Gisterenmiddag samen met John naar FAME/Amsterdam geweest.
(De) interessante titels waren uitverkocht en i.v.m. de op handen zijnde verhuizing niet meer ingekocht. Dus... John zag alleen in 'Mars Attacks' (BD) van Tim Burton een interessante titel om aan te schaffen voor weinig.
Mijn aankopen bleken bij thuiskomst echter minder een koopje te zijn dan het leek: Saint Saëns' Symphonie Nr. 3 'Orgel' bleek in de uitvoering van Orchestre Symphonique de Montréal o.l.v. Charles Dutoit (DECCA Ovation, ©1991) een doublure te zijn behalve in zijn koppeling. Op de DECCA Originals, ©2006 is de koppeling met het Orgelconcert van Poulenc en op de Ovation met een hoogst interssante uitvoering van 'Le Carnival des Animeaux' (London Sinfonietta ook onder Dutoit.). Het tweede schijfje dat ik kocht bevat ook doublures (muziek van Debussy en Ibert), maar ook een eveneens prachtige uitvoering van, alweer, Saint Saëns' Orgelsymfonie (Nr. 3), eveneens uitgevoerd door Charles Munch met de Boston Symphony (RCA Red Seal, ©1994)
. Dus... één CD voor de prijs van twee! Vroeger leidde dit soort 'miskopen' tot CD-afstotingen. Maar door door de kritiek van John op dergelijk gedrag is nu na dit soort "debacles" rust in mijn hoofd.