De Set van Jakob

Gestart door jakob, december 21, 2011, 12:37:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jakob

Bij deze maar eens de moeite genomen om mijn bescheiden set eens voor te stellen.

Begonnen met deze set van JVC:


TH-SW8. Na een week hier al de wireless module tussenuit gegooid en vervangen door kabel.

Deze zomer de receiver vervangen door een NR1602. Specifiek deze gekozen omdat ik graag veel functionaliteit heb, maar ik ben gebonden aan plaatsgebrek waardoor het geen SR5006 geworden is.

Nu gebruik ik mij mini-keten speakers van Panasonic, maar deze worden eerstdaags vervangen door een set Monitor Audio BX5  hello

Als center hangt er een Monitor Audio Vector 20. Ik zocht een krachtige center(relatief natuurlijk) die toch eenvoudig op te hangen was. Daardoor vielen alle opties als BX center e.d. af.

Als rears gebruik ik nog de frontspeakers van de JVC set, wat wel relatief goeie speakertjes zijn.

Rest van de setup:
Philips 42PFL8694 met Ambilight
PS3 voor games en bluray
Telenet HD Digicorder voor TV
WD TV Live, streamt vanaf de Popcorn Hour A110 die aan mijn Loewe crt hangt
Logitech Harmony One

Zal enkele foto's posten wanneer de BX5's geplaatst zijn

O ja, ik speel zonder sub sinds de JVC set vervangen is(geïntegreerd met basismodule). Vind dit eigenlijk echt geen prioriteit, en zal hopelijk nog verbeteren met de BX5's

WilliamB

Hallo Jakob, welkom op het forum,
PS3 is een erg goede Blu-Ray speler. :yes:
Veel luister en kijkplezier

Gr.William
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

pameijer

Hoi Jakob, welkom hier! Leuke set, biedt nog voldoende upgradepotentieel  :evil: . Subwoofer biedt bij jouw speakers wel degelijk een meerwaarde, maar als je het niet mist, lekker houwen zo!

Gave TV trouwens!
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

jakob

#3
De speakers hebben ondertussen al enkele uren ingespeeld op't werk(hifi zaak) pompom

Denk van ze tegen kerstmis thuis te zetten. In tussentijd enkele foto's:

http://www.flickr.com/photos/67174245@N04/sets/72157628515401173/

Woonkamer staat nu nog erg vol, maar de rekken zouden sowieso moeten plaats maken voor de speakers. De PC staat er nog omdat er in het meubel een switch staat voor moest ik nog bestanden nodig hebben, migratie naar iMac.

Qua bron speel ik vooral digitale muziek via Airplay, wat eigenlijk zeer goed werkt doorgaans :yes:

Marantz 81

Welkom hier  :-)

Gezzelige woonkamer  :yes:  leuke set heb je staan veel plezier ervan met de nieuw MA  speakers  pompom


jakob

Bedankt!

Deze twee vinden het ook een gezellige kamer :)
http://flic.kr/p/aYRXMp

Marantz 81

 Ze liggen lekker een tukkie te doen :-)

jrm

Wel nee, zij zijn om de staande golven te absorberen.... :-D

Cornelis1921

  hello :yes: Jakob, van harte welkom hier! Heel veel lees- en postplezier en ook heel veel gezelligheid op het leukste (audio)forum. Groetjes byebye, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

jakob

http://www.flickr.com/photos/67174245@N04/6574508419/in/photostream/
De speakers staan al enkele dagen thuis nu, en zeer tevreden van. Mijn NR1602 trekt dat zeer goed, maar het wordt sowieso nog experimenteren met instellingen. Op Audyssey met Dyn EQ aan had ik zoveel bas, dat het echt niet te beluisteren viel wegens enorm veel 'boem'

Dus het wordt toch manueel instellen, zodat ik bij muziek met wat bas in niet direct het volume moet gaan toedraaien :)

JohnWx

De rest van de foto's zijn ook leuk om te zien  :-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

jrm

Citaat van: John Wx op december 26, 2011, 13:57:09
De rest van de foto's zijn ook leuk om te zien  :-)

stupid
:-D volgens mij een belgisch bier liefhebber met een alfa liefde  :-D

Marantz 81

Veel plezier van de nieuwe speakers  :-)

En wat een mooie Alfa,s allemaal  notworthy  is die 147 een GTA ?  pompom

jakob

Ja, doe regelmatig meetings met andere Alfisti :)
Reed vroeger een 147(geen gta helaas...) , en nu een half jaar geleden een nieuwe MiTo gekocht :)

Marantz 81

Ow het is een Giulietta zie ik net  :-) i.p.v 147

Mooi hoor zo,n Mito   :yes: pompom

meerdere foto,s in Antwerpen genomen ?