Tannoy Mercury V1 of Dali Zensor 1 ?

Gestart door fleetwood, december 19, 2011, 11:10:53

Vorige topic - Volgende topic

fleetwood

Voor mijn marantz PM 6003 ben ik nog op zoek naar luidsprekers , ik heb ondertussen heel wat filterwerk verricht en ben nu nog enkel aan het twijfelen tussen volgende ...
(gelieve geen andere opties toe te voegen aub, enkel bij deze twee blijven) :yes:
Tannoy Mercury v1 of Dali Zensor 1
beide tussen 200 en 300 euro
Wat zou het grootste verschil tussen deze twee zijn ?
Of welke zou jij kiezen ?

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

fleetwood

De zoektocht is voorbij : Het zijn de Dali's geworden !! hello

Cornelis1921

:yes: Tannoy= hoog rendement en een rustig, evenwichtig geluidsbeeld. Ik heb zelf jarenlang, met veel plezier, naar een paar Tannoy P3 (3-weg vloerstaanders) mogen luisteren. Viel later voor het heldere midden van de Harbeths. Doch Tannoy in het budgetsegment beslist niet slecht. Maar... het zijn jouw oren en jouw smaak, die de keuze bepalen! Succes en veel plezier (voorpret) gewenst. Groet, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

fleetwood

of natuurlijk deze combinatie  :-D

Cornelis1921

Citaat van: fleetwood op december 19, 2011, 15:28:57
De zoektocht is voorbij : Het zijn de Dali's geworden !! hello
Fleetwood, en dan niet als mosterd na de maaltijd (mijn vorige post in dit topic): van harte gefeliciteerd. Waarom de Dali's: kun je dat uitleggen? Alvast bedankt en groet, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

fleetwood

@ Cor : eigenlijk vrij simpel omdat ik nergens  de kans had om de tannoy's te beluisteren , de Dali's heb ik vanmiddag gaan beluisteren .

De eerste indruk die ik had was volgende .... hoe kan er zo een mooi geluid uit zo een klein kastje komen ??
Ik vond ze zeer rustig klinken met veel detail , ik heb een hekel aan schelle speakers , ik heb ook een Kef beluisterd (ben wel het type kwijt maar was iets groter dan de Dali en twee keer zo duur) maar ik stoor mij direct aan het agressieve kantje die Kef wel soms durft te hebben...

Dali 'ZEN'sor 1 in een notedop : warm klinkende speaker met mooi detail en grote spreiding!
en dit is wat ik zocht.
Dat ze er dan nog eens gelikt uitzien neem ik er graag bij :-D
Ik ben er 'bijna' zeker van dat de tannoy's de grootste concurrent zijn van de Dali's maar in geen geval durf ik speakers te kopen zonder ze eerst te hebben gehoord ...

mvg

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

jrm

:yes:

goed gedaan eerst luisteren en klinkt het in jouw oren goed dan laten inpakken!

Cornelis1921

Citaat van: fleetwood op december 19, 2011, 20:28:10
@ Cor : eigenlijk vrij simpel omdat ik nergens  de kans had om de tannoy's te beluisteren , de Dali's heb ik vanmiddag gaan beluisteren .

De eerste indruk die ik had was volgende .... hoe kan er zo een mooi geluid uit zo een klein kastje komen ??
Ik vond ze zeer rustig klinken met veel detail , ik heb een hekel aan schelle speakers , ik heb ook een Kef beluisterd (ben wel het type kwijt maar was iets groter dan de Dali en twee keer zo duur) maar ik stoor mij direct aan het agressieve kantje die Kef wel soms durft te hebben...

Dali 'ZEN'sor 1 in een notedop : warm klinkende speaker met mooi detail en grote spreiding!
en dit is wat ik zocht.
Dat ze er dan nog eens gelikt uitzien neem ik er graag bij :-D
Ik ben er 'bijna' zeker van dat de tannoy's de grootste concurrent zijn van de Dali's maar in geen geval durf ik speakers te kopen zonder ze eerst te hebben gehoord ...

mvg
Fleetwood, dan is idd deze keuze zeker een verantwoorde en één naar je muzikale hart. Jammer dat je Tannoy niet kon beluisteren, maar na jouw verhaal gelezen te hebben, zit tussen jou en de Dali ook wel goed. Ja KEF staat bekent om zijn helderheid, zeg maar een zekere fel- en schelheid. Zeker de 300 beluisterd? I.i.g. mocht tot aankoop van de Dali overgaan: heel veel (luister)plezier ermee! Groet, Cor

JohnWx

Cornelis1921

JohnWx

Citaat van: Cornelis1921 op december 21, 2011, 05:07:48
Citaat van: John Wx op december 20, 2011, 00:44:35
En toch is mijn foto mooier  :-P
HB "Ere wie ere toekomt!"

Heb tegenwoordig een geduchte concurrent een of andere italiaanse pasta foto designer

pameijer

Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15