Citaat van: pm-80 op december 08, 2011, 22:51:34Maar waarom, vraag ik me af, ervaar ik zeer weinig dynamiek bij neutrale instellingen? Ik bedoel, een liedje wordt afgemixt in een studio. Dat signaal komt bij mij weer uit de speakers redelijk levenloos.
wat je hoort is de weergave v/je eltax monitors icm je akoestiek
je mist in elk geval een stuk (sub) laag + in meer of mindere mate afval of pieken elders i/h audio-spectrum
CiteerEen draai aan de Bass en Treble knop maakt dit weer een heel eind goed
zo kan je idd wat laag & hoog bijtrekken, niet zo makkelijk om dat op het gehoor precies goed te krijgen..
CiteerOf moet ik een audiosignaal zien als een lijnenspel wat klaar is om nog ingekleurd te worden?
zoals reeds vermeld, is dat lijnenspel reeds uitgezet (door een sound-engineer) in de studio
soms helaas nogal dicht opeen bij een loudness/brickwall-mix
het speelveld (grootte) wordt m.i. bepaald door je set/combi & ingezette speakers:
dat samenspel wordt nooit beter dan de spelers maar met DSP kun je daarbij nog eens heel precies aangeven wie, wat & hoever iedereen mag spelen..
CiteerHeb trouwens nog weinig gevoel bij de eenheid dB. Ik bedoel, het staat als schaal bij de volumeknop, maar dat is toch totaal afhankelijk van het type speaker?
gevoeligheid speelt zeker, maar vooral het output level van je bronnen zal bepalen hoever je kan opendraaien..
men werkt daarbij al eens met attentuators (verzwakkers) om hoger te kunnen uitsturen