Probleem: SR7005 loopt vast

Gestart door saab, december 03, 2011, 14:51:52

Vorige topic - Volgende topic

dmeerpa

HDMI control staat hier uit. Want ik had er ook problemen mee. Er was iets dat ik niet meer aan of uit kreeg. Vraag me niet meer wat.

Heb geen probleem hier met het netwerk. Grootste verschil hier is dat ik de SR7005 op 100Mbit heb staan omdat ik geen connecties genoeg had op de Gigabit router. En ik had hier nog een 100Mbit switch.
Ik denk dat het proberen waard is om dit eens uit te proberen.
Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB-991
X-box Series X
83" LG OLED evo G4 4K
Zone 1 : 7.1.4 Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, Opus Tri-Surround,  SVS Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : HEOS AMP HS2 + Boston Acoustic A25
Zone 3 : Denon Home 150

tomvdp

Daar wringt het schoentje: de HDMI control uitzetten op de Marantz is geen optie voor mij. Lang verhaal kort: er loopt maar 1 HDMI kabel naar TV (ingewerkt in muur), de sat-box (digicorder) is aangesloten op de Marantz. Aangezien niet iedereen in huis High Tech is moet sat+tv ook werken als de Marantz in standby staat. De SR7005 heeft hiervoor HDMI passthrough, maar die veronderstelt dat HDMI control aan staat, anders werkt het niet...  (Op al de andere apparaten heb ik hem wel uitgezet, de SR7005 is de enige waar het aan staat)

100Mbit maakte trouwens geen verschil...

Tom

QuattroNL

Tom: kan je HDMI control ter test niet gewoon even uitschakelen?
Is het probleem goed reproduceerbaar? Als in: als ik dat en dat doe geeft ie altijd hetzelfde probleem?

Het lijkt mij, zo van een afstand, alsof de router/switch een netwerksignaal doorgeeft wat de Marantz niet snapt en zodoende zichzelf ophangt..
Zet je Marantz eens direct op de Linksys en doe dan datgene waardoor ie gaat hangen? En daarna alleen op de 3Com? Desnoods direct op je NAS?
Het is een kwestie van het elimineren van mogelijke oorzaken en da's gewoon lastig (ook voor die lui van Audio Service).
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

Maurice

Van Marantz reeds een antwoord gehad. Ik heb zelf geen SR, dus ik kan niet bepalen of het antwoord afdoende is.
CiteerVoor wat betreft AirPlay is het van belang dat je de AirPlay-verbinding met het goed afsluit. Dus als je wilt stoppen met AirPlay, eerst op je iDevice de verbinding afsluiten (switchen van SR7005 terug naar de interne luidsprekers van het iDevice). Daarnaast  moet je ervoor zorgen dat je weer een andere bron kunt kiezen aangezien AirPlay als zg. 'push-service' de AV-Receiver overneemt. Dit doe je door op de '<' knop te drukken van de afstandsbediening  (deze knop is de terug-knop of 'naar links'-knop op het ronde cursor gedeelte van de afstandsbediening) of via de Marantz Wizz App waar je deze cursor ook kunt gebruiken. Op deze manier is AirPlay helemaal afgesloten en kun je vervolgens weer een andere bron selecteren.
Het beste is dit te zien als je de GUI van de SR7005 gebruikt op je TV.
Lijkt erop dat het belangrijk is om de netwerk functionaliteit netjes af te sluiten. Volgens mij wel het proberen waard.
Mocht dit niet afdoende zijn, dan neem ik gewoon opnieuw contact op!
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

tomvdp

Bedankt Maurice !   pompom

Zit logica in het antwoord, tot nu toe blijft hij inderdaad reageren, dit weekend doe ik een meer uitgebreide test...

T

still life

dit soort problemen is haast altijd user-gerelateerd..  :angel:
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

tomvdp

mmm ... een bepaalde key-sequentie moeten volgen om je muziek af te zetten valt bij mij om eerlijk te zijn niet meer in de "user-gerelateerde problemen". Als het werkt is het zeker een betere oplossing dan de stekker te moeten uittrekken, maar ik weet niet zeker hoelang vrouw en kinderen deze oplossing gaan respecteren.... de motor van je auto uitzetten doe je nu eenmaal ook niet uit door eerst je richting aanwijzers te gebruiken, dan het mistlicht aan te zetten om vervolgens je sleutel om te draaien...

Als dit effectief het probleem blijkt te zijn, dan hoop ik dat Marantz dit in een toekomstige firmware update oplost: volgens mij is een simple network time-out voldoende...

saab

Uiteindelijk weer van Marantz (Product Manager Benelux) een mailtje gekregen wat wellicht wel de oplossing biedt: we gaan het proberen!

Als je AirPlay hebt gebruikt zou je dan naast het uitzetten van AirPlay via je iPhone/iPad via de cursor in de Marantz Wizz App of de afstandsbediening van de SR7005 ook nog op de '<'-knop (naar links/return) willen drukken? Op deze manier sluit je AirPlay ook op de receiver en voorkom je vastlopen.

Met vriendelijke groet,

Paul Haex
Product Manager Benelux
D&M Europe B.V.

Marvin

Handig hé, zo'n forum.
Balletje gaat gelijk rollen...

Maurice

Citaat van: marvin op december 08, 2011, 17:35:57
Handig hé, zo'n forum.
Balletje gaat gelijk rollen...
Precies, als je de kanalen weet en ze gelijk even de juiste links geeft  clown1
Rev. Maurice

Rikvk

Ik heb een iets goedkopere versie, namelijk de 1602. Ook met netwerkfunctionalit eit én met dezelfde problemen. De eerste receiver na een maand teruggebracht, resets etc hielp allemaal niks. Nieuwe versterker gekregen en zojuist wederom vastgelopen. Alleen stekker eruit help, bloedirritant.

Ik kijk het nog twee weken aan en aders gaat het spul retour en ga ik op zoek naar een Denon in de hoop dat die het probleem niet hebben.

Overigens heb ik het probleem ook gewoon bij de tuner, dag ervoor wel airplay gebruikt. Hij loopt dan gewoon vast tijdens het afspelen van de tuner zonder gebruik van internet radio. Ik heb wel wat stabiliteits issues met het netwerk vandaar het vermoeden dat het toch daar aan ligt. Nieuwe router biedt wellicht nog uitkomst? Ik ga het maar een losgekoppeld van netwerk testen.

Maurice

Citaat van: Rikvk op december 08, 2011, 23:26:41

Ik heb een iets goedkopere versie, namelijk de 1602. Ook met netwerkfunctionalit eit én met dezelfde problemen. De eerste receiver na een maand teruggebracht, resets etc hielp allemaal niks. Nieuwe versterker gekregen en zojuist wederom vastgelopen. Alleen stekker eruit help, bloedirritant.

Ik kijk het nog twee weken aan en aders gaat het spul retour en ga ik op zoek naar een Denon in de hoop dat die het probleem niet hebben.

Overigens heb ik het probleem ook gewoon bij de tuner, dag ervoor wel airplay gebruikt. Hij loopt dan gewoon vast tijdens het afspelen van de tuner zonder gebruik van internet radio. Ik heb wel wat stabiliteits issues met het netwerk vandaar het vermoeden dat het toch daar aan ligt. Nieuwe router biedt wellicht nog uitkomst? Ik ga het maar een losgekoppeld van netwerk testen.
Heb je deze oplossing al geprobeerd? Lijkt namelijk een identiek probleem: http://marantzforum.nl/forum/index.php/topic,7769.msg126208.html#msg126208
Rev. Maurice

marcbons

Zoals ik het lees uit je verhaal heb je de receiver een vast ip adress ingegeven. Die bevindt zich inde dhcp reeks van de router. Dhcp wil zeggen dat de router dus een ip adress geeft aan app zie zich op het netwerk aanmelden in een bepaalde reeks.

Stel de reeks is 10.0.0.2 tot en met 10.0.0.100.  Je geeft de receiver een vast ip adres van 10.0.0.2 en bevindt zich dus in de dhsp reeks.  Receiver staat uit en je start een ander app op bijvoorbeeld een pc. Wat de router doet is de pc voorzien van een ip adress die bepaald de router zelf en grote kans dat dit dus 10.0.0.2 is. Als je dan de receiver opstart met zijn vast ip adress van 10.0.0.2 heb je een ip conflict en kunnen rare dingen gebeuren zoals vast lopen van app . 

Kortom kijk wat de dhcp reeks is of pas deze aan door kleiner temaken zoals in voorbeeld is de reek 99. En geef je receiver een ip adres BUITEN de dhcp reeks op. Bijvoorbeeld 10.0.0.150

Dat voorkomt dat er conflicten onstaan met ip adressen.

Citaat van: tomvdp op december 03, 2011, 17:54:08
Ik zit met exact hetzelfde probleem: op een gegeven moment loopt de Marantz helemaal vast. Waneer dit gebeurt zijn alle inputs bevroren, inclusief de knoppen op het frontpanel zoals bv de volume knop. De power-On knop zet het systeem wel aan, maar de gebruikelijke hoorbare "klik" die het signaal doorschakelt blijft in dat geval weg. Eens het systeem aan staat is alles bevroren. De enige remedie die ik tot op heden gevonden heb is de stekker uittrekken.

Mijn voorlopige diagnose is ook het gebruik van het netwerk. Hoewel het, net zoals Saab hierboven ook vaststelt, best mogelijk is dat ik het pas de dag erop merk. De enige consistentie is dat er nooit problemen zijn tijdens het gebruik van het netwerk, alleen erna...
Ik heb al een paar firmware updates doorgevoerd sinds de aankoop van het systeem 11 maand geleden. Spijtig genoeg maakte geen enkele update enig verschil. Ook de upgrades op alle andere componenten in het systeem veranderde niks...

Mijn setup is iets anders aan die van Saab:
- Linksys router (Gigabit)
- Gereserveerd DHCP adres voor de Marantz -- dus de Marantz krijgt altijd hetzelfde adres via DHCP
- Synology NAS
- iMac
- Sony BDP-S470 Bluray
- Sony Bravia TV
- Laatste firmware op alle componenten

Ik hoop dat iemand (Marantz?) met een oplossing komt want dit verwacht je niet van een systeem in deze prijs-klasse

Tom

tomvdp

Hi Marcbons,

ik zal effe je definitie aanvullen: een _gereserveerd_ DHCP adres is een adres dat op de DHCP server, dus de router, gelinkt wordt aan een MAC adres van een client. De client, de Marantz in dit geval, staat dus gewoon ingesteld op DHCP, maar zal altijd hetzelfde IP adres krijgen van de router omdat deze het MAC adres van de Marantz herkent en op basis daarvan altijd hetzelfde adres zal toekennen.
Een _gereserveerd_ adres is dus geen vast IP adres.

Tom