.1 mee, denk dat zo'n interne decoder altijd 2CH uitstuurt

voor jou echter geen surround, dus met die interne decodering ben je 'good to go'  :-D

niet voor mij van toepassing maar wel goed punt

Paul

Citaat van: John Wx op december 30, 2011, 14:42:51
Citaat van: still life op december 30, 2011, 14:32:31

HLP

niet voor mij van toepassing maar wel goed punt
Of een komma voor een eventueel vervolg in huize John, je weet het maar nooit straks in z,n nwe optrekje.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Stadium III

Alle HD zenders hebben bijna altijd 5.1 bij zich
Je moet alleen ook bij een CI+ kaart de juiste audio spoor als primair opzetten
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

JohnWx

Citaat van: Stadium III op december 30, 2011, 15:14:02

ja oke dank maar hoe gaat het dan van de tv naar de set ? zit toch geen hdmi out op een tv ?

Cadfael

Ik heb ook een CI+ Kaart, en met de HD kanalen heb ik gewoon dolby surround naar m'n versterker.
Aangesloten via een digitale coaxkabel. (philips 9704 led tv)

Voordeel is dat je wel gelijk hd zenders hebt en geen aparte hd decoder nodig hebt die veel duurder is dan een normale digitale decoder. Maar momenteel is hd wel aardig standaard aan het worden.

Ik vind wel dat het schakelen tussen kanalen best wel even duurt (1-2 seconden) waar dat vroeger erg snel ging. Merk ook dat met hd kanalen de menu's trager werken dan met gewone digitale kanalen. Zal wel komen omdat de tv harder moet werken om de boel weer te geven. Het ligt er ook wel aan hoeveel toeters en bellen je aan hebt staan qua bewerking van het beeld.

Het enige is dat ik geen programma's kan opnemen, maar ik heb toch niet echt tijd om ze vervolgens te kijken :P
En uitzending gemist is op zich ook wel prima, wordt ook steeds uitgebreider.
SR6004, Davis Accoustics speakers, Phonar AS200/EdMa subwoofer, philips 46plf9704 Led tv, bdp8000 bluray, PS3, Wii.

Cadfael

Citaat van: John Wx op december 30, 2011, 15:24:11
Citaat van: Stadium III op december 30, 2011, 15:14:02

ja oke dank maar hoe gaat het dan van de tv naar de set ? zit toch geen hdmi out op een tv ?

meeste tv's hebben wel een digitale coax of optische uitgang.
Die kun je dan weer aansluiten op de ingang van je versterker.
SR6004, Davis Accoustics speakers, Phonar AS200/EdMa subwoofer, philips 46plf9704 Led tv, bdp8000 bluray, PS3, Wii.