Voor/eindversterking

Gestart door Eeg, december 26, 2011, 11:56:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Sander

Citaat van: Marco op december 26, 2011, 13:57:21
Veel mensen denken dat de pre sectie van een receiver minder is ,dat geeft niks hoor ....er zijn nog meer mensen die denken dat Sinterklaas echt bestaat  :wink:

Mij hoor je in ieder geval niet klagen over de sr8002.  HB
Marantz SR8002
Marantz SA7001KI
B&W CM7(front)
B&W CMC (Center)
Jamo compact 500 (Surround)
Squeezebox classic
W&M LS-01
v/d Hul Royal Yade
Oehlbach NF1 Interlink

JohnWx

Citaat van: Marco op december 26, 2011, 13:57:21
Citaat van: John Wx op december 26, 2011, 13:53:14
Citaat van: Sander Nolden op december 26, 2011, 13:45:30
Citaat van: Eeg op december 26, 2011, 12:29:03
Om ook even antwoord te geven terug. Ik overweeg de PM7004 te kopen maar vraag me een beetje af wat de functie is van de power amp direct. En daarnaast wat het me precies gaat opleveren. Ik lees over voor/eind versterkers en monoblokken, het is ook allemaal zoveel.

Met de power amp functie ingeschakeld werkt de pm7004 alleen als eindversterker.
Het voorversterker gedeelte wordt dan overbrugt. Dit is b.v. handig als je de versterker wil gaan gebruiken in combinatie met een surround receiver. Je hoeft dan niet elke keer van kabels te wisselen bij je speakers.

Verder denk ik dat dit een keurige stereo versterker is.

Grtz Sander


alleen sla je in mijn ogen de betere voorversterker van de 7004 over en gebruik je de mindere van de receiver denk ik
Veel mensen denken dat de pre sectie van een receiver minder is ,dat geeft niks hoor ....er zijn nog meer mensen die denken dat Sinterklaas echt bestaat  :wink:

Krijg al jaren niks meer  :angel: van die man
Jij hebt het over Onkyo Marco dat is Spitzenklasse
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Eeg

Citaat van: Sander Nolden op december 26, 2011, 13:45:30
Citaat van: Eeg op december 26, 2011, 12:29:03
Om ook even antwoord te geven terug. Ik overweeg de PM7004 te kopen maar vraag me een beetje af wat de functie is van de power amp direct. En daarnaast wat het me precies gaat opleveren. Ik lees over voor/eind versterkers en monoblokken, het is ook allemaal zoveel.

Met de power amp functie ingeschakeld werkt de pm7004 alleen als eindversterker.
Het voorversterker gedeelte wordt dan overbrugt. Dit is b.v. handig als je de versterker wil gaan gebruiken in combinatie met een surround receiver. Je hoeft dan niet elke keer van kabels te wisselen bij je speakers.

Verder denk ik dat dit een keurige stereo versterker is.

Grtz Sander

Ik begrijp het. Bedankt voor de reacties. De pm7004 kan evt. als ev dienen wat handig is als je een surround set hebt bv.


Sent from my iPhone using Tapatalk
CD6000OSE / ST6000 / PM-66se KI / Dali 350

Deaddust

Heb deze combi zelf gehad en was er erg over te spreken maar uiteindelijk voor alleen stereo gegaan en de sr de deur uit gedaan.

i2Paq

#19
Kleine bump van +/- 1.5 jaar  :angel:

Sinds kort heb ik IMF TLS80 als luidspreekers, deze vragen nogal het eea van de versterker.

Op advies van een kenner ga ik een aangepaste Yamaha M60 als eindversterker aan de PM7004 hangen.

De TLS 80 staan nu bij de reparateur waar de Supertweeters worden gerepareerd en de filters worden nagekeken.

Eind volgende week zijn ze terug en ga ik de Yamaha ophalen.

Ben benieuwd hoe dat samen gaat klinken  8-)
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

JohnWx

Citaat van: i2Paq op mei 25, 2013, 11:00:43
Kleine bump van +/- 1.5 jaar  :angel:

Sinds kort heb ik IMF TLS80 als luidspreekers, deze vragen nogal het eea van de versterker.

Op advies van een kenner ga ik een aangepaste Yamaha M60 als eindversterker aan de PM7004 hangen.

De TLS 80 staan nu bij de reparateur waar de Supertweeters worden gerepareerd en de filters worden nagekeken.

Eind volgende week zijn ze terug en ga ik de Yamaha ophalen.

Ben benieuwd hoe dat samen gaat klinken  8-)

wie zegt dat in de handleiding staat 40/80 watt versterker meer als voldoende


STUDIO TLS 80

Dimensions
Free Standing with Plinth; 38 1/2" x 16" x 18" wide

Drive Units
Bass unit 11 3/4" x 8 1/4" flat polystyrene diaphragm loaded by transmission line
mid range unit 6" plastic cone containing in separate line
tweeter 1 3/4 " diaphragm
3/4" chemical dome super-tweeter

Crossover
Electrical four way at 375 Hz , 3.5 kHz and 15 Khz

Frequency Range
20 Hz to beyong audibility

Frequency- Response & Dîstortion Characteristics
See Graphs

Dispersion
See Polar Diagram

Matching Impedence
4 - 8 ohms (see graph)

Efficiency Measured via Pink Noise at 1 metre on axis for 40 watts
96dB

Driving Power Requirements
40 - 80 watts




http://www.imf-electronics.com/Home/imf/speaker-range/reference-speakers/tls80
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

SB_Marantz

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

i2Paq

Citaat van: John Wx op mei 25, 2013, 11:27:24
wie zegt dat in de handleiding staat 40/80 watt versterker meer als voldoende


Klopt.

Diegene die mij advies heeft gegeven over de TLS80 weet, uit zeer ruimer ervaring, dat er toch meer nodig is dan alleen dat.

Plus dat die Yamaha mooie jaren '70 retro "digitale" wappers heeft  :kwijl:
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

SB_Marantz

Wat is er origineel niet goed in die Yamaha?
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

i2Paq

Citaat van: SB_Marantz op mei 25, 2013, 13:55:27
Wat is er origineel niet goed in die Yamaha?

Niet dat er iets niet goed was, meer dat het beter kon  :-D
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

SB_Marantz

Beter als in wat?

De M-60 levert 2 x 160 Watt @ 8 Ohm.
De IMF is continu belastbaar met 80 Watt volgens de info van de fabrikant.

Heb je de oude of de nieuwere versie?

Ik kan me niet voorstellen dat er iets dusdanig slecht is aan het originele ontwerp wat verbeterd kan worden.
Veranderen kan wel maar of dat zoden aan de dijk zet, zet ik mijn vraagtekens bij.

Misschien in het kader van meer betrouwbaarheid.........

Beter vind ik erg vaag.........
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

i2Paq

Citaat van: SB_Marantz op mei 25, 2013, 14:11:30
Beter als in wat?

De M-60 levert 2 x 160 Watt @ 8 Ohm.
De IMF is continu belastbaar met 80 Watt volgens de info van de fabrikant.

Heb je de oude of de nieuwere versie?

Ik kan me niet voorstellen dat er iets dusdanig slecht is aan het originele ontwerp wat verbeterd kan worden.
Veranderen kan wel maar of dat zoden aan de dijk zet, zet ik mijn vraagtekens bij.

Misschien in het kader van meer betrouwbaarheid.........

Beter vind ik erg vaag.........

Ik heb de TLS80 MKI, met de rechthoekige woofer.

Wat de wijzigingen in detail precies inhouden weet ik niet.
Laat ik het zo zeggen dat een M60 ongemodificeerd niet klinkt en de gemodificeerde prachtig klinkt.
Geen schel hoog zonder mooi laag maar een volledig geluids-spectrum met detail.
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

SB_Marantz

Als jij er maar happy mee bent................
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

JohnWx

Citaat van: SB_Marantz op mei 25, 2013, 14:29:58
Als jij er maar happy mee bent................


wel apart een M60 wat kaarsrecht versterkt niet "klinkt" uuuhh versterkt
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject