Probleem: SR7005 loopt vast

Gestart door saab, december 03, 2011, 14:51:52

Vorige topic - Volgende topic

saab

Ik hoop dat iemand mij kan helpen;
Ik heb sinds 6 maanden een SR7005 welke ik aangesloten heb aan mijn netwerk middels een modem type Fritzbox 7170 Annex A en als router een Airport / Time Capsule van Apple.
Alles werkt prima, ook de AIRPLAY, maar telkens als ik gebruik gemaakt heb van het netwerk, of het nu Internet Radio is of iTunes via Airplay en ik schakel weer over naar een andere bron, bijv. Tuner, dan loopt de Marantz helemaal vast.
Soms ook pas de volgende dag pas!?
Als ik dus bijv. 2 weken geen gebruik maak van het netwerk met de Marantz, dan blijft alles keurig werken, dus ik ga ervan uit dat het aan het netwerk ligt.
Heb al een statisch IP adres toegewezen in de modem aan de Marantz, maar dat brengt ook geen oplossing.
Laatste firmware en updates zijn geïnstalleerd. Ik heb geen idee hoe verder.
Wie weet wat ik nog kan proberen?

sattie

Kun je een andere modem/router proberen ?

tomvdp

Ik zit met exact hetzelfde probleem: op een gegeven moment loopt de Marantz helemaal vast. Waneer dit gebeurt zijn alle inputs bevroren, inclusief de knoppen op het frontpanel zoals bv de volume knop. De power-On knop zet het systeem wel aan, maar de gebruikelijke hoorbare "klik" die het signaal doorschakelt blijft in dat geval weg. Eens het systeem aan staat is alles bevroren. De enige remedie die ik tot op heden gevonden heb is de stekker uittrekken.

Mijn voorlopige diagnose is ook het gebruik van het netwerk. Hoewel het, net zoals Saab hierboven ook vaststelt, best mogelijk is dat ik het pas de dag erop merk. De enige consistentie is dat er nooit problemen zijn tijdens het gebruik van het netwerk, alleen erna...
Ik heb al een paar firmware updates doorgevoerd sinds de aankoop van het systeem 11 maand geleden. Spijtig genoeg maakte geen enkele update enig verschil. Ook de upgrades op alle andere componenten in het systeem veranderde niks...

Mijn setup is iets anders aan die van Saab:
- Linksys router (Gigabit)
- Gereserveerd DHCP adres voor de Marantz -- dus de Marantz krijgt altijd hetzelfde adres via DHCP
- Synology NAS
- iMac
- Sony BDP-S470 Bluray
- Sony Bravia TV
- Laatste firmware op alle componenten

Ik hoop dat iemand (Marantz?) met een oplossing komt want dit verwacht je niet van een systeem in deze prijs-klasse

Tom

saab

En dit is de fantastische oplossing van Marantz.... daar heb je echt wat aan....

Goedendag,

Deze klacht zegt ons zo niets, u kunt wat dingen proberen zoals de Airport los te koppelen en eventueel een ander modem/router proberen.

Met vriendelijke groet/with kind regards/mitFreundliche Grussen,
Joris

Denon DJ/Pro & Marantz Home/Pro & Kef
Audio Service BV
Edisonweg 10
6662 NW Elst
The netherlands
Tel: (+31)481-377221
Fax:(+31)481-377567
E-mail: joris@audioservice.nl
Website: www.audioservice.nl

tomvdp

Spijtig, van een merk zoals Marantz verwacht je een toch net iets meer... 

We zijn nochtans niet de enigen:
http://marantzforum.nl/forum/index.php/topic,6252.0.html

Tom

Maurice

Hebben jullie de oplossingen in dat andere topic al eens geprobeerd? Wel balen inderdaad, is toch een mooie machine die receiver.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

tomvdp

Ja, maar de voorgestelde workarounds maken niets uit. Het blijft natuurlijk blind proberen, moest er enige logging mogelijk zijn om te zien wat er effectief gebeurd zouden we volgens mij al enige stappen verder zijn... 

Tom 

Marvin

Ik zou toch het netwerk nog eens geheel nakijken/loshalen.
Zelfs de beste netwerkspeler valt of staat bij een correct en snel werkend netwerk zonder uitval.

tomvdp

Netwerk problemen lijken me sterk: het geheel hangt op een 3COM switch die via een linksys router aan de modem hangt. Alle netwerk apparatuur is Gbit, dus switching bandbreedte te over.  Daarenboven hebben geen van de andere netwerk apparaten ook maar enig probleem, bv video's streamen van de NAS naar de Bluray speler werkt perfect zonder enige hapering (en zowel de bluray speler als de nas hangen op dezelfde switch als de sr7005).
Nu... in het hypothetische geval dat er een packet-loss voorkomt op het netwerk verwacht je toch niet dat heel het toestel gaat hangen (heel het tcp-ip concept is gebaseerd op re-transmits)

Tom

Marvin

Ja hallo, je denkt toch zeker niet dat ik ook maar iets begrijp van wat je hier neerzet hoop ik?!  :-D

(Dat soort dingen doet mijn broer).

tomvdp

:lol: ... wel ... het belangrijkste is dat de message doorkomt dat met het netwerk zelf niks mis  :wink:

Maurice

Citaat van: marvin op december 06, 2011, 21:09:56
Ja hallo, je denkt toch zeker niet dat ik ook maar iets begrijp van wat je hier neerzet hoop ik?!  :-D

(Dat soort dingen doet mijn broer).
:schater:

Dat verwachten we niet Marvin, maar ik begrijp het gelukkig wel.
Merkwaardig probleem in elk geval. Ook al de receiver eens een nachtje volledig spanningsloos gemaakt? Dus ook de stekker uit het stopcontact? Mogelijk zit er ergens een vervuild geheugen (dit moet ook wel eens bij gsm´s, auto ecu´s, etc)
Probeer dit eens, anders zal ik eens een mailtje sturen naar Marantz NL zelf.
Rev. Maurice

tomvdp

ook al geprobeerd, zelfs een volledige cpu reset (met de beroemde toetsen-combinatie die me op dit moment niet meer te binnen schiet) lost niks op.

Ik vrees dat we hier met een patstelling zitten: er zijn duidelijk een heel aantal gebruikers die met hetzelfde probleem zitten, terwijl Marantz er blijkbaar nog nooit van gehoord heeft.

Volgens mij is het best mogelijk dat er iets mis is met de combinatie van de componenten (HDMI control staat bv ook op mijn verdachten lijst). Probleem hier is dat het onmogelijk is om daar achter te komen zonder enige debugging features of logging (netwerk / rs232? ) in de context van de volledige setup. Moest dit mogelijk zijn denk ik dat we al een paar stappen verder zouden zijn. Misschien is de "Maintenance Mode" daartoe in staat ??

Hetzelfde probleem komt trouwens ook terug op andere forums, bv:
http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?p=20348726#post20348726 (BingleyJoe 24/4/11)

Maurice

Ik heb zojuist een mail naar Marantz gestuurd met verwijzing naar dit topic en die andere over vastlopen van de SR7005. Hopelijk komt er antwoord op waar jullie ook iets mee kunnen!
Rev. Maurice

tomvdp