Welke versterking voor muziek?

Gestart door Zoldar, december 05, 2011, 18:29:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Geintegreerde versterker, HT-versterker, VV/EV combi, Buizen zegt u het maar

HT-versterker, je kunt veel bereiken met room correction en het zijn gewoon goede versterkers
0 (0%)
Geintegreerde versterker, transistor, prima oplossing met de focus alleen op muziek, minder poespas is ook minder vervorming
17 (58.6%)
Geintegreerde versterker, buizen, de muzikaliteit en openheid in het midden wegen voor mij zwaarder dan mega-bass
2 (6.9%)
Voor- en Eindversterker, alles scheiden, meer flexibiliteit en meer kwaliteit, de eindbaas in versterking
10 (34.5%)

Totaal aantal stemmen: 29

Cornelis1921

Citaat van: marvin op december 06, 2011, 09:55:22
Het is dat ik geen zin heb in al dat audiofiele geneuzel over de vloer, maar voor een indicatie van wat een degelijke HT setup kan zouden de sceptici hier bij mij aan de bar eens wat moeten beluisteren. Maar aangezien ik niet de enige ben, gaan jullie maar lekker ergens anders genieten.. :-D
:no: Het zijn niet alleen koks en slagers, die scherpe messen dragen (c.q. gebruiken)! byebye, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

JohnWx

Zit de hele ochtend al radio te luisteren via een LG




En geniet gewoon hoor  :-P
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

TurboMarco

CiteerJa mooi he. Ik gebruik de wat veel gehoorde uitspraken uit de verschillende kampen. Vol met de vooroordelen die erbij horen. Feel free to argue.

Dat is duidelijk ,zelf ben ik eerder geneigd om vooroordelen naast mij neer te leggen .

CiteerIk ben bevooroordeeld als het gaat om de HT oplossing, dat geef ik meteen toe. En dat komt uit nogal beperkte ervaring met mijn eigen HT set. 

Ervaring is iets wat je opdoet en daarvoor is het wel van belang dat je vooroordelen opzij zet .

Citeer
Ik heb nog nooit een moderne HT set gehoord dus wie weet, mischien voegt al die audessy en DSP juist veel toe in 2 kanaals muziek. Dat zou ik een keer moeten horen.

Audessy en DSP voegen net zoals bass/treble niets toe aan muziek ,je kan daar enkel een aantal tekortkomingen vd luidsprekers cq akoestiek wat mee aanpassen .
Je vergeet dat men in de studio juist allerlei "poespas" gebruikt om voor de massa een opname te verzorgen die prettig in het gehoor ligt .

CiteerDetail, lucht en leven

:-D detail kan ik nog wel bevatten en word mede mogelijk gemaakt dankzij tweeters  :wink:
Kreten zoals lucht en leven schaar ik bij de andere wazige kreten als zwart&wit met eventueel wat roze stippen in het geluidsbeeld .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

TurboMarco

Om nog even terug te komen op poespas ,Marantz had een aantal jaren geleden een demo met de reference systeem aangesloten op de top lijn M-S luidsprekers ,dit was in Veldhoven en we zijn met een aantal forum leden daarbij geweest .
Er werd daar ook gewerkt met een DSP namelijk de Marantz AX-1000 ,Ken had toen ook duidelijk en helder uitgelegd waar dit voor diende .



(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Marvin


JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

TurboMarco

Citaat van: marvin op december 06, 2011, 11:49:52
En waarvoor was dat dan?
Ruimte correctie ,daarmee werden de luidsprekers aangepast aan de ruimte waarin zij stonden .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Marvin


TurboMarco

Maar wel oud nieuws  :-) ,vroeger had je de EQ 515 voor de gewone analoge stereo man .



Ik heb in het verleden daar dankbaar gebruik van gemaakt  :yes:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Marvin

Heb vroeger een 13bands EQ van Kenwood gehad in m'n stereo setup, handig hoor... Kon ook links en rechts apart bedienen. Ook van Pioneer heb ik later nog een gehad.. Als ik ooit nog eens m'n luidsprekers ombouw zou ik er wel dsp's van Tannoy in willen hebben.
Die passen correcties aan die naadloos aansluiten op de DC, dus geheel binnen de toleranties van de luidsprekers.

Ooit,..... ;)
Ik heb niet zo een ingewikkelde akoestiek, -en geen ruimte om omgebouwde 15" te plaatsen...



JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

pameijer

Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

TurboMarco

Het voordeel van die marantz tov andere merken is dat deze een meet microfoon heeft ,daarmee meet je dmv pink noise wat er zoal fout gaat in de betreffende ruimte ,dit kon je een beetje corrigeren met de EQ  :yes:

Bij de gewone versterkers had je hooguit een bass/mid/trebble regeling die onvoldoende accuraat was ,je regelde immers altijd een wazig gebied waarvan je nooit kon zeggen wat je aan het corrigeren was  nopompom

De stereo guys die menen dat less is more zorgt voor een schone overdracht van muziek bedonderen zichzelf eigenlijk als het gaat om de juiste reproductie van muziek ,de akoestiek gooit namelijk verschrikkelijk veel roet in het eten ,maar goed als je dat mooi vind is dat prima .

Het verhaal dat extra componenten zorgen voor vervorming is echter onjuist ,het is namelijk van toepassing indien men het gebruikt of  en dat geldt voor alle vormen van toonregeling ........ ook kabels worden betrokken als zijnde toonregeling ,maar dat word wel geaccepteerd
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

pameijer

Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15