Review Bose VidioWave Entertainment Systeem

Gestart door Sander, december 22, 2011, 01:37:54

Vorige topic - Volgende topic

Sander

Vandaag ben ik even bij de plaatselijke hi-fi boer geweest.
Na een praatje en een kopje koffie wou de eigenaar van de zaak mij iets nieuws laten zien.
Hij liet mij het nieuwe Bose VideoWave Entertainment Systeem zien. Vreemd vond ik wel dat er kleedjes over de surround speakers en de subwoofer heen hingen. Net alsof ik niet mocht weten wat voor speaker er achter verschuild gingen. Na een tijdje luisteren en kijken, keken we elkaar aan en ik zei tegen hem: zozo, dat klinkt best wel erg goed voor een 321 systeempje. Vervolgens verklapte hij dat er nog een een geheimpje was. Prompt trok hij de kleedjes van de speakers af. Heh!?....zei ik tegen de eigenaar, er zitten helemaal geen speakers onder de kleedjes. Ik was compleet in shock, want ik had een paar tellen geleden toch echt wel serieuze surround geluiden achter mijn luisterplek gehoord.
Het blijkt hier te gaan om een tv met een hoogwaardige speakerset ingebouwd. Ja hij is ongeveer 20 cm diep en hangt dus niet zo vlak aan de muur als een "gewone" flat screen. Maar ben je op zoek naar een alles in 1 oplossing dan is dit in mijn opinie toch wel de beste oplossing die er op dit moment bestaat. Nee ik ga geen 5000 euro neertellen voor een tv. Maar wil je dat wel doen, neem deze dan zeker mee in je afweging.

Vriendelijke groeten
Sander

http://www.bose.nl/NL/nl/home-and-personal-audio/home-cinema-systems/televisions/videowave-entertainment-system/

Marantz SR8002
Marantz SA7001KI
B&W CM7(front)
B&W CMC (Center)
Jamo compact 500 (Surround)
Squeezebox classic
W&M LS-01
v/d Hul Royal Yade
Oehlbach NF1 Interlink

JohnWx

Mooie aktie

Zullen wel weer reakties komen het is te duur etc. maar niemand heeft het zo en ik moet zeggen die 3-2-1 dingen zou ik mee kunnen leven voor film

Heb nog altijd een zwak hart voor Dr. Amar Bose hoe hij alles heet opgezet qua markt aandeel

Denk als er een ander merkje op stond dat er iets revolutionairs was uitgevonden

Bose because advertising matters  :-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

pameijer

Ik dacht een tijdje geleden gelezen te hebben dat ze toch stiekem surroundspeakers bij de demo hadden geplaatst. Maar inderdaad, als je €5000 aan een tv uitgeeft, maar geen zin hebt in een mooie tv-beleving (  :-o :-o violent1 ) is dit een oplossing....
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

TurboMarco

"ongeveer 20cm diep"  :roll: ,ik kan mij dat haast niet voorstellen .

Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Definitive Technology D9, Edifier R1800 & R1855DB ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303

pameijer

Citaat van: John Wx op december 22, 2011, 08:40:02
Zullen wel weer reakties komen het is te duur etc. maar niemand heeft het zo en ik moet zeggen die 3-2-1 dingen zou ik mee kunnen leven voor film

Heb nog altijd een zwak hart voor Dr. Amar Bose hoe hij alles heet opgezet qua markt aandeel

Denk als er een ander merkje op stond dat er iets revolutionairs was uitgevonden

Bose because advertising matters  :-)

Heb vroeger op de Firato ooit de Bose 901 horen spelen, dat ik me dat nu nog herinner zegt wel iets over hoe waanzinnig dat destijds klonk! En nu heb ik zelf nog steeds Bose 201's als surrounds trouwens, prima sound. Wel vroeg ik me de afgelopen maanden af hoeveel budget Bose besteedt aan advertenties, werkelijk elk blad - hoe onbekend, onbenullig, overbodig ook - had een ad van Bose over 1 of 2 full page full colour!
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

JohnWx

Citaat van: Marco op december 22, 2011, 08:44:03

tis ook vaak minder kerels overdrijven altijd  :-P
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

still life

Citaat van: John Wx op december 22, 2011, 09:01:12

:-D

Citaat van: Sander Nolden op december 22, 2011, 01:37:54. Vervolgens verklapte hij dat er nog een een geheimpje was. Prompt trok hij de kleedjes van de speakers af. Heh!?....zei ik tegen de eigenaar, er zitten helemaal geen speakers onder de kleedjes. Ik was compleet in shock, want ik had een paar tellen geleden toch echt wel serieuze surround geluiden achter mijn luisterplek gehoord

schitterend vb van zinsbegoocheling.. & ik heb het nu niet over dat bose systeem  :no:

er werd je nl voorgespiegeld dat er wat achter die kleedjes zat
of je hersenen hebben die daar (imaginair) neergezet incl de bijhorende geluiden..

wees gerust: je luistert met meer dan enkel je oortjes..   :angel:
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

JohnWx

Citaat van: still life op december 22, 2011, 10:02:20
Citaat van: John Wx op december 22, 2011, 09:01:12

:-D

Citaat van: Sander Nolden op december 22, 2011, 01:37:54. Vervolgens verklapte hij dat er nog een een geheimpje was. Prompt trok hij de kleedjes van de speakers af. Heh!?....zei ik tegen de eigenaar, er zitten helemaal geen speakers onder de kleedjes. Ik was compleet in shock, want ik had een paar tellen geleden toch echt wel serieuze surround geluiden achter mijn luisterplek gehoord

schitterend vb van zinsbegoocheling.. & ik heb het nu niet over dat bose systeem  :no:

er werd je nl voorgespiegeld dat er wat achter die kleedjes zat
of je hersenen hebben die daar (imaginair) neergezet incl de bijhorende geluiden..

wees gerust: je luistert met meer dan enkel je oortjes..   :angel:

Nou ik heb wellus oordopjes in me neus gedaan maar klonk nogal nasaal  clown1

we zijn in vorm vandaag SL  notworthy byebye

Sander

Dat ik niet alleen met mijn oortjes luister wist ik al een tijdje :p
Toch vond ik het een leuke demo en heb ik er dus iets over geschreven  byebye

Grtz

Sander
Marantz SR8002
Marantz SA7001KI
B&W CM7(front)
B&W CMC (Center)
Jamo compact 500 (Surround)
Squeezebox classic
W&M LS-01
v/d Hul Royal Yade
Oehlbach NF1 Interlink

JohnWx

Citaat van: Sander Nolden op december 22, 2011, 15:43:39
Dat ik niet alleen met mijn oortjes luister wist ik al een tijdje :p
Toch vond ik het een leuke demo en heb ik er dus iets over geschreven  byebye

Grtz

Sander

Leuk produkt

Heb ooit een sounbar gehad van Yamaha voor onder de tv was ook wel leuk maar ben stereo man

TurboMarco

Citeerwees gerust: je luistert met meer dan enkel je oortjes..

stupid  :-D
Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Definitive Technology D9, Edifier R1800 & R1855DB ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303